روزگار زن ذلیل

روزگار ما را علاوه بر عصر فمینیسم (‌به سبک "قبلتهم نساءهم ") ، عصر زن ذلیلی نیز می نامند . البته صاحب نظران در تفسیر این زن ذلیلی نه در کنفرانس های بین المللی به تفاهم رسیدند و نه در سمینارهای خاله زنکی و مجالس خصوصی فمینیستی پیرزنان و گردهمایی های دخترکان و بانوان عالم . طی تحلیل های وومن نیوز و "خبرگزاری نسا " که در جلد پنجم دائره المعارف آکسفورد از صفحات ۱۲۹ الی ۱۲۹۰ هم عینا آمده نظرات مختلفی در تفسیر "زن ذلیلی" آمده که خلاصه آنها به این شرح است :

۱ . زن ذلیل یعنی زن ذلیل شده و نگون بخت  و بد شانس که اتفاقا شوهر خوش شانسی دارد .

۲ . زن ذلیل یعنی زن مرد ذلیل . یعنی بانوی رزمی کار که در فنون رزمی ید طولایی داشته باشد  . آن وقت شوهرش به افتخار زن ذلیلی نایل می شود  .

۳ . زن ذلیل یعنی مرد زورگوی رضاخان صفت بزن بهادر زبان نفهم که زن خوش خلق و صبوری داشته باشد و به جهت رد گم کردن و ننه من غریبم درآوردن و مظلوم نمایی هلوکاستی ادای زن ذلیل و شکست خورده را دربیاورد . چنان که شکسپیر (‌ همان "شخص پیر "خودمان ) در وصف مردان ماقبل تاریخ ( عصر ماموتها)روایت کند که :

                    مردای اخم و طعنه‌ی بی‌دلیل            مردای سرشکسته‌ی زن ذلیل

۴ . زن ذلیل یعنی زنی که شوهری نازنین و نازنازی داشته باشد و شوهر گرامی و دلسوز از نهایت عطوفت و رافت اسلامی انسانی به شکرانه مرد شدن پیوسته در رکاب زن و خدمت بشردوستانه به جماعت نسوان می کوشد تا این گلهای باغ بهشت را از گزند زمانه پاسداری نماید و اجر جمیل و ثواب جزیل اخروی دریافت دارد .

۵ . زن ذلیل یعنی مرد ذلیل که زن خوب و مدیر و مدبر داشته باشد و زحمت حسابداری و امور مالی و برنامه ریزی خانوادگی و مدیریت داخلی و وزارت خارجه و وزارت جنگ و صلح و مدیریت روابط عمومی و تدارکات را شخصا به نمایندگی از فرمانده کل قوا به عهده گیرد و به شریک زندگی خود از جان و دل یاری رساند . همانند هر فرمانده دلسوز و متواضعی که در فکر سربازان خویش بوده و برای سعادت آنان کمر همت در میان بسته است .

۶ . زن ذلیل یعنی مردی که فداکارانه کارهای سخت خانه داری را به عهده گرفته و ضمن تر و خشک کردن بچه ها و نظافت منزل و پخت و تهیه غذا ، انواع فنون خانه داری و هنرنمایی در تدبیر منزل را به عهده می گیرد تا همسر گرامی اش بتواند با گامهای استوار در خیابان ها و کوچه های زندگی به خوشی و خرمی طی طریق نماید و از سعادت دنیوی بی بهره نماند . چنان که شیخ اجل سعدی نیز در دعاهایش ضمن التماس دعا به طور مکرر فرماید :

الهی به مردان در خانه ات ... ... ... ... ... ... ... به آن زن ذلیلان فرزانه ات
به آنان که با امر روحی فداک ... ... ... ... ... ... نشینند و سبزی نمایند پاک
به آنان که از بیخ و بن زی ذیند ... ... ... ... ... ... شب و روز با امر زن می زیند
به آنان که مرعوب مادر زنند ... ... ... ... ... ... .. ز اخلاق نیکوش دم می زنند
به آن شیر مردان با پیش بند ... ... ... ... ... ... ... که در ظرف شستن به تاب و تبند
به آنان که در بچه داری تکند ... ... ... ... ... ... ... یلان عوض کردن پوشکند
به آنان که بی امر و اذن عیال ... ... ... ... ... ... ... نیاید در از جیبشان یک ریال
به آنان که با ذوق و شوق تمام ... ... ... ... ... ... به مادر زن خود بگویند: مام
به آنان که دارند با افتخار ... ... ... ... ... ... ... ... نشان ایزو نه، زی ذی نه هزار
به آنان که دامن رفو می کنند ... ... ... ... ... ... ... ز بعد رفویش اتو می کنند
به آنان که در گیر سوزن نخند ... ... ... ... ... ... ... گرفتار پخت و پز مطبخند
به آن قرمه سبزی پزان قدر ... ... ... ... ... ... ... به آن مادران به ظاهر پدر
الهی به آه دل زن ذلیل ... ... ... ... ... ... ... ... به آن اشک چشمان ممد سبیل
به تن های مردان که از لنگه کفش ... ... ... ... ... چو جیغ عیالاتشان شد بنفش
که ما را بر این عهد کن استوار ... ... ... ... ... ... ... از این زن ذلیلی مکن برکنار
به زی ذی جماعت نما لطف خاص ... ... ... ... ... ... نفرما از این یوغ ما را خلاص

                

۷ .  زن ذلیل یعنی این که مرد خودش را به موش مردگی بزند و ادای لیلی را در آورد و اهل شعر و غزل باشد و زن هم به سبک رستم دستان و هرکول پوارو شم پلیسی قوی داشته باشد .

 

۸ . زن ذلیل یعنی مرد لوس و تنبل و سست عنصر و نادان و بی اراده و بی مسئولیت و بی شخصیت که زنی تلاشگر و جدی و قاطع و با شخصیت داشته باشد . مرد گداصفت و بیعار و زن در تلاشی سختکوشانه نان آور خانواده و جبران کننده بی همتی مرد بزرگوار خویش . البته در موارد زیادی درست عکس این هم دیده می شود ، یعنی مرد خوب و تلاشگر و باشخصیت ولی فاقد روش مدیریتی کارساز و موفق و همان اندازه هم زن لوس و فاقد درک و آگاهی و سرشار از خودخواهی و ولخرجی و غرور و یکدندگی و احساسات لطیف زورگویانه و به شدت زودرنج و بی توجه به شوهر و خانواده و فرزند .....

      زنان پلیس افغانستان

۹ . زن ذلیل یعنی مرد بگوید من رئیسم و زن بگوید : گذشت آن زمانی که قدرت دست شماها بود . خودم رئیسم . مرد می گوید : پول و زور دارم  . زن می گوید : اشک و فریاد دارم و جاذبه جنسی و قدرت مهریه و نهایتا در نبرد جاودانه زندگی ( همانند ستیز دائمی تام و جری ) و در صحنه های جنگ بین زن و شوهر ، بانوی گرامی پیروز گردد .

Go to fullsize image   

۱۰ . زن ذلیل یعنی این که زنان مدافع حقوق مردان و خواهان ایفای نقشهای مردانه باشند و همه جا مردان ضمن ناز و کرشمه و چشم و ابرو و آرایش کافی پرچم فمینیسم و زن سالاری و حقوق زن و آزادی زنان و آزادی زن شدن را به اهتزاز در آورند .

                       

۱۱. زن ذلیل : کسی که نتوانسته دم حجله گربه را بکشد . چرا که گربه دم به تله نداده و در رفته است یا شمشیرش کند بوده . در لغت کسی را گویند که در دام زنان افتد و به لطائف الحیل با طرفندهای زنانه که در کتاب جامع " حیل النساء " (‌در ۲۰ جلد )‌ مکتوب است ، طوق بردگی زنان در گردن افکند و مادام العمر زنجیر در پای و غل و غلاده بر گردن اسیر امواج سحرانگیز شخصیت زنانه گردد و آن گاه شبانه روز ناله کنان شعر سراید و به سبک مرحوم رهی معیری به دوست و دشمن ناله کند که :

                 الهی در کمند زن نیفتی            وگر افتی بروز من نیفتی

مشهور است که مرحوم ملانصرالدین هم ایدئولوژی مرد سالارانه و زن ستیزانه داشته در یادداشتهای محرمانه اش که اخیرا کشف شده یواشکی دور از چشم زنش نوشته است :

       خداوندا سه درد آمد به جانم هر سه یکبار

                 زن زشت و خر لنگ و طلبکار!

                       خداوندا زن زشت را تو بردار

                              خودم دانم خر لنگ و طلبکار را

توجه : این نظرات بعضا ساخته پرداخته رسانه های صهیونیستی مردانه بوده و یا به شایعات نفوذیها و ستون پنجم استکبار جهانی زنانه مربوط می شود  و یا جزء روایات ساختگی بنی اسرائیلی و احادیث جعلی زن ستیزانه یا بانوسالارانه است . به همین جهت مسئولیتش به عهده راویان شیرین سخن اخبار و صاحبنظران خوش نظر است و لاغیر .  

توجه دوم : تستهای آزمون زن ذلیلان

 بازگشت برادران عزیز اراذل و اوباش به آغوش اسلام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد