یاد بگیرید که شاد زندگی کنید :

 

1 . روزتان را با لبخند آغاز کنید . اخم و تخم نکنید ؛ موج منفی پخش نکنید .  قیافه تان را شاد نشان دهید . چین و چروک را از چهره تان باز کنید . اگر کمی یاد بگیرید که چهرتان را بشاش کنید به همین صورت چهره تان قالب و فرم گرفته و شادی در چهره تان و روحتان نشست خواهد کرد .

 

2 . خیلی پر فیس و افاده نباشد . زود قهر نکنید . زود رنج نباشید . اهل گذشت و کنار آمدن باشید . تا خیلی ها شما را دوست داشته باشند و در کنارتان همه احساش شادی کنند . افسرده دل افسرده کند انجمنی را . هرگز ادای افسرده ها را در نیاورید ؛ حتی اگر کاملا افسرده باشید ؛ که اگر ادای افسرده ها را درآورید واقعا افسرده خواهید شد .

 

3 . به دیگران احترام بگذارید و زود آنها را رد یا محکوم نکنید ؛ چون با عکس العمل مشابهی باید همیشه در منطقه جنگی به سر برید .از نظر ذهنی به عموم و اکثریت بندگان خدا خوش بین باشید . اما در عمل ، در مواجهه با بهترین انسان ها هم هیچ گاه احتیاط کافی را از دست ندهید .  

 

4 . خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنید ؛ حداقل به طور پیوسته ذهنتان را به آنها متمرکز نکنید . سعی کنید برداشت شیرینی از خاطرات تلخ داشته باشید . همان طور که می توانید از رخدادهای شیرین برداشت بد و تلخ و منفی داشته باشید و روز به روز بر افسردگی تان بیفزایید .

 

5 . بدیهای دیگران را فراموش کنید ؛ ببخشید تا بخشیده شوید . کودک صفت نباشد . بزرگواری نشان دهید و با کرامت از لغزشها و تیرگی های روابط چشمپوشی کنید .

 

6 . نرم زبان و شوخ طبع باشید . جوک بگویید . محترمانه به جوکهای دیگران گوش دهید و بخندید حتی اگر خنده تان نیاید . شادی را ته دلتان مخفی نکنید ؛ بگذارید شادی و خنده کاملا در چهره و حالات ظاهری خودش را نشان دهد . خنده بیشتر از این که امری پیچیده و فلسفی و شخصی باشد امری ساده و اجتماعی و تلقینی است . اگر از طنزی که قبلا شنیده اید یک بار دیگر هم بخندید آسمان زمین نمی آید و فاجعه ای جهانی اتفاق نمی افتد .  اگر خیلی جدی باشید زود فرسوده و مچاله خواهید شد . دنیا برای آدمهای عبوس و سخت گیر چهره ای سخت و ناهنجار و ناگوار نشان می دهد . اگر هیچ شوخ طبعی بلد نباشید یا طنزی و جوکی به یاد نداشته باشید حتما در اسرع وقت به روانپزشک مراجعه کنید .

 

7 . اگر می خواهید خوب به شما خوش بگذرد ، کاری کنید که به دیگران خوش بگذرد . آدمها آینه همدیگرند و شادی آنها در دل و جان و چهره هم بازتاب می یابد . بخندید تا دنیا به روی شما لبخند بزند .اگر شادی تان با رنج دیگران گره بزنید ، مطمئن باشید که در دل نمی توانید شادی عمیقی حس کنید و با پزی عالی و ظاهری خندان باطنی بدبخت و تیره و وحشتناک خواهید داشت و هیچ عارف و روانپزشکی هم نخواهد توانست با هزار دعا و یا قرص برایتان کاری کند ؛ مگر آن که رضایت دیگران را در پرتو رضای خداوند جلب کنید . عالمی را شاد کرد آن کس که یک دل شاد کرد .

 

8 . اگر تنها زندگی می کنید و حوصله ارتباط با دیگران را ندارید ، مطمئن باشید که خیلی نخواهید توانست شادی کنید . مگر آن که عارف باشید . پس اگر عارفی بزرگ نیستید ، در جمع زندگی کنید و به جمع بپیوندید : زندگی تنها و خورد و خواب تنها با محرومیت از لطف الهی همراه است  . حداقل اگر از لحاظ فیزیکی با دیگران نیستید ، می توانید به طور فکری و معنوی یا از طرق ابزارهای ارتباطی با آنها پیوند برقرار کنید  . یک اس ام اس یا ایمیل یا نامه ساده  یک بار زنگ زدن  یا دیداری ساده چند دقیقه ای شما را نخواهد کشت و به شخصیت و عظمت شما آسیبی نخواهد زد . مگر آن که خیلی کوچک و کم ظرفیت باشید .

  

9 . دنبال شوخی ها و شادی ها و لذت های افسانه ای و رمانتیک نگردید . پشت  دیوار بلند کاخ ها خبری نیست . ریشه شادیها و لذتها در درون شماست . به جای تکنیک های مدرن و فضاهای شاهانه و ویلاها و قصرها که گاهی مثل مقبره متروک اموات مومیایی شده می ماند ،سعی کنید مهارت شاد بودن و شاد ماندن و شاد زیستن و شاد گفتن و شاد شنیدن و  نگاهی زیبا و شاد به زندگی داشتن را کسب کنید .

 

10 . یاد خدا هم لذت بخش ست . یاد بهشت برین هم دل انگیز است . دیدن اولیا در خواب و بیداری امید بخش است . خواندن قرآن نه برای مردگان ، بلکه در دامن طبیعت و در متن زندگی و کار و شادی ها ، دریایی از شادی و دنیایی از نشاط است . اما به شرط آن که چنان خوانده و فهمیده شود که سلمان و ابوذر و مولوی و حافظ و استاد مطهری خواند و فهمید .

 

پی نوشت ها :

 

* آمریکا خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران

  راهی برای رسیدن به آرامش *

  دستیابی به آرامش و آسایش با استفاده از چند روش *

  آرامش ذهنی * 

  خانواده کانون آرامش یا بحران *

  شاد فکر کنید ؛ شاد زندگی کنید *

              راههای یک زندگی شاد *

 
نظرات 12 + ارسال نظر
محمدعلی(ایران اسلام) یکشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:50 ق.ظ http://iranislam.parsiblog.com

سلام خدمت شما برادر گرامی
همیشه شاد زیستن به این آسونیها هم به دست نمیاد. شاید با این اعمال انسان بتونه برخی از جنبه ها رو اصلاح کنه اما خیلی از کارها که دست ما نیست ممکنه باعث ناراحتیمون بشه...
همیشه در این آیه قرآن متحیر موندم که میفرماید ان اولیاء الله لاخوف علیهم و لا هم یحزنون!

سال خوبی داشته باشید.
به روزم. شاید کمی مرتبط با بحث شما
یا علی

ارکان ایمان

علی دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 07:00 ب.ظ http://pardisgame.2ir.ir/

ما تو را لینک کردی ایم .

امین پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:19 ب.ظ http://samin.mihanblog.com


سلام دوست عزیز
وبلاگ چهره پنهان با مطلب ((نمی دونم چرا می دونم!!!)) توسط امین آپ شده و از حضور شما دعوت به عمل می آورد.
.
.
.
یک نقاشی احمقانه بکش.
یک شعر لی لی لولو بگو
یک آواز لالا لی لی بخون.
توی آشپزخانه، دیرام درامی برقص!
چیز جدیدی به جا بگذار.
که قبلاً توی دنیا نبوده........................................................
راستی از من یه انتقاد شده که وقتی اپ کی کنم میام خبرمیدم زین پس از شما خواهشمندم که وبلاگ شما هر
هر وقت اپ کرد منت بزارین و به ما هم یه خبر بدید مطمئن باشید از خجالتتان در میایم.
www.samin.mihanblog.com
چهره پنهان

رضا پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:29 ب.ظ http://www.footonsat.blogfa.com/

من مایل به تبادل لینک با شما هستم
در صورت موافقت به من اطلاع دهید

اتبلتاتارتاتلتل سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:42 ب.ظ

برو خدا جای دیگه روزیتو بده دوباره به مز خر فاتت گوش خواهم کرد

سلام دوست گرامی لطف کردید .... اگر موارد مزخرفات را مشخص می کردید بهتر بود ....ضمنا هرکس اسم و رسمی دارد وآدرس ایمیل و سایت و وبلاگ و کارت ملی و ..... شما که ظاهرا چیزی ندارید ... نکند از مریخ تشریف آورده اید .... ضمنا ما که گدایی نمی کنیم جای دیگری برویم تازه گداها هم جای ثابتی دارند و جایشان را کمتر با هم عوض می کنند ... این شما هستید که اینجا آمدید . خوب اگر روزی معنوی فرهنگی علمی نصیبتان نشده از بی سواتی بنده است .. شرمنده ... من هم همان دعای خودتان را می خوانم شما آمین بگویید : خدا روزیتان را جای دیگر حواله دهد . اما شما ظاهرا املایتان در مدرسه خوب نبوده و نوشتید : دوباره به مز خر فاتت گوش خواهم کرد ... ولی این کار خوبی نیست که به حرفهای بد گوش بدهی . سال نوتان مبارک جناب آقای اتبلتاتارتاتلتل ...

سمیرا پنج‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:32 ب.ظ http://www.aminsami.persianblog.com

بازم میام

شکوفه جمعه 17 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 11:55 ق.ظ http://blossom80.mihanblog.com

سلاممممم

سال نو مشما هم مبارک

ضمنا عید میلاد هم بر شما مبارک باشه

کبوتر بین الحرمین شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:07 ق.ظ http://nodbe-feragh.persianblog.com

سلام و عرض تبریک میلاد رسول الله و حضرت امام جعفر صادق (ع)
ممنون مثل همیشه استفاده کزدیم . دعامون کنید ...
.
.
.
خدایا خوشحالیم که معتقد به رسالت محمد (ص)ومتمسک به ولایت وامامت فرزندانش هستیم.

چه خوش است مسلمان بودن وجعفری بودن ومنتظر مهدی (عج)بودن. چه خوش است......
.
.
.
دولت عاشقی به روز شد . منتظر قدومتان ...

قهرمانی شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 03:17 ب.ظ

سلام. سال نو مبارک
5/1 سال پیش به مناسبت شهادت سزار آمدید و سری زدید حالا سزار برای کسی وصیتی دارد. نمی خواین بهش عیدی بدید.
http://sezar1.blogfa.com/post-156.aspx

مجتبی جواهریان سه‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:20 ق.ظ http://www.mohabateenjaast.persianblog.com

به نام خدا
با عرض سلام خدمت شما دوست عزیز
امیدوارم حالتون خوب باشه
مطالب زیبایی می نویسید
امیدوارم موفق باشید
وبلاگ محبت هم با موضوعی جدید به روز شده و منتظر حضور گرم شما می باشد.
التماس دعا
یا علی

سارا و میم پنج‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 08:29 ق.ظ http://sara50.blogfa.com/

سلام
.
من وبلاگتونو از وبلاگ همسرتان پیدا کردم ...... مورد بند ۶ وبلاگتون هم خوندم والبته خوشم آمد چون خودم اینطورم که حتی از کسی انتقاد هم داشته باشم مطلب را با طنز بیان میکنم که اگر همان مطلب را بصورت جدی بیان کنم موجب عکس العمل و واکنش طرف مقابل بشه.......بهر حال ....منظورم از بیان این بود که از بس در جامعه اخم کردن مد شده و این طور جا افتاده که هر کی اخم کنه پس حتما سنگین تر و با وقار تره.....گاهی اوقات باعث افسردگی انسان میشه...در حالیکه در خیلی از موارد تجربه نشان داده که آنهایی که از این قدرت خدادادی(شوخ طبعی)بهره ای دارند انسانهایی حساس و درد آشنایی هستندمانند خیلی از کاریکاتوریست ها که درد را در لباس طنز نشان میدن.......وصرف شوخ طبع بودن دلیل بر سبکسری انسان نمیشه
از زیارتتون خیلی خوشحال شدم...موفق و سبز باشید

سارا و میم پنج‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 09:07 ق.ظ

راستی اون عکس خروس و حرمسرا یش را کپی کردم با اجازه ی شما
اینجور عکسا زیادم خوب نیست ها (البته اگر در سیستان و بلو چستان نمایش داده بشه که یکی راه میا فته ۴تا پشت سرش زیاد مهم نیست )اما در جاهای دیگه ممکنه موجب گرد همایی و تظاهرات در یک جنس و توهم در جنس مخالف بشه........ملتفت هستید که؟؟؟؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد