داستانهای من و خدا

   



کودک و خدا

کودکی از خدا خواست که با او سخن بگوید و در این لحظه آسمان رعد و برق زد . کودک گفت : خدایا چرا با من سخن نمی گویی ؟ در این حال زمزمه هایی در دل کودک به وجود آمد و نسیم خنکی شروع به حرکت کرد و برگ های درختان به نرمی پیشاپیش کودک خم شدند . کودک گفت : خدایا حالا که با من حرف نمی زنی برایم لیوانی آب بده که خیلی تشنه ام . در این حال چشمه کوچکی زلالی در نزدیکی کودک شروع به غلغل کرد . کودک گفت خدایا اگر به من آبی نمی دهی دستکم به من یک شاخه گل بده و گلستان بزرگی از گلهای سرخ و زنبق و نیلوفر کودک را در آغوش گرفت . اما کودک گریه می کرد که چرا خدا به او شاخه گلی نمی دهد . کودک گفت خدایا اگر صدای مرا نمی شنوی و به من هیچ نمی دهی  لااقل برایم پناهگاهی از باد و طوفان فراهم کن و در این حال آغوش گرم مادر و دستان نرم پدر کودک را فرا گرفت . اما کودک همچنان می گریست و در حالی که زیر لب به خدا بد می گفت چشمه را گل آلود کرد و گلها را له کرد و دستان پدر و آغوش مادر را با فریادهای گوشخراشی ترک کرد و از سرزمین خدا بیرون رفت . 



 


 

زندگی چیست ؟

    زندگی کجاست ؟

        زندگی چیست کجاست ؟

          زندگی خط نگاه من و توست .

                  زندگی در من و توست .

            زندگی بوی بهار و گل سرخ

 زندگی رنگ خدا بوی بهشت

 زندگی چیست کجاست ؟

  زندگی گشتن و دیدن و دریافتن است .

مردگی خیره شدن خام شدن باختن است .

زندگی چون و چراست 

زندگی بهر چراست

 زندگی چیست کجاست ؟

زندگی صاف شدن نرم شدن پخته شدن

در دل درد فرو  رفتن و نگداختن است

             زندگی جرات دیدن یک آینه است ؟

زندگی کوشش و جوشش و دل باختن است

زندگی گام زدن سوی افق های بلند

زندگی آب روان یافتن است

زندگی درک معمای وجود

در بلندای فلک بال زدن آب شدن

زندگی چیست کجاست ؟

زندگی در صدف خویش گهر ساختن است

زندگی  همنفس خاطره هاست

 

نظرات 1 + ارسال نظر
آرش جمعه 22 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 01:27 ق.ظ http://lonely-tree.blogspot.com

می روم روز به روز
سمت تاریک سقوط
میشوم تلخ تهی پوچ، خراب
زنده هستم آیا؟
نور شادی به منم میتابد؟
جهت تنگ گریز
شعله ئ سرخ حیات
و مسیری گمراه!
***
سایه روشن، شب و روزم را فرسود
خستگی در شریانهای تهی
میزند موج، طپش
قلب افسرده ئ من
می سپارد خون حسرت به بدن
زخم بی تابی معنای وجود
می دهد بر بادم ...



برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد