فرشته های کوچک یا شیاطین موذی اس ام اس

                                                        

یکی از سوغاتی های  تلفن همراه برای ما اس ام اس( ( Short Message Servicهای زیبای آن است  . اس ام اس ها غالبا برای سرگرمی و تفنن به کار می رود ولی موارد مصرف بسیار متنوعی دارد : طنز و شوخی ، سیاسی ، تجاری _ تبلیغاتی ،  لیست کالاهای مورد نیاز همسر گرامی که  مرد خانه باید بخرد ، خبر دادن کم هزینه و فوری یک گرفتاری و مشکل و دردسر ( در شرایطی که زنگ زدن دشوار یا ناممکن است ) ؛‌ اطلاع رسانی خبری مفید ؛ که مضرش را‌ خلافکاران در قسر رفتن به موقع از چنگ ماموران دارند .  انواع تبریک و تسلیت ها از عروسی و جشن تولد و عید و میلاد تا بیماری و  سانحه و حادثه و وفات و از فراخوان فوری اعضای یک برنامه و گروه برای برگزاری سریع جلسه تا شایعه پراکنی و دروغپردازی های شاخدار . تبریک و تهنیت و شادباش یا تعزیت و تسلیت در مناسبتهای مختلف دینی و ملی و میهنی (‌ در عید غدیر خم بیش از 72 میلیون پیام کوتاه در یک روز ارسال شد که در دنیا یک رکورد مجسوب می‌شود) .

 

 اما بعضی ها تمام هنرنمایی و ظرافت بالا و خلاقیت فراوانشان را در ساخت و طراحی اس ام اس به کار می گیرند تا احساسات و نگرشهای ضد فرهنگی الواط  هم جنس باز یا علاقه مند به انواع انحرافات جنسی را خیلی عادی و به صورت شوخی و شادی و تفریح ، کم کم عادی و ساده و طبیعی و همگانی جلوه دهند و از زشتی و فساد آنها بکاهند . هرچند در شکل اولیه و ساده ، قضیه خیلی عادی و طنزی ساده و جالب توجه و مسرت بخش به نظر می رسد ، ولی می تواند در دراز مدت به تدریج به نابه سامانی های بزرگی در فرهنگ مردم و فاجعه و انحطاطی در روابط انسانی منتهی گردد . مخصوصا با توجه به این که ایرانی ها روزانه به طور متوسط 20 میلیون اس ام اس می فرستند .

 

طبیعی است که بخشی از فرهنگ ولنگاری و فساد و انحراف جهانی با ظرافت و دقت و آرام آرام از طریق همین پیام های کم حجم و کوچک و ساده ، بی صدا وارد ذهن و فکر و زندگی و اخلاق و منش و عملکرد مردم می گردد . خیلی ها اس ام اس را وحی منزل می دانند و بلکه بالاتر از سخن خدا و رسول و درک عقل و منطق و وجدان می نشانند و نتیجه آن که از هر اس ام اس آلوده و مبتذل و بلکه مغرضانه و ملحدانه (‌که دست انداختن خدا و پیامبر و فرشتگان و قرآن و اهل بیت و ..... دیگر است )‌ استقبال می کنند و ضمن تایید محتوای این قبیل اس ام اس ها ، آنها را یکجا و سریعا به دهها و صدها نفر ارسال می کنند و این را شیرین کاری و موفقیت و ابتکار عمل  بزرگی برای خود می دانند  .

 

                                         Inviare SMS

  بخش عظیمی از اس ام اس ها ترویج و تحسین روابط انحراف انگیز بین دختران و پسران است ( به اسم عشق و به رسم مسائل جنسی ) و در ولنتاین و ایام جشن و شادی و نیز در مراکز تفریحی و توریستی مختلط این اس ام اس ها غوغا می کند . در بسیاری از مدارس صدای معلمان و مدیران در آمده و می گویند دانش آموزان به جای درس و مطالعه ، در ساعات درس و تفریح گاه و بیگاه به هم اس ام اس می زنند و موبایلشان جامع المزخرفات است و کلکسیون همه نوع اس ام اس جنسی و مردم آزاری و موذی گری و عشقولانه  و عکس و تصویر و موزیکهای کمیاب جهان از صدای همه نوع انسان تا صداهای حیات وحش و آدم آهنی ها و موجودات فضایی . خلاصه شهر شهر فرنگه از همه رنگه . علاوه بر مدارس می توانید ادارات و کارمندان را هم به این لیست اضافه کنید و صحنه هایی را تصور کنید که کارمندان در غیاب مدیر کل و معاون و هیات رئیسه گوشه ای جمع شده اند و پیاپی برای هم اس ام اس یا بلوتوس می فرستند و قاه قاه می خندند . این قضایا تمامی ندارد .   

 

اس ام اس های نابه جایی که به علت ترافیک خطوط در جعبه مخابرات گیر می کند و دیر و نابه هنگام و مسلسل وار به دست مخاطب می رسد  خودش معرکه ای است .

 

یک نمونه آنها در باره یک عضو شورای شهر ما بود .

 

نمونه دیگر ، این بود که اخیرا در مشهد در حرم امام رضا (ع) خانم گرامی بنده هنگام خروج از حرم مطهر به دلیل ازدحام جمعیت و جدا بودن مسیر ورود و خروج خانم ها و آقایان و کثرت مسیرهای خروجی مفقود الاثر گردید و به موقع او را در خروجی معین نیافتیم و زنگ زدن به دلیل تراکم ارتباطات مخابراتی بی فایده بود و هرچه اس ام اس زدیم که ما فلان جا هستیم و تو کجایی افاقه نکرد و البته با تاخیر 20 دقیقه ای بالاخره ایشان را یافتیم و گفتیم با این همه اس ام اس چرا جواب ندادی و دیر بیرون آمدی ،‌ که او از اس ام اس ها اظهار بی اطلاعی کرد و فردا صبح زود در خواب بودیم که پنج شش تا اس ام اس رگباری به موبایل همسرم فرستاده شد و گفتیم کدام مردم آزاری است که این وقت اس ام اس می فرسد ، بعد دیدیم اس ام اس های خودمان است که دیشب به او فرستاده بودیم و الان به مقصد می رسید .

 

یک بار هم یک اس ام اس عاشقانه اشتباه از طرف یک خانم که به جای یک زن اشتباها به مرد بیگانه ای ارسال شده بود ، باعث طلاق وی شد .

 

جای آن ایمیل اشتباه طنز آمیز از عالم اموات خالی .

 

 آن اس ام اس بنزینی طنز توهین آمیز به دولت هم که همان شب های اول سهمیه بندی بنزین ساخته و به همگان ارسال گردید ، باعث شد خطوط مخابرات چهار پنج ساعت قطع شود .  

 

اس ام اس برای بچه ها هم می تواند خوب و جالب و در عین حال مخرب و  انحراف خیز باشد ، مخصوصا که بچه ها دور از چشم بزرگترها و گاهی در حضورشان به گوشی ها سرک می کشند و محتویاتش را کاملا تست می کنند .

                                    

                 

اس ام اس های حکیمانه و نغز و پر مغز و آرامش بخش هم البته هست اما با کمال شرمندگی اس ام اس های بی معنا و حماقت بار و تکراری و پوچ در پوچ و مشوش کننده ذهن و روان خیلی زیاد است . به قول جوانان عزیز اس ام اس باید خفن و با حال باشد : یعنی + 18 باشد و مرتبط با طنزهای جنسی داغ یا اولش عشقولانه و آخرش توهین و تحقیر باشد . اس ام اسی که ساعت دو یا سه نصف شب ارسال می شود و غرض مردم آزاری است . به هر حال اس ام اس امروز به یک رسانه تبدیل شده و بچه کوچک مظلومی است که می تواند سبب نشاط و شادابی و سلامت و موفقیت خانواده اش گردد یا این که دنیا را بر سر خود ودیگران خراب کند . بت بودن اس ام اس ها از این جهت است که می گویند در برابر این سیل هیچ کاری نمی شود کرد . اما جریان نیکوی اس ام اس های فرهنگی و سازنده و آمیخته با طنزهای پخته و سنجیده نشان می دهد که کید شیطان چنان هم قدرتمند نیست (‌ان کید الشیطان کان ضعیفا ) و نغمه های بی ارزش را می توان به راحتی خاموش کرد یا بی پاسخ گذاشت ......

                

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد