دمی با خدا

 

                 رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَکُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِینَ

                                                                            سوره اعراف آیه 23    
                                                  دمی با خدا

خدایا ما خواب آلودگانی هستیم که در تاریکی زندگی می کنیم ، چشمان ما را پیش از آن که کاملا نابینا گردد ، به سوی روشنایی ها هدایت فرما  و بیداران ما را به حرکت وادار و فعالان ما را اندیشه و اخلاص بخش و مخلصان ما را همدلی و همدلان ما را صبوری عطا فرما .

 خدایا به ما چنان شجاعتی ببخش که از دیدن چهره واقعی خویش سکته نکنیم و عنایتی فرما تا چهره ای داشته باشیم که نخواهیم با رنگ و لعاب و دروغ و دغل آن را از خود و دیگران پنهان کنیم .

خدایا به شخصیت ما ذره ای تحول بخش و این تحول کوچک را سرآغازی برای تحولات وسیع تر قرار ده .

خدایا ما از فرو ریختن آبشار عمر در لابه لای کویر بیحاصلی های رنگارنگ نجات ده .

خدایا ما را از اسارت در روابط و زندگی های تمسخر آمیز نجات ده  و به ما جدیتی بخش که معنای واقعی زندگی را حس کنیم .

و ما را از وارد شدن به بازی های کودکانه که سرگرمی روزانه همگان است ،  در امان دار .

خدایا کمی از پرتوهایی که  بر دل پیامبرانت تاباندی ، بر دلهای تاریک ما نیز بتابان تا گوشه ای از چشم اندازهایی که در برابر آنان گشوده شد ، بر ما نیز نمایان گردد  .

خدایا پرده ای از اسراری که بر آنان فاش نمودی بر ما نیز فاش ساز و از جرعه هایی که در جان و روان اولیایت فرو ریختی ما را نیز سیراب گردان . خدایا ما را از زندگی ای که بذرهایش هوس و خشونت و حاصلش جان کندن است رهایی بخش و از عظمت های پوشالی برحذر دار و جسم و جانمان را از پوچی و پوکی و پلیدی نجات ده .

ای مهربان ! قایق سرگردان زندگی ما را که لحظه به لحظه مسیر خود را گم می کند و با هر نسیمی از جا کنده می شود ،  نیرومند ساز تا از گردابهای سهمگین به سلامت بگذریم  و با امواج ملایم الطاف و عنایات خویش ما را به ساحل امن رهنمون باش  .  

ای خدای بزرگ ! تو گشاینده هر تنگنایی ، زندانهای جسم و جان و زمان و مکان را در هم ریز و ما را به فضای آزاد انسانی رهنمون ساز و از فضاهای خفقان آور خودخواهی ها و جهالت ها و سرکشی ها و بی بصیرتی و بی وفایی نامردمان به ساحت قدس جبروت و محفل کروبیان و مقربان خویش واصل گردان .

خدایا ما بندگان بسیار کوچک تو هستیم . با رویاهای بزرگ و تلاشهای فراوان و هیاهوی بسیار به هزار شگرد دست می زنیم ، تا با چنگ و دندان چیزهایی کسب کنیم ، اما همیشه دستهایمان تهی است و با همه زرنگی ، روز به روز واپس می رویم و خود نمی دانیم . خدایا نادانی هایمان را به ما نشان ده .

خدایا به دشمنان ما انصاف  و به دوستانمان گذشت و تحمل  بخش و به دینداران ما را در گذر از اسارت ظواهر دینی به عشق و دلدادگی ات  رهنمایی فرما .

خدایا به پول پرستان بی روح و بی اندیشه ما ، ذره ای ایمان و آگاهی و مروت و گذشت عطا فرما .

خدایا به عالم نمایان ما علم و آگاهی و فضیلت و به علمای ما حرکت و پویایی و شجاعت و جامعیت بخش

خدایا از بزرگی و عظمت آجرها و مناره ها و ساختمانهای مساجد بکاه و بر معنویت و جاذبه و شور و حماسه و غیرت اهالی آنها بیفزا و مردمان را بیدار کن تا دین را در میان آجرها و گلدسته ها مجویند و کلبه گلی فاطمه و مسجد کوچک علی را از یاد مبرند . خدایا دین پاکت را از شر کسانی را که این دین را بازیچه ای برای سرگرمی و تجارت ساخته اند ، در امان دار  و به آنان بفهمان که حقیقتا دین ندارند . به کسانی که دین از پوست بدنشان و چهره و ادعای بلندشان فراتر نمی رود ، بفهمان که دین خداترسی و فروتنی و عدالت و گذشت و محبت و خیرخواهی و شفقت و از خودگذشتگی و خردورزی است .



خدایا
به کسانی که قمه می زنند بفهمان که این شمشیرها را بر سر یزیدیان زمان فرود آورند ،  نه بر سر یاران حسین بن علی و به کسانی که تنها با کیک و شیرینی و چراغانی منتظر ظهور آخرین ذخیره آسمانی تو هستند ، الهام فرما که با تمام دل و جان و  با همه اندیشه و با همه وجود خویش ، شمشیری از عقل و دانایی و شجاعت و جسارت این زمانی مهیا کنند و هر لحظه آماده رسیدن فرمان مهدی (ع) باشند . مبادا به هنگام ظهور از قافله عقب بمانند و همچنان به نقل و شیرینی سرگرم شوند . مبادا  آن بزرگ مرد تاریخ ،  زمانی بیاید که همه در خواب های رنگی خود کشک حماقت می سابند و جز فریب و ریا و تناسایی هیچ نمی دانند و نمی توانند خود را از زنجیرهای کار و کسب و تجارت رهایی بخشند .

خدایا بی دینان ما را آگاهی بی عقده و معرفت بی کینه عطا فرما و آنان را از تعمیم های ناشیانه و برداشتهای عجولانه پاس دار و  به آنان نشان ده که دین چیزی نیست به جز زیبایی دوستی و حقیقت خواهی و عدالت محوری و منطق گرایی و خردباوری و خدمت به همه انسانهای عالم در محور جاذبه ربوبی . خدایا به آنان که آیین تو را حماقت و بلاهت می انگارند الهام فرما که کلید گنجینه همه خردها در خزانه توست و نیایش و پرستش تو عین خردورزی و فرهیختگی است .   

پروردگارا ! گوشه هایی از سیمای پرجاذبه دین و آیین خود را به بی دینان نشان ده و ذره ای از جمال جاودانه ات را بر آنان نمایان ساز تا بدانند که بیهوده خودکشی می کنند و آب در هاون می کوبند و بر بادها گره می زنند  و ناشیانه و بی مهابا به خرافه ها  و حماقت ها و تصاویر زشتی حمله می کنند که هیچ نسبتی با رسولان بزرگ تو و آیین آسمانی تو ندارد .

خدایا به کسانی که در عرصه بیهودگی قلم و قدم می زنند و گاهی خورشید تو را دود اندود می کنند و آیینه های تو را گل آلود می سازند و ستارگانت را خاموش می سازند ، روشنایی ای عطا کن تا با خویشتن نستیزند و بر سر و روی جان و جانان خویش شمشیر نکشند .

خدایا کشتی شکسته ما کم کم به ساحل آرامش تو نزدیک می شود . ما سالها در همسایگی ات بودیم و همه هدایای تو را از یاد بردیم و تنبلی ها و درماندگی ها و بدی ها و  بدگمانی های خویش را در دفتر زیبای تقدیرات تو نوشتیم . کوله بارمان پر است از ندانم کاری و خبط و خطاهای شگفت آور و اینک تحفه ای در خور مهمانی تو نیاورده ایم . تو که همیشه با ما بودی و مهربانی کردی  ، همچنان بالهای رحمتت را بر سر ما بگستران و از شعله های دامن گستر دوزخ رهایی مان بخش . 
                                                                                                                 

فصل سبز زندگی

فصل سبز زندگی

حکایتی از ماه خدا

در فصل سبز رمضان در برابر چشمان مبهوت انسانهای منتظر  ،  روح آسمانی فرود می آید تا نسیم حیات در رگهای زمان جریان یابد . باران پیاپی عشق الهی بر شوره زار هوس ها و  خار و خس حماقت های زمینی می بارد . گلبرگهای زیبای آیات الهی بر سر و روی آدمیان فرو می ریزد . خداوند فرشتگانش را در زیباترین چهره ها به مهمانی آدمیان فرستاده است . جشن بزرگی در ملکوت خداوند برپاست ، که صدا و سایه آن از خاک تا افلاک را فراگرفته است . صدای ابلیس و دمدمه ها و زمزمه های شیطانکان به خاموشی می گراید . جویبار زلال و مواج روح آسمانی مردگان را به بیداری فرامی خواند . جنازه های پوسیده در دل لحظه ها از مقبره زندگی به در آمده ، در پیشگاه نور ایزدی به سجده می افتند . فصل زرینی از میوه های فردوس سفره هایمان را پر می کند . لقمه های شهوت و هوس به کناری پرتاب می شود تا جان ، مائده ای آسمانی از جنس بلور را در میان گیرد . الماس جان با دستان خداوند در چشمه سار کوثر شست و شو می یابد و آن گاه فرشتگان با شمیم بهشتی عطرآگینش می سازند . از غار حرای دلهای مرده  پیامبری بیرون می آید که با دسته گل هایی از مهربانی سراغ ما را می گیرد و با نگاه نافذ خویش ، لبخند زنان ، نوری در مسیر حیات می تاباند و از کوچه خیابان های پرت و تاریک زمین تا شاهراه های بزرگ آن سوی ملکوت ، جهان در درخشش نوری عظیم محو می گردد . ....

*********

         بیایید اعجاز لحظه ها را در این ماه در یابیم

                  بیایید فصل هایی از کتاب سرنوشت را بار دیگر در شب قدر از نو بنویسیم

                         بیایید همنفسی فرشتگان را تجربه کنیم

                              بیایید دمی با انبیا و اولیا در کانون قرآن وعده دیدار بگذاریم

                                 بیایید دمی از چشم پیامبر به ماه خدا نگاه کنیم

                                بیایید چشم و دل را از تیرگی ها بشوییم

                          بیایید چون یاران پیامبر روزه بگیریم

                  بیایید چون علی با ماه خدا عشق بورزیم

            و چون سید ساجدین با ماه خدا صمیمانه حرف بزنیم

     و دعا کنیم که آسمانی شویم و همیشه سبز بمانیم    

 و پیوسته انسان بمانیم و انسانیت را از یاد مبریم 
   ******************* 
   ماه رمضان در آمریکا رسمیت می‌یابد
شورای روابط اسلامی  آمریکایی از مسلمانان آمریکایی خواسته است از نمایندگان خود در کنگره آمریکا بخواهند قطعنامه ای را مبنی بر به رسمیت شناختن ماه رمضان به تصویب برسانند.
به گزارش مهر، شورای روابط اسلامی که بزرگترین گروه مدافع حقوق و آزادی‌های مدنی مسلمانان در سراسر آمریکا به شمار می رود، روز آغاز رمضان‌المبارک را سه‌شنبه 12 مهر ماه برابر با 4 اکتبر و 29 شعبان المعظم اعلام کرده و در بیانیه خود آورده است آغاز ماه رمضان به رؤیت ماه بستگی دارد.
قطعنامه‌ای که شورای روابط اسلامی - آمریکایی سعی در تصویب آن از سوی نمایندگان مردم در کنگره آمریکا دارد، اظهار می‌دارد مجلس نمایندگان، دین اسلام را به عنوان یکی از ادیان بزرگ دنیا به رسمیت می‌شناسد؛ مجلس نمایندگان روز آغاز ماه مبارک رمضان را تصدیق کرده و به آن احترام می‌گذارد و احترام خود را نسبت به مسلمانان ایالات متحده و مسلمانان سراسر جهان به این مناسبت ابراز می‌دارد.

این سازمان مستقل اسلامی که در راستای ترویج چهره مثبت اسلام و مسلمانان در آمریکا فعالیت می‌کند، از مساجد و مراکز اسلامی سراسر آمریکا خواسته است افطار هر روز ماه مبارک رمضان را با دیگران سهیم شوند تا درک غیر مسلمانان را از اسلام افزایش داده و این امر باعث شود مسلمانان به دیگر همسایگان غیر مسلمان خود کمک کنند.

این شورا همچنین دستورالعمل مرحله به مرحله‌ای را درباره سهیم شدن افطار خود با دیگر افراد ارائه کرده است.

شورای روابط اسلامی - آمریکایی خود را صدای جریان تفکر اسلام میانه رو درعرصه های سیاسی در ایالات آمریکا می داند که حامی عدالت و درک متقابل است و رسالت خود را افزایش درک اسلام، ترویج گفتگو، حمایت از آزادیهای مدنی، قوی کردن مسلمانان آمریکایی و ایجاد ائتلافهایی که صلح و درک دوجانبه را ترویج می کند توصیف کرده است.

بزرگترین گروه اسلامی مدافع آزادی‌های مدنی، در سراسر آمریکا و کانادا دفاتر اداری دارد و دفتر مرکزی آن در واشنگتن دی سی واقع شده است.     منبع 
                                                                                      
 

وظایف زنان امروزی

           
                       وظایف زنان در خانواده های امروزی

مدتی است رشته مدیریت خانه در دانشگاه جامع علمی کاربردی  دایر شده و لابد خلا و نیازی بوده که این رشته ایجاد شده . در این مورد که واقعا زنان خانه دار چه وظایفی دارند و زنان دیگر چه وظایفی دارند ؟ یا به قول پست مدرن های امروز زنان فقط حق دارند و نه تکلیف !  با خودم فکر می کردم که واقعا زنان امروزی در زندگی جدید خانوادگی چه مسئولیتی دارند ؟ دیدم آدمها مختلف است و دهها نوع تیپ زناشویی وجود دارد و تلقی ها هم متفاوت است ؛ بعضی از دیدگاهها چنین است :
دیدگاه اول : زنان هیچ وظیفه ای در قبال خانواده ندارند و تنها باید دنبال خواسته ها و منافع و هوس های خود باشند و به طرف استقلال کامل از مردان ( حتی در مسائل جنسی) پیش بروند و  نه خانواده مهم است و نه بچه داری و نه همسرداری ( معلوم نیست که اینها را چه باید کرد ؟ ). هر کس بخواهد زنان را به خانه و خانه داری  برگرداند ، کور خوانده است (‌معلوم نیست که غیر از خانه خود زنان باید به کجا بروند ؟ ). زنان باید از همه جهت آزاد باشند و خانواده زنجیر پای خانم هاست( فمینیسم افراطی) .
دیدگاه دوم : زنان وظایف چندانی ندارند ؛ جز استراحت و نق زدن و قشقرق به پا کردن و خرج های عجیب و غریب تراشیدن و فرمانروایی پنهانی  بر آقایان  و کار کشیدن از آنان و منت گذاشتن بر سرشان و البته گاهی کارهای سنگینی  هم دارند؛ در حد آوردن شیرینی برای پذیرایی از مهمانها یا باز کردن در به هنگامی که کسی دربزند یا روشن کردن لباسشویی .

دیدگاه سوم : وظایف زنان عبارتند از شست و شوی کهنه های بچه ولباس های همه افراد خانواده و اتوکردن به موقع  آنها ، جارو کردن خانه و تمیزکردن همه بخشهای منزل از شیشه ها گرفته تا شستن اطرف در ورودی ، پختن ناهار و شام و شستن همه ظرفها ، تهیه انواع کیک و شیرینی ،  ترشی گذاشتن و پاک کردن سبزیجات و خشک کردن و آماده کردن آنها برای زمستان ، تهیه عرق بادرنجبو و بیدمشک و انواع شربت ها و تهیه رب گوجه فرنگی به صورت طبیعی و خانگی ،  سر زدن به مدرسه بچه ها و بردن آنان نزد پزشک هنگام بیماری ، نگرانی و غصه خوردن ( در حد دوسه ساعت در شبانه روز) نسبت به وضعیت بچه ها و مسائل آنان ،  بازکردن و پهن کردن رخت خوابها و جمع کردن آنها ، پذیرایی از مهمانها ، رسیدگی به بچه ها و رفع مشکلات آنان و ارتباط با مدرسه ، رفع نیازهای مختلف تفریحی و روزمره و جنسی مردان . مرتب کردن وسایل منزل و آشپزخانه و زیرزمین و گاراژ و تمیز کردن آنها ، بافتن ژاکت و انواع دستکش و ... برای اعضای خانواده ، دوخت و دوز همه چیزهای پاره پوره خانه از لحافها گرفته تا جورابهای سوراخ و ... ؛ گذاشتن زباله ها در بیرون منزل ؛ دادن نان خشک ها به نمکی ، فروختن خرت و پرت های قدیمی منزل .

دیدگاه چهارم : وظایف زنان عبارت است از:  گشتن خیابانها و فروشگاههای جدید التاسیس با قر و فر و ادا و اطوار و خرید از مغازه آشنایان به حساب شوهر ، هزینه تراشی از زمین و زمان ، خرید انواع لوازم آرایشی از همه نوعش با قیمتهای گزاف ، خرید لباسهای رنگارنگ برای دهها مناسبت مختلف و پاره کردن و دور انداختن یواشکی آنها دور از چشم شوهر  برای خرید لباسهای جدید ، وادار کردن مردان به شستن لباسها و ظرفها و انجام دادن همه کارهای خانه حتی تعویض پوشک بچه ، مانند شیر ژیان با فریادهای مخصوصی مرد را سر جای خود نشاندن  و سرکوفت و غر زدن سر او و تنبیه و شکنجه او به شیوه های روانی و مرگبارو دلخراش و در آخر تهدید به قطع رابطه جنسی با شوهر .

دیدگاه پنجم : وظایف زنان عبارتند از : در رستوران غذا خوردن با همسر و تماشا کردن فیلم به همراه او ، رفتن به کلاس های کونگ فو و کاراته و در صورت نیاز ضربه فنی کردن شوهر و  فرمانروایی  کامل بر همسر و فرزندان .

دیدگاه ششم : وظیفه زنان عبارت است از : اطاعت محض از شوهر بیعار و بیکار و ولگرد و زورگو و درصورت نیاز  کتک خوردن مرتب از او ؛ سکوت و رضایت و صبوری در برابر همه نوع بازی با سرنوشت آنان .

داشتم فکر می کردم که واقعا زنان امروزی در زندگی جدید چه نقش ها و وظایفی  دارند ؟ با خود گفتم :
اگر مهد کودک و پانسیونها به نگهداری کودکان بپردازند و

اگر لباسها به وسیله لباسشویی و ظرفها به وسیله ظرف شویی مجهز شسته و خشک شوند و

اگر همه کارهای خانه به وسیله خدمتکار یا بچه ها و شوهر انجام شود و

اگر ترشی و کیک و همه خوردنی ها آماده از بیرون تهیه گردد و

اگر رخت خوابها به شکل جدید و مرتب و آماده و بدون نیاز به پهن کردن و جمع کردن باشد و

اگر حتی در مسائل جنسی با شوهران خود بگومگو کنند و سر به سرآنان بگذارند و

اگر کار نگهداری از بچه ها و بازی با آنان را به آقایان بسپارند و

اگر در خانه هیچ جاذبه ای برای شوهران خویش نداشته و همه جاذبه ها را به بیرون از خانه ببرند و سرانجام ،

 اگر عشق و عاطفه و علاقه و مهر و گذشتی در کار نباشد ،

واقعا زنها به چه کار می آیند و نقش آنان در زندگی خانوادگی و زناشویی چیست ؟  
   با توجه به وضع و حال شما و اطرافیان و بستگانی که دارید نظر شما چیست  ؟  

 

             

          مطالبی در باره خانه و خانه داری زنان

داشتن فن آوری هسته ای حق ماست


 

خواست ملت ایران :

داشتن فن آوری هسته ای حق ماست

ما ضمن محکوم کردن قطعنامه غیر حقوقی و غیر قابل قبول شورای حکام  با امضای این بیانیه اعتراض خود را به این اقدام شورای حکام و  سیاست های دوگانه کشورهای قدرت مند جهان در تلاش برای محروم نگه داشتن کشور بزرگ ایران از دانش هسته ای  ابراز می داریم .

 

داشتن دانش هسته ای حق و خواست ملی تمامی ایرانیان است

برای امضا اینجا را کلیـک کنید