بازار داغ خرافات .... از سرگرمی تا مسخ فرهنگ

 

خرافات تحلیل های کاذبی از واقعیت است  و سرابی از ملکوت و نمایشی فریب کارانه از قدرت های اسرارآمیز شیطانی در قالبی به ظاهر نورانی و مقدس . در عین حال خرافات به عنوان جایگزین دین عمل می کند و دین کاذب و عرفان کاذبی است که در کنارش ، فعالیت اقتصادی و تجاری کاذب و پرسود مطرح است . پس اگر دین حق ، درست و اصولی و منطقی و مستند فهمیده شود ، آیین کاذبی به نام خرافات نخواهیم داشت و هرچه سطح معرفت عقلی کامل تر گردد ، دایره خرافه پذیری کاهش می یابد و اگر مشغله های اقتصادی سالم و متنوع و با دوامی برای مردم فراهم گردد ، از تکثیر آدم های خرافه پرداز کاسته خواهد شد . اما ظاهرا خرافه سازی و خرافه فروشی نفوذ و جاذبه ای بسیار گسترده و درآمد بسیار کلانی دارد و خرافه سازان حریص و پول پرست حاضر نمی شوند سرگرمی پر درآمد و بی هزینه شان را رها کرده دنبال شغل وزین و مهم ولی کم سودتری بروند . هیچ خرافه پردازی محض رضای خدا دست به این شگردها نمی زند بلکه نان و نام و نفوذ و هوس های رنگارنگ در کار است . خیلی ها عوام زدگی و حماقت و بی فکری را از حد برده و روح خود را به شیطان فروخته اند و با همه دلایل و نشانه های آشکار و پنهان مبنی بر انحرافات واضح و سوء استفاده ها و بازی های شیادانه و شیطانی خرافه پردازان ، مطیع محض آنان هستند و تصور می کنند که هرگز نمی توانند از زیر سلطه روانی و نفوذ شیطانی شان خارج شوند .

خرافات شاید به عنوان سرگرمی و تفریح  اوقات فراغت بسیاری از آدم ها را در شرق و غرب پر می کنند ، ولی بعدها به تدریج سرگرمی و شوخی به واقعیت و گرایش روانی و باورهای ذهنی تبدیل می شود .

آدم های خرافاتی ممکن است بازاری و کارمند و دانشجو یا استاد و مهندس و دکتر و یا شخصیت اجتماعی مهمی باشند ولی علی رغم اطلاعات و تجارب علمی یا سیاسی شان ، تلقین پذیرند و احساسات و توهماتشان بر عقلانیت شان غالب است به طوری که بازیچه کودک کم عقلی دین وایمان و عقل و معرفت شان از کار می افتد و به شعبده بازی هایش ایمان می آورند .  

خرافه سازان رو در رو و خانه به خانه با تلقین و تحمیق مشتی عوام الناس بی خرد(‌که ممکن است دارای مدرک و رفاه و پز و پرستیژ بالایی هم باشند ) آنان را به یک سیستم بازاریابی و تبلیغاتی بسیار وسیع و قوی تبدیل می کنند .

از نشانه های برجسته و مشخصات مشترک خرافه سازان علاوه بر ادعاها و افسانه بافی های قشنگ و ملکوتی و یاوه گویی های بلند بالا و غیر قابل اثبات و خارج شدن از چارچوب های شرعی و قرآنی ، قیافه های غلط انداز و لباس ها و اشیای گول زننده و ابزار آلات عجیب و غریب ، مانند کاغذهای اوراد و طلسمات ! دندان گرگ و دست گرگ و مهره های حیوانات خاص و انجام حرکات و فضاهای تلقینی است . هیچ خرافه ساز و خرافه فروشی قیافه عادی و اسم و رسم عادی و لباس های عادی ندارد . از دیگر شرط ها و اوصاف تابلویی خرافه پردازان نداشتن تخصص در هیچ چیز و مهارت و تسلط تجربی در مخ زنی است و هرچه تحصیلات کم تر و حماقت بیشتر باشد احمقان خرافاتی بیشتری جذب خواهند شد . از دیگر اوصاف این شیادان حرفه ای تواضع زیادشان است که بله ما کاره ای نیستیم و از طرف بالا به ما ماموریت داده شده و ما فقط بلندگوی آنان و رابط و وکیل آنان هستیم و خود آن موجودات نورانی و آسمانی مستقیما ما را هدایت می کنند  و این موجودات نورانی کسانی جز دار و دسته جناب ابلیس نیست که عمری این بدبخت ها را سر کار گذاشته است . همه یا اکثر خرافه سازان درجات و مراتب شیطانی و پوچ و توخالی خود را در عالم خواب دریافت کرده اند و خواب های متنوع و سریالی جزو لاینفک کار و بار آنان است . اما این خواب ها که برای مردم می بینند به قیمت گزافی به آنان فروخته می شود و کسی نمی پرسد که مگر در عقل و شرع خواب (‌آن هم خواب های دروغ و بی سر و ته مشتی آدم دودی و مجنون ) حجیت و اعتباری دارد .

دین داری احساسی و عاطفی محض و بدون پشتوانه معرفتی نیرومند ، ‌بستر مناسبی برای تکثیر خرافات است کسانی که موج عظیم احساسات و هیجانات و انتظارات محافل مذهبی را به دست می گیرند ، اگر افرادی بی سواد و کم ظرفیت و ماجراجو باشند و اگر عالمان وارسته و روشنگر به انزوا و سکوت بگذرانند و کجدار و مریض با انحرافات برخورد کنند ، روز به روز بر شمار رمالان و جن گیران و شیادان مدعی ارتباط خاص با خدا و اولیای خدا افزون تر خواهد شد . اکنون گوساله های سامری و مدعیان امامت و ولایت و نبوت و بلکه خدایی و کاسبکاران منادی کرامات دروغین و افسانه های واهی محیرالعقول و تردستان شعبده باز عارف نمای زهدفروش در گوشه کنار شهرها و روستاها کم نیست و روز به روز بر شمار رفتارها و سنت ها و عادات حاشیه ای و من در آوردی مقدس نما که جایگزین سنت های اصیل دینی می شود ،افزوده می گردد و متاسفانه برخوردهای فیزیکی که به نوعی به مظلوم نمایی و قهرمان سازی ها دامن زده و کاری از پیش نمی برد و باید علایم هشدار را جدی گرفت و تا دیر نشده کارهای اساسی و مبنایی صورت داد .... و البته تکثیر فرقه ها و مذاهب و. گرایشات ساختگی واهی و ظهور منادیان مسلک های خرافی به این شکل گسترده به نوعی از نشانه های عصر ظهور و آخر الزمان هم هست و هم هشداری بزرگ برای دین شناسان اهل معرفت و مبلغان خداترس و آگاه .   

 نمونه هایی از خرافات رایج :

مسخ دختر هلندی – ورود معجزه آسای سگ به حرم امام رضا – جای پای ائمه( قدمگاه )‌ در شهرهای مختلف – عکس متحرک حضرت ابوالفضل - فال قهوه – فال چینی و هندی – کف بینی – آینه بینی – طلسم شکنی – طلسم فروشی – تسخیر اجنه – قفل بستن و دخیل شدن – قمه زنی – درخت مقدس – نظر کرده خدا یا امام زمان بودن - تبدیل شدن یک دختر به شفاخانه با یک خواب – ساختمان سازی تبلیغاتی عظیم برای برخی گورهای بی سند و مدرک و فاقد فضل و کرامت در برخی شهرستانها و جعل اخبار ویژه در باره معجزات ساختگی آنها -  اس ام اس های خرافاتی - خرافات سیزده -  بوروشورها و زیراکس های خرافاتی انداخته در پشت در خانه ها ( تکثیر کنید و در هزار خانه بیندازید وگرنه .... )– جلسات احضار ارواح – جلسات گردهمایی و ارتباط با ارواح خبیثه – انداختن دعا در آب روان – خرافات قدیمی و جدید – رسومات خرافاتی وارداتی -  ازدواج با اجنه – تمایل روز افزون فیلم سازان به حضور ارواح و نشان دادن قدرت عظیم شیاطین – تمایلات برنامه سازان تلویزیون به تبلیغ دین گرایی احساسی - انتشار صدها کتاب در زمینه انواع فال و غیب گویی و رمالی و کتاب های بیشمار دیگر  در باره زندگی اجنه و عالم جنیان و نام ها و نشانه هایشان ............

 

                                لینک های مرتبط :

تعریف و نمونه های خرافات

سودجویی با فروش کتب نایاب علوم غریبه

حذف خرافات از زندگی ایرانیان غیرممکن است

گشتی در بازار پررونق فالگیری؛ خرافات در بورس‌

فال انبیا و فال حافظ 

انشای من : می خواهم در آینده رمال شوم!

باورهای خرافی موی شما را پرپشت نمی کند 

خرافه گرایی و عوامزدگی

 بدعت ها و کرامات ساختگی ریشه ها و چالش ها

بر چشم بد لعنت !

صدای پای خرافات

رمال شیاد و مدعی امام زمان در قم اعدام شد

ستیز شهید مفتح با خودباختگی فرهنگی و باورهای خرافی

خرافات دینی در سینما

دعوت به خردگرایی در برابر ترویج خرافه باوری

خرافات نتیجه مثبت هم دارد!

امان از دست خرافات!

روانشناسی خرافات

خطوط سیاه زندگی در کف فنجان سفید

فعالیت رمال ها و کولی ها در اینترنت

متوسط قیمت رمالی در تهران

مدعیان ارتباط با امام زمان دستگیر شدند

خرافات در روسیه

خرافات در کردستان

خرافات چه کارها که نمی‌کند.یک امریکایی، دستش را پخت

 خرافه زدائی از فرهنگ عاشورا

خرافات صهیونیستی هالیوود

جادوگری شما را تضمین می‌کنیم

 انتقاد از خرافه گرایی در نهادهای رسمی

انتقاد شدید آیت الله امینی از تعابیر خرافی مداحان

انتقاد از رواج خرافات از لسان آیت الله مکارم شیرازی

خرافات مربوط به مرگ در کشورهای مختلف

موجودات افسانه ای

وضعیت اسفبار روسپیان در اروپا و باورهای خرافی شان

جن گیری و خرافات در غرب و شرق

لینکهای دیگر

اوباما ایرانی است !!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد