نهال دلتان را آبیاری کنید


                                      نهال دلتان را آبیاری کنید
نگذارید قلب های سبزتان پژمرده شود . قلبی که سبز و تازه نباشد پژمرده نمی شود و نمی پوسد بلکه سنگی می شود گدازنده که همه حرارت جهنم را تولید می کند  . قلب  با امید و عشق و تکاپو  و تحمل رنج و شکیبایی تازه می ماند . با نگاهی طولانی به افق تاریخ و کرانه های ابدیت و آینده زیبایی که می سازیم   می توان نسیم تازگی را در شش ها و قلب ها حس کرد . هر روز که از خواب بیدار می شوید به گونه ای به جهان  اطراف و انسانهای پیرامون نگاه کنید که گویی اولین بار است آنها را می بینید . چشمان غبار گرفته تان را پاک کنید . خاکروبه های دلتان را دور بیندازید و  به همراه هر نسیم تازه ای در مسیر مواج و هیجان انگیز زندگی روان شوید تا تازگی ها را کشف کنید و با لحظه های همیشه زنده زندگی را حس کنید و خود زندگی باشید . از پستوی خانه ها و ذهن ها به درآیید . از کوچه های تنگ و تاریک کم ظرفیتی ها بیرون بیایید . به فراسو بیندیشید . به آسمان بیایید :
هر نفس آواز عشق می رسد از چپ و راست     ما به فلک می رویم عزم تماشا که راست


                                                            
                                                 

نظرات 9 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1383 ساعت 09:17 ب.ظ

سلام/ جالب بود/ ما رو هم دعا کنین/ در پناه خدا

sahran پنج‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1383 ساعت 11:22 ب.ظ http://sahran.blogfa.com

نمی دونم چرا امشب اینقد دلم تنگ شده واسه خودم نمی دونم چم شده دلم می خواد یکی بهم بگه چگونه به کسی اعتماد کنم

علی جمعه 25 دی‌ماه سال 1383 ساعت 06:03 ق.ظ http://goldmedal.mihanblog.com/

دوست عزیز سلام امیدوارم حالت خوب باشه اول اینو بگم که خیلی قشنگ ینویسی بعدم بگم که بهحت لینک دادم ببخشید وقت تو کرفتم خوش باشی

من خیلی خوب نمی نویسم اما تو چرا توی یه خط دو غلط املایی داری ؟ نکنه بچه که بودی مشقاتو دیگران می نوشتن . به هر حال یتممنون (!) که سر زدی .

اکبر شنبه 26 دی‌ماه سال 1383 ساعت 02:49 ب.ظ http://akdi.blogsky.com

سلام
من دلم میخود قبلم تا ابد بتپه و بهترین راه حل هم اینه که بعد از مردنم اونو تو یه سینه ای دیگه بذارن حیف نیست دلم به این زودی بمیره

[ بدون نام ] سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1383 ساعت 11:21 ق.ظ

god,evil,andsuffering.pdf

[ بدون نام ] یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 02:48 ق.ظ



سلام استاد این را برای مطالعه شما می فرستم

سفسطه ها آخوندها اسلام را خراب کرده اند.

اسلام به ذات خود ندارد عیبی، هرچه عیب است از مسلمانی ماست! اسلام خودش مشکلی نداره، این آخوند ها خرابش کرده اند، اسلام ربطی به آخوند نداره، اینها برای خودشون همه چیز رو عوض کرده اند!

یکی از سفسطه های رایچ در بین مسلمانان پیشرفته و آنانی که خود را بسیار روشنفکر و مدرن و امروزی میدانند (چون مشروب میخورند و یا زنانشان را کتک نمیزنند و یا دوست دختر یا دوست پسر دارند) مطرح میکنند، این دوستان که بیش از 90% شان تا بحال زحمت خواندن قرآن را به خودشان نداده اند، اعتقاد دارند که اسلام را بهتر از علمای اسلام مثل آقای مطهری که چندین کتاب در مورد اسلام نوشته اند میفهمند و درک میکنند.

اشکالی که این افراد دارند این است که از آخوند ها بخاطر ریش بلند آنها و شکم گنده آنها بدشان می آید، لذا اسلام آنها را دروغین میدانند، در حالی که این افراد وجود تخیلاتی مثل امام زمان و .... را مدیون همین آخوند ها و روضه خوان ها هستند و باید بسیار ممنون و شاکر آقایان علمای حوزه علمیه قم بدانند، زیرا اکثر مفاهیمی که از آنها برای دفاع از اسلام سود میبرند ساخته و پرداخته همان آخوندها هستند.

دوست عزیز . ضمن تشکر از مطلب شما باید بگویم : من قبلا همه این مطالب را دیده بودم . برای یادآوری شما چند نکته قابل توجه این که :
۱ . سایت مورد نظر سایتی است که توسط افرادی غیر منصف و با انگیزه های سیاسی ناشایست و بیماری های شدید و متنوع و عجیب و غریب و تعابیر بسیار ناهنجار و بی ادبانه به ادیان و اسلام و پیامبر اکرم تهیه شده و نیکوست که در نقر هر چیزی از دایره واقع بینی و انصاف بیرون نرویم و یادمان باشد که حتی در وجود شیطان هم جنبه های مثبت قابل توجه وجود داشته و دارد و گرنه خداوند جمیل و محب جمال ـ او را نمی آفرید
۲ . اسلام چه اسلام واقعی و چه همین مسلمانی ناقص ما چیز بدی نیست . اسلام محمد(ص) پایه گذار یکی از سه تمدن اصیل در دنیا بوده است . با هزاران ثمرات زیبا برای همه جهانیان . پایه تمدن غربی نیز روی تمدن اسلامی قرار گرفته و همین الان هم اگر هزاران مسلمان خلاق و مبتکر این تمدن را رها کنند معلوم نیست که چیز قابل توجهی از فرهنگ و تمدن غربی باقی بماند . در زندگی همین مسلمانان کنونی هم زیبایی های بیشماری وجود دارد که نمی توان انکار کرد .
۳ . تعمیم های ناشایست و غیر عالمانه که همه مسلمانان را مثل بن لادن دانستن و همه روحانیون را مانند آقای خلخالی در نظر گرفتن خیلی دور از انصاف است . زیرا مسلمانان زیادی را دیده ام که با اندیشه های عالمانه و روحیاتی بسیار ظریف و لطیف و احساسات بسیار پاک زندگی می کنند و نفس می کشند . تازه این بن لادن هم معلوم نیست کیست و کجاست . شاید حقیقتا کس دیگری با افکار دیگری باشد . علاوه بر این بن لادن بیشتر از این که ساخته اسلام باشد ساخته دست دوستان جورج بوش و هم پیمانان سعودی بوده است . آقای خلخالی هم در نوک تیز انقلابی قرار گرفت که بر خلاف سایر انقلابها که میلیونها کشته داشته اند چند صد کشته داشت که همه آنان در جنایات دوره پهلوی و کشتارهای میدان ژاله و شکنجه دکتر شریعتی و هزاران آزاده دیگر دست داشته اند . به هر حال شرایط انقلابی متلاطم و هیجان آلود با شرایط طبیعی قابل قیاس نیست .
۴ . آخوندها هم به کلی آدمهای بدی نیستند . البته به قول حافظ : ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد اما در کنار آخوندنماها و روحانی نمایان نادان و ابله و هوسران و دنیا پرست ما روحانیان صادق و پاکدامن و فرزانه و فرهیخته بسیاری هم داریم که انکار وجود آنها و نقش سازنده شان واقعا بی انصافی است .
۵ . بهتر است به جای کلمه آخوند از اصطلاح عالم دینی استفاده شود . چون در بعضی از مناطق این لباس آخوندی یک رسم و عادت و نشان سنتی است نه لزوما مظهر علم و دیانت و فضیلت . اگر عالمان دین نبودند همین نسیم های معنوی و صداقت و صمیمیت بی شائبه و همین نشانه های رایج دینی هم کمتر مشاهده می شد و وجود نداشت . همین تبلیغات موذیانه و گسترده و رنگارنگ و بسیار پرخرج علیه عالمان وارسته از جمله امام خمینی نشان می دهد که این بزرگواران چه آثار مثبت و حیاتی وسیعی داشته و دارند که این چنین آماج شدیدترین و بی رحمانه ترین و مستهجن ترین حملات فرهنگی قرار می گیرند . آیا اینها به خاطر عقده های بیمارگون شیاطین آدمی روی نیست که این چنین از مشاهده پاکی ها و زیبایی ها رنج می برند .
۶ . امام زمان نیز یک واقعیت تاریخی و حهانی است و البته برخی منکر وجود خورشیدند اما خورشید همیشه پشت ابر نمی ماند .
۷ . اسلام ساخته آخوند ها نیست بلکه بر عکس این اسلام است که در دامن خود عالمان بزرگی را پرورانده که بر تارک تاریح چون گوهری کمیاب می درخشند .
۸ . ریش هم چیز بدی نیست . امروزه بسیاری از شخصیت های علمی و فرهنگی و سیاسی در جهان و از جمله غرب وجود دارند که دارای ریش می باشند . ریش هم خوب و نیکوست اگر همراه با ریشه های اعتقادی باشد .
۹ . البته شکم گنده یک مصیبت بزرگ است . چاقی هم یک معضل فرهنگی و اجتماعی و یک نوع بدبختی است . چاقی علاوه بر آن که منبع و منشا بیماری زاست سبب کسالت معنوی و فرهنگی و علمی می گردد . یکی از شاخصه های ظاهری دینداری قامتهای متوسط است و شکم چاق اگر حاصل بیماری جسمی نباشد حاصل ضعف دینی و اعتقادی و اخلاقی است و حضرت علی وقتی آدمهایی چاق را مشاهده کرد فرمود اینان شیعیان من نیستند (رجوع شود به کتاب صفات الشیعه شیخ صدوق)

سورنا یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 01:47 ب.ظ

آقا من از وبلاگت خیلی لذت بردم و استفاده کردم. موفقیت شما را آرزو دارم.
بدرود

نظر لطفتان است . وبلاگی ما برگ سبزی است که مورچه به تحفه نزد سلیمان می برد .


دوست عزیزی که نوشته اید :
سلام استاد از پاسخهای منطقی شما متشکرم وامیدوارم ناراحت نشده باشید.موفقیت شما را آرزو دارم در ضمن یک مطلب جدید برایتان می فرستم ا میدوارم جواب بدهید تا استفاده کنیم.

حسام

hesam_journalist@yahoo.com
83.170.50.197
دوشنبه 05 بهمن 1383
13:59

از کپی کردن مشتی مطالب بی سرو ته نه به کسی سودی می رسد و نه کسی باید ناراحت شود . اما اگر سخن منطقی منظم و مستند و مستدلی در کار باشد و کسی از آن ناراحت شود باید به جای شکستن آینه خودش را درمان کند . دوست گرامی قبلا گفتم که مطالب این سایت بی خدا و بی منطق را خوانده ام و بحث در باره آنها نظیر آن است که یک آدم حواسپرت و آشفته روان و بی فکر و بیکار بیاید ده کیلو نخ و طناب رنگارنگ را در یک بازی بچه گانه به هم بپیچد و گره در گره کند و ببرد در یک هیات عالی از اندیشمندان تا در باره علل و زمینه ها و آثار مثبت و منفی آن همه کلاف سر در گم بحث کنند . بهتر است برای اوقات فراغت دنبال مطالب شایسته تری بروید . ثانیا همیشه ازمیوه های باغ فکر خودتان خوشه بچینید و هر کس با مغز دیگران بیندیشد هیچ وقت رشد نمی کند اما آسیب پذیری اش بسیار آسان و ارزان است . از این که خودتان هیچ حرفی برای گفتن ندارید بسیار ناراحت هستم . از طرفی هم شایسته است بدانیم بنا کردن و ساختن و حفظ کردن کار هر کسی نیست همتی والا و اندیشه ای قوی و اراده ای پولادین می خواهد . اما انتقاد کردن خیلی آسان و ارزان است . . مخصوصا اگر بی مبنا و از سر عقده و کینه و بیماری های پیشرفته باشد و آسان تر از همه این ها دری وری و فحاشی است که متاسفانه سایت افشا دات کام به همین روش های آخر عمل کرده . زیرا به نظر نمی رسد در دنیا خردمند فرزانه ای پیدا شود که به کسی توهین کند آن هم با سرچشمه پاکی ها یعنی محمد مصطفی (ص) و یا به آسانی اسلام را آشغال بنامد . به نظر من گوش دادن به این حرفها قدرت نقد را به صفر می رساند بلکه نفرت را شعله ور می سازد آنهم به خاطر اراجیف و هذیانهای مغزهای علیل و سزاواری بستری شدن . الان ایران و جهان همه شده اند منتقد حرفه ای و از زمین و زمان انتقاد می شود اما کو حاصل آن و کیست و کجاست انتقاد پذیران ؟ همین گردانندگان سایت افشا کیستند و کجایند چرا خودشان را اصلا معرفی نکرده اند و از یک دین بزرگ و جاودانه این همه با روش های غلط آگراندیسمان کردن و گزینشی انتخاب کردن خواسته اند همه مسلمین اعم از شیعه و سنی را جنایتکار و قسی القلب بینگارند . اگر مردانگی داشتند خودشان را پشت سر کوهی از فحاشی به آیات قران و پیامبر اکرم مخفی نمی کردند بلکه با معرفی شخصیت خودشان و سوابق خودشان شما می دیدید که خودشان آکنده از عیب و ننگ و معجونی از عقده ها و کینه های قدرت طلبانه و یا جنسی هستند . زیرا آدم خیلی منطقی تر می تواند از ادیان و مذاهب و حکومت ها انتقاد کند یا حتی آنها را رد نماید . نباید ادب و انصاف را از یاد برد . امروز عمر تبلیغاتی این گونه سه چهار ماه بیشتر نیست . اما نفرتی تاریخی بر سر صاحبان آنها خواهد بارید . به هر حال از مطالب شما متشکرم .

[ بدون نام ] سه‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 06:47 ب.ظ

سلام منتظر مطلب جدید هستم موفق باشید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 02:15 ب.ظ

نمی دونم چرا وقتی این عکس رو می بینم حالم بد می شه!!!کمکم کنید .

تنها کمکی که می توانم بکنم این است که به بعضی از انسانها و واقعیات و تصاویر باید گذرا نگاه کنید . زوم کردن و تمرکز گرفتن روی اونها ممکن است مشکل ساز باشد ! البته بسیاری هم هستند که از مشاهده خون یا قلب یا اندام های درونی مانند کلیه و رگها و ... حالشان به هم می خورد و این تا حدی طبیغی است .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد