مهدی کجاست ؟

کجاست صوفی دجال فعل ملحد شکل    

    بگو بسوز که مهدی دین پناه رسید  ( حافظ )    

                   

  می گویند کجاست آن مهدی موعود شما ؟‌ و چرا این موعود شما کاری نمی کند ؟  چرا بشر را به آینده ای رویایی حواله می دهید ؟ چرا این همه انتظار نافرجام ؟ چرا قرنها به بیهودگی به افقها خیره شدن و به امید منجی نامعلوم  نشستن و کارها را آشفته گذاشتن که « ان شاء الله آقا خواهد آمد و مشکلات رفع خواهد شد » ؟؟

 می گویند :‌مهدی کجاست ؟‌ می گویم : و کجا نیست ؟ :‌« اینما تولوا فثم وجه الله » . مهدی شخص نیست ، فلسفه است ؛ عقیده نیست ، آرمان زنده است؛ ایستگاه نیست ، شاهراه و بستر پرواز است ؛ نماد همه امور مقدس است . مهدی رابط زمین دور افتاده از خدا با ملکوت آسمان است و ملکوت آسمان آن سوی منظومه شمسی و کمی بالاتر از راه شیری نیست . ملکوت آسمان در همین نزدیکی است ؛‌ همان جا که خیمه گاه مهدویت بر افراشته است .  مهدی آن روح زنده الهی است که در کالبد تاریخ مرده دمیده شده ؛‌وگرنه تاریخ بی فروغ بود . مهدی برایند همه امیدها و آرمانهای فروخفته بشری در تمام ادیان و مذاهب برای تحقق آینده ای بهتر است . آینده ای که از دل اکنون و لحظه های زنده و ناب « اینک » و «حال» بیرون می آید . انتظار، تنها انتظار رسیدن یک رهبر تمام عیار جهانی نیست ، بلکه آمادگی تدریجی رهروان و پیروان پا در رکاب برای بیرون کشیدن بهار از خزان زندگی اجتماعی و سیاست جهنمی جهانی است . انتظار  خفتن و مردن و پوسیدن نیست ؛ خیزش و رویش و رستاخیز است .انتظار ساختن طبیعتی زیباست که تنها کمبودش طلوع خورشید است .گیرم که مهدویت افسانه است ، حقیقتی که شما در جست و جویش هستید چیست و کجاست ؟ رقیب مهدویت چیست ؟ فلسفه های مرده و بی روح امروز چه آرمانی به بشر الهام می کند و چه آینده ای برایشان نقاشی می کند ؟‌ آیا جز طوفان و جز بحران و حرمان رهاوردی هست ؟ در حالی که مهدویت سراسر پویایی است و نشاط و حماسه ؛ نه برای بزرگان که حتی برای کودکان . اگر قامت نحیف جهان هنوز با این رمق ضعیف سرپاست و اگر جایی در گوشه ای از جهان جوشش صفا و معنویت و انسانیتی هست و اگر نم نم آبی از آسمان فرو می بارد و قطره اشکی از دلی بیرون می تراود و  اگر گهگاهی نسیمی خنک بر کویر تفتیده سیاست ها و حکومت ها می وزد .... همه از برکه جوشان مهدوی است . مهدی صورت و سیما نیست که سیرت و سنت انسانیت است . عصاره همه حقایق عرفان و ادیان و قرآن . فصل زرین زندگی و تاریخ . مهدویت خرافه سوز است و اندیشه پرداز و نه خرافه جوی و مدعی ساز *. مهدویت سوختن و ساختن و آباد کردن است . مهدویت مردانه زیستن و مردانه مقاومت کردن و مردانه مردن است . مهدویت آرمانشهر خیالی نیست ؛ بلکه ام القرای شهرهای خداست که در پس دود و گاز و هیاهوی تمدن فراموش شده و نادیده گرفته شده است . شهرهایی که همین جا و در چند قدمی ماست . اگر دودها و غبارها و پندارها را بتوان کنار زد مهدویت همین جاست و مهدی با ماست . همین جا . هم اینک . که فلسفه غیبتش از ماست نه از او . و او بزرگترین حاضر غایب نظارگر و دست اندرکار گیتی است .    

 

-------------------------------------------------------------

 

*   ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز           کان سوخته را جان شد و آواز نیامد

     این مدعیان در طلبش بی خبرانند           کان را که خبر شد خبری باز نیامد

منابع مهدویت :

  • لیست پایگاههای مهدویت
  • شبکه امام مهدی (ع)
  • مجموعه کتاب و مقاله و صوت در باره امام مهدی (عج)
  • مجمع وبلاگ نویسان مهدوی
  • پایگاه اطلاع رسانی مهدویت
  • سایت مسجد جمکران
  • پیامدهای اغراق در افکار عمومی درباره مسجد جمکران     مطلب دوم
  • مخالفت با نظام و مرجعیت شاخصه اصلی مدعیان دروغین مهدویت
  • مرکز اطلاع رسانی امام مهدی (ع)
  • موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان علیه السلام
  • پایگاه امام مهدی
  • موسسه موعود
  • همایش بین المللی دکترین مهدویت 
  • مقالات مهدویت 1 
  • مقالات انتظار
  • کتابخانه حضرت مهدی (ع)
  • سایت اختصاصی گروه مهدی موعود
  • متن سخنرانی های اجلاس پنجم مهدویت
  • آسیب شناسی انتظار
  • کتابهای دبیرخانه دائمی‌اجلاس حضرت مهدی
  • پاسخگویی به سوالات مهدویت
  • شبهات مهدویت
  • بررسى شبهات مهدویت
  •  سیره: زندگینامه امام مهدى (عج)
  • شبهات سروش و دکترین مهدویت
  • کتب حول الإمام المهدی المنتظر
  • عوامل تأثیر گذار در تشدید جو شبهه
  •  مقالات جدید در مورد بعثت و مهدویت
  • خرافات و ادعاهای جدید در باب مهدویت
  •               .....*.......*.........*......

    گزیده های اینترنتی :

  • احضار روح با نعلبکی

  • ثبت نام برای ازدواج
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد