دین تراشی در قالب اسلام سنتی

 

* وَ ذَرِ الَّذینَ اتَّخَذُوا دینَهُمْ لَعِبًا وَ لَهْوًا وَ غَرَّتْهُمُ الْحَیاةُ الدُّنْیا  سورةُ الأنعَام ‏"70‌‍ ‌‍"

و کسانی را که دین را به بازی و سرگرمی گرفتند و زندگی دنیوی فریفته شان کرد ، رها کن .

 

حضرت عیسی (ع) :  ضرب المثل عالمان پست ، صخره ای است که در دهانه رودخانه افتاده باشد ، نه خود از آب آن می نوشد و نه آب را رها می کند که به کشت و زرع مردم راه یابد (منبع )

 

                          

خرافه پرستی یا دین کاذب

قرآن کریم همه اشکال کفر و شرک و نفاق و فساد را نوعی دین وارونه و بی فروغ دنیوی می داند که به دلیل جاذبه و نفوذ دین حق و در پوشش بهره برداری از شعارها و پیام های آن ، مزورانه و متقلبانه در میان مردم نفوذ و انتشار می یابد . شاید در طی ادوار تاریخ  هیچ گاه کفر عریان با دین حق رویارو نشده ؛ بلکه همیشه تاریخ صحنه تهاجم دین علیه دین ؛ مذهب علیه مذهب ؛ عرفان کاذب علیه عرفان اصیل ؛ هیئت علیه هیئت و روحانی علیه روحانیت بوده است . همان طور که امروز جورج بوش - که قطعا تاریخ آینده از او به عنوان یکی از بزرگترین جلادان و جنایتکاران بدنام یاد خواهد کرد -  خود را نمایده و فرستاده تام الاختیار خدای پدر برای نجات جهانیان می داند .

 

                 

داشتم فکر می کردم که چگونه زمانی سامری با یک گوساله ساختگی هزاران پیرو موسی کلیم الله را از توحید و معجزات واقعی به بت پرستی موهوم منصرف کرد و چگونه بلعم باعورا با عرفان و ادعیه و مستجاب الدعوه بودن و ادعاهای بلند بالا با حضرت موسی به رقابت و مخالفت پرداخت و به جنگ خدا و دین حق رفت و سرانجام در کنار فرعون ایستاد و چرا و چگونه دسته های کثیری از مردم ایران در زمان محمد شاه قاجار و ناصر الدین شاه عاشقانه دست در دست علی محمد باب ( پایه گذار بابیت )‌و حسینعلی بها (‌پایه گذار آیین ساختگی بهاییت )‌ گذاشتند و امروز جمع کثیری از ملیتهای مختلف با پشتوانه تخصص ها و ثروتهای فراوان از همین آیین ساختگی بی معنا و بی پایه دفاع می کنند .

 

   

                    

پس از مطالعات زیاد ، دیدم علاوه بر جو خرافه گرایی و خرافه پرستی ناشی از عوام زدگی و نشناختن دین حق و اصیل از منابع مستند و صحیح ، همین باب و بهاء علاوه بر قدرت سیطره خرافات و توهمات صوفیانه در جامعه و حمایت بخشهایی از حکومت قاجاری و حمایت سرسختانه روس و انگلیس ، شخصا نمایشگر خوبی بودند و انصافا جاذبه های کاذبی برای خود دست و پا کرده بودند و همیشه مشابهت های زیادی بین مدعیان دروغین امامت و ولایت و عرفان و کشف و شهود وجود دارد و خوش صدایی و چهره غلط انداز و تقلید لحن و اطوار بزرگان طریقت هم بشدت در عوام الناس تاثیر دارد . چیزهایی که کم و بیش در چهره و حرکات حسین کاظمینی بروجردی و مدل های دیگر مشابه او در شهرهای مختلف هم هست . که متاسفانه روز به روز امثال نامبارکشان در قالب ها و اشکال مختلف و متفاوتی تکثیر می شوند و جدای از کارهای ناقص امنیتی - انتظامی از لحاظ روانشناسی اجتماعی قضایا آبستن بحرانها و فتنه های بس خطرناک تری است که در پس پرده آتش زیر خاکسترند و ظاهرا این ابعاد اصلا برای مسئولین امر مهم نیست . به هر حال ، معضل ، معضل دین عاطفی غیر عالمانه و عوام فریبی و جهل های متراکم آمیخته با دیگر معضلات و آسیبهای  اجتماعی است .  این جهل جاهلان بود که علی را از معاویه و ابن زیاد نقابدار را از امام حسین (ع) تشخیص ندادند و چه مغزهای پوکی که برای آتش دوزخ آفریده شده و در دنیا نیز توپی برای بازی و سرگرمی منافقان و کافران زیرک است . همان طور که علم عالمان خیانتکار سبب عذابهای مضاعف اخروی است جهل و حماقت ابلهان و احمقان نیز عذاب مضاعف دارد .  بلکه این جهل جاهلان است که قدرت و نفوذ علم عالمان را خنثی می کند و ظلمت جهل را همه جا می گستراند . این کاسه های داغ تر از آش که به قول علی (ع) در نهج البلاغه همانند خوارج سگان دوزخند . اینان که زمینه ساز ظهور باب ها و بهاء الله های جدیدترند .

          «مارمولک»، کمال تبریزی           

                Go to fullsize image

              Go to fullsize image

   

 فیلم مارمولک را از یاد نبرده اید که یک روحانی نمای شیاد بیسواد ( همان سارق مسلح ضد فرهنگی ) چگونه لقمه های مقدسی به مردم عطا می کند که مشکل گشاست و معجزه آسا و زنان نازا را بچه دار می سازد ! و با همان ادا و اصولهای خنده دار سبب تحول اخلاقی جمع کثیری می گردد !!!! همیشه نباید یک مجرم را محاکمه کرد بلکه مشتریان و وکیل مدافعان او را نیز باید پیشتر و بیشتر محاکمه کرد . این همان مردم نادان بودند که خدایی فرعون را باور کردند یا به داستانهای عارفانه ساختگی برای رضاشاه و محمد رضا شاه پهلوی ایمان آوردند . جالب این که کاظمینی بروجردی هم در اعترافاتش می گوید : « وقتی مردم جاهل به من سواری می دهند ، چرا سوار نشوم ؟ » .

 

          از عوام است هر آن بد که رود بر اسلام داد از دست عوام
کار اسلام ز غوغای عوام است تمام
داد از دست عوام
دل من خون شد در آرزوی فهم درست ای جگر نوبت تست
 جان به لب آمد و نشنید کسم جان کلام
داد از دست عوام
غم دل با که بگویم که دلم خون نکند غمم افزون نکند
           سر فرو برد به چاه و غم دل گفت، امام
داد از دست عوام
در نبوت نگرفتند ره نوح نبی داد از این بی ادبی
در خدایی بنمودند به گوساله سلام
داد از دست عوام
به هوای نفسی جمله نمایند عقود آه از این قوم عنود
به طنین مگسی جمله نمایند قیام
داد از دست عوام
        عاقل آن به که همه عمر نیارد به زبان نام این بی ادبان
                              که در این قوم نه عقل است و نه ننگ است و نه نام
داد از دست عوام
نه بر این قوم نماید نفس عیسی کار نه مقالات بهار
   نه نسیم سحری بگذرد از سنگ رخام
داد از دست عوام
پیش جهال ز دانش مسرائید سخن پند گیرید ز من
                   که حرام است، حرام است، حرام است، حرام
داد از دست عوام

 

                            

                                  

                                     

ویژگی های خاص این شیاد کذاب عوام فریب را --که پیرو صدیقی برای جعفر کذاب* برادر امام حسن عسکری است -- نگاه کنید : متخصص در برگزاری جلسات داغ روضه و مداحی و سرکتاب بازکردن و حرز و دعاهای شفابخش دادن ( به طور شبانه روزی و حرفه ای ) . متخصص در تراشیدن القاب و اوصاف کمالیه جمالیه بی شمار ( تصویر بالا ) : ادعای نمایندگی کامل و تام الاختیار از طرف ائمه و خود را به تک تک ائمه چسباندن ؛ ادعای سخنگوی انحصاری اسلام اصیل و سنتی ؛ ادعای نمایندگی کل مظلومین و درماندگان ایران و جهان و پناهگاه ستمدیدگان عالم ؛ داشتن ریش بلند و عمامه بزرگ و چهره غلط انداز نوربالای ملکوتی (!!!) که شرط اصلی عوام فریبی است و به قول طلبه ها : الهیکل قسط من الثمن ؛ با مجموعه ای از گنده گویی های متنوع و صوت و لحن خاص و پیچ و تاب فنی در سخن ،ادا و اصول مراجع تقلید و عرفای بالله را درآوردن ؛ طرفدارانش در داخل و خارج او را آیت الله العظمی و حلاج دوران و حسین زمان نامیدند که گاهی جدی جدی هم در قالب « آقایم حسین» لباس امام حسین را بر تن وی می پوشاندند و حکومت جمهوری اسلامی را حکومت یزیدی می خواندند .   

     اى بسا زراق گول بى‏ وقوف              از ره مردان ندیده غیر صوف‏

     اى بسا شوخان ز اندک احتراف        از شهان ناموخته جز گفت و لاف‏

     هر یکى در کف عصا که موسى‏ام    مى‏دمد بر ابلهان که عیسى‏ام‏

     آه از آن روزى که صدق صادقان        باز خواهد از تو سنگ امتحان‏

     حرف درویشان بدزدد مرد دون          تا بخواند بر سلیمى ز ان فسون‏

     کار مردان روشنى و گرمى است       کار دونان حیله و بى‏شرمى است‏

     شیر پشمین از براى کد کنند            بو مسیلم را لقب احمد کنند

     بو مسیلم را لقب کذاب ماند            مر محمد را اولو الالباب ماند

 

    Faal-e Choob               

 

 جالب این که با این همه افراد صادق و فاضل و تلاشگر اسلام شناس ( از جمله فقها و نویسندگان و مدرسان و محققان و مخلصان و خیرخواهان و نیک اندیشان برجسته و ارززشمند )‌ در گوشه گوشه ایران و جهان ، به خیال خام کاظمینی بروجردی تنها مدل «اسلام سنتی » موجود در جهان همین است که این روضه خوان دروغپرداز دارد و بس . آیا غرور جاهلانه و خودستایی و جهالت از این بیشتر ؟ و جالب تر این که برای عالم نشان دادن خود از پدرش نقل می کند که امام خمینی (ره ) فرد بیسوادی بوده است ! ( چه پاسخ حکیمانه و دقیقی ! ) . حقا که از چنان پدری چنین فرزندی ! در حالی که فقاهت و اجتهاد و فلسفه و عرفان و ادبیات و سیاست و کیاست امام خمینی(ره) از دهه ۱۳۴۰ و بلکه پیش از آن بر عارف و عامی و مسلمان و کافر و ایرانی و خارجی کاملا آشکار بود و نمونه اش آثار بسیار غنی و پربار به جا مانده از آن روح پاک آسمانی است .

 

                                    

همین طرفدار اسلام سنتی غیر سیاسی نهایتاً کارش به بسیج طرفداران با قمه و قداره و قشون کشی علنی و دعوت طرفداران به قیام علیه حکومت اسلامی انجامید و معلوم شد خیلی هم سنتی و غیر سیاسی نیست . مخصوصا که پیراهن عثمانی در دستان سیاستهای ضد ایرانی و ضد اسلامی لژنشینان خارج و بازیگر خوبی برای رادیو تلویزیونهای سلطنت طلبان و نمایشگران سیاسی گردید . همان کسانی که از پیامبران تنها جرجیس را قبول دارند و از همه علما و فضلا و عرفا و مراجع تقلید فقط امثال کاظمینی بروجردی را . اپوزیسیون ضد انقلاب ، اسلام خاتمی را هم دمکراتیک نمی داند ، حالا اسلام سنتی از نوع عوامفریبانه و از جنس دعانویسی و فال بینی و رمالی این بزرگوار چگونه با دمکراسی سازگار گشته که طرفداران آزادی و دمکراسی یکصدا سنگ دفاع از کاظمینی بروجردی را به عنوان مرجع عالیقدر مدافع دمکراسی و حقوق بشر به سینه می زنند ، خدا می داند . البته فکر می کنم که شیطان هم خیلی خوب این راز را می داند. 

 مطالب مرتبط اینترنتی :

۱ . این هشدار را جدی بگیرید  لینک دوم

۲ . اعترافات کاظمینی بروجردی

۳ . فیلم اعترافات کاظمینی بروجردی در دادگاه

۴ . متن بخشهایی از اعترافات کاظمینی بروجردی در دادگاه

۵ . حضرت آیت الله العظمی کاظمینی بروجردی (ع) –مدیر عامل شرکت" اسلام غیرسیاسی"

۶ . به نام اسلام سنتی و به رسم اسلام ناب آمریکایی

۷. دستگیری با 1000 قبضه سلاح

۸ . نمایندگی خاص امام زمان (عج)

۹ . مریدپرورى و تکروى; سلامت: امامت

۱۰ . دوئل دولت مهدوی و حسن ابطحی

۱۱ . حجتیه در چالش گاه اندیشه اسلامی

۱۲ . دستگیری سید حسن ابطحی

۱۳ . روشهای نفوذ کاظمینی و مرید و مراد بازی

۱۴ . پاسخ مراجع به استفتاء درباره انرژی درمانی

۱۵ . ابطحی پدر و پسر : روشنفکر و مرتجع؟

۱۶ . سید حسن ابطحی و جریان بازداشت بخاطر ادعای ارتباط با امام زمان

۱۷ . هیئت علیه هیئت(قسمت اول)

۱۸ . هیئت علیه هیئت (قسمت دوم)

۱۹ . آسیب‌شناسی و آفت زدایی از مراسم عزاداری(قسمت اول)

۲۰ . آسیب‌شناسی و آفت زدایی از مراسم عزاداری  (قسمت دوم)

۲۱ . رویارویی نسل تازه مداحان با سوگواران سنتی

۲۲ . انتقاد صریح رهبر انقلاب از عوامگرایی مداحان

۲۳ . آیت الله بهجت شایعه تولد قاتل امام عصر(عج) را تکذیب کرد

۲۴ . نمونه های خرافات مشهور رسانه ای

۲۵ . مراسم حج "شیطان پرستان" به روایت تصویر

۲۶ . دروغ‌هایی که اینترنت به من آموخت    لینک دوم این مطلب

۲۷ . بررسی ماجرای مسخ قران وآتش گرفتن دختر هلندی

۲۸ . شایعات و خرافاتی که منشا آن اینترنت است

۲۹ .  امام جمعه قم: صدا و سیما خرافات را ترویج می‌کند

۳۰ . نگرانی از رواج خرافات در عزاداری‌ها

۳۱ . مداحی ‌؛ به نام نوگرایی به کام ویرانگری

۳۲ . مداحی از مسیر واقعی خودش دور افتاده است

۳۳ . پادرمیانی مداحان مشهور تهران

۳۴ . خرافات نتیجه مثبت هم دارد!  لینک دوم  

 

 

نقش تیپ و قیافه سازی مخصوص  برای بزرگنمایی عوامانه و عارفانه

 ---------------------------------------------

* جعفر کذاب برادر امام حسن عسکری (ع) فرد فاسدی بود که به طمع دستیابی به جایگاه و محبوبیت برادرش امام عسکری(ع) در نزد شیعه به عمّال حکومت کمک می‏کرد؛ به گونه‏ای که بر پایه نقل شیخ مفید بلا و مصیبتی نبود که بر بازماندگان امام عسکری(ع) وارد نگشت (  الارشاد/ ج 2/ ص 336.)  همان طور هم که می دانید سید بودن نیز به شرط فضیلت و تقوا و درستکاری و صداقت ،نشان کمال است ( البته کمالی غیر ارادی و غیراختیاری ) و بدون شرط فضیلت ،گناهی بزرگ و ظلمی فاحش به اهل بیت (ع) است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد