راز تنهایی

تنهایی که من از آن سخن می گویم تنهایی آدمهای بی کس و بیمار و افسرده و منزوی یا آواره و رانده شده نیست . تنهایی غریبانه و سوگمندانه نیست . این تنهایی راز عمیق و نهایی وجود همه ماست . همه ما شخصیت منحصر به فردی داریم و در بودن خویش و زیستن واقعی خویش تنهاییم . درک و تحمل تنهایی اگر از جبر زمانه و ناتوانی و بدبختی و بی وفایی نباشد یک توانایی عظیم است . خیلی ها نمی توانند ده دقیقه با خود تنها بمانند . زیرا تنهایی اندیشدن به خود و بودن با خود و رفتن در جهان خود است . امروزه اگر کسی چند دقیقه با خود تنها مانده و به شاخه گلی خیره شود و به خویشتن بیندیشد بیمارش می خوانند و می انگارند که حتما دردی دارد و مرتب سوال پیچش می کنند که چه اتفاق بدی رخ داده است ! من افراد زیادی دیده ام که در اوج ارتباطات اجتماعی از تنهایی خود می نالیدند و علی رغم این همه ارتباط با دیگران خود  را انسانهایی تنها می انگاشتند و شگفت آورتر این که شغل خود را علی رغم تنوع و فراوانی ارتباط با دیگران شغلی منزویانه می خواندند و می گفتند که شغل ما شغلی است که با آدمها بیش از چند دقیقه نمی توان ارتباط یافت که آن هم سطحی و گذراست . تنهایی راز نهایی وجود من و توست . ما تنهاییم و تنهایی را شاید گاهی لمس کنیم اما حقیقت آن را به ندرت درک می کنیم . شاید تنهایی سرنوشت نهایی همه ما باشد . اما آدمیان در تنهایی خود دایره وجود خویش را در قبض و بسط شدید و متنوعی می یابند و پاسخ معما این جاست .بعضی در تنهایی خود را از یک استکان  کم حجم تر حس می کنند و بعضی در همان تنهایی  ِخود را دریای مواج و خروشانی می یابند و هرگز احساس تنهایی نمی کنند . تنهایی هرکس به گستردگی روح و افق ذهن و فراخنای اندیشه و احساس او تفاوت و متنوع می یابد . گاهی دنیای بیرونی افراد خیلی بزرگ و رنگین است اما خود را از درون در یک قفس حیلی کوچک زندانی می بینند . و کسانی هم هستند که در هفت آسمان یک ستاره ندارند اما هزاران خورشید و ماه در گوشه ای از چشم انداز درونی شان برق می زند و جلوه نمایی می کند و به تنهایی جهان بزرگ پرهیاهویی هستند که برایشان تنهایی مفهومی ندارد .
نظرات 10 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 11:58 ق.ظ

سلام می خام بنویسم که اولم ولی می ترسم .
مطلب خیلی جالبی بود تنهایی چیزی است که گریبانگیر بسیاری از انسانهاست.

اکبر چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 10:33 ق.ظ http://akdi.blogsky.com

سلام
تنهایی رو دوست دارم البته تنهایی که مال خودم هست و کسی هم نمیدونه تنها هستم . اما هیچ وقت تنها نمیشم آخه یاد یکی هست که همیشه باهامه همونی که شب و روز مواظبم هست . اگه تنها ترین تنها شوم بازهم خدا هست او جانشین تمام نداشتن هاست .

نازنین چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 08:26 ب.ظ http://blackrose.blogsky.com

به نام خالق زمین خاکی
اول از همه سلام میکنم به دوست عزیزم
همه فکر میکنند تنهایی همیشه تلخ است اما لذتی در تنهایی است که در خوشخالی،شلوغی و.... نیست
باید این لذت را پیدا کرد البته همیشه نه گاهی اوقات لازمچ
دوست آسمانی تو

اکبر شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 01:53 ب.ظ http://akdi.blogsky.com

سلام
از بابت راهنمائیتون ممنونم .
در ضمن فرا رسیدن ایام محرم رو به شما تسلیت میگم . اگه میشه یه مطلب در مورد اینکه چرا امام حسین حج رو نیمه کاره رها کرد بگید .

[ بدون نام ] شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 04:14 ب.ظ

http://www.truth.org.ye/F6/AGED2.HTM

حسام یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 09:55 ق.ظ

سلام استاد مطالعه کنید و ببینید دین رافت را چگونه معرفی می کنند
‌١٨/١١/١٣٨٣ ساعت خبر 15:37:49 کد خبر :8311-07142
امام جمعه‌ اصفهان:
حکومت ایران باید شمشیر به دست بگیرد و کسانی را که هدایت نمی‌شوند، با زور و شمشیر هدایت کند
--------------------------------------------------------------------------------


متن چاپی خبر
دریافت فایل متن خبر
نظر شما در مورد این خبر
ارسال این خبر به پست الکترونیک




صفحه اصلی
عناوین اخبار
بازگشت















































خبرگزاری دانشجویان ایران - اصفهان
سرویس سیاسی
امام جمعه‌ی اصفهان گفت: در ایران، اسلام حکومت می‌کند و حکومت ایران باید شمشیر به دست بگیرد و کسانی را که هدایت نمی‌شوند، با زور و شمشیر هدایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله طباطبایی طی سخنانی در دیدار با اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از بزرگترین وظایف دینی ماست و اگر انسان‌ها نسبت به دینشان بی‌تفاوت شوند، همه‌ی فرائض کم کم فراموش می‌شود.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، افزود: قیام امام حسین(ع) به خاطر این بود که مردم نسبت به دین، رهبر و شرایط رهبر بی‌تفاوت یا ناآگاه شده بودند، لذا فلسفه‌ی قیامشان را امر به معروف و نهی از منکر بیان فرمودند.

وی با اشاره به دوران طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در زمانی که در کشور میان مردم و سران مملکت، منکرات رواج داشت وظیفه‌ی امام(ره) و همه‌ی مسلمانان این بود که این رژیم را تغییر دهند و یک رژیم الهی و صحیح را برپا کنند و به همین دلیل قیام امام خمینی(ره) دقیقا مانند قیام امام حسین(ع) است.

امام جمعه‌ی اصفهان با اشاره به احادیث و آیات قرآن، گفت: در احادیث و قرآن کریم مردم به سه دسته تقسیم شده‌اند: کسانی که گناه انجام می‌دهند، کسانی که با مشاهده‌ی گناهکاران بی‌تفاوتند و دسته‌ی سوم کسانی که مقابل گناهکاران و منکرات می‌ایستند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند که دو گروه اول یعنی گناهکاران و افراد بی‌تفاوت به ارتکاب گناه، جزو ظالمین و عذاب شوندگان هستند و تنها گروه سوم رستگار می‌شوند.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان اصفهان، افزود: وظیفه‌ی همه‌ی ما این است که نگذاریم روحیه‌ی بی‌تفاوتی در میان مردم به وجود آید و حالات طاغوتی در بین انسان‌ها پیدا شود و اگر این کار را نکردیم و بی‌تفاوت ماندیم، جایگاه ما با کسانی که گناه و منکرات را انجام می‌دهند، یکی است.

وی با تاکید بر وجود روحیه‌ی امر به معروف و تقویت آن در میان همه مردم، افزود: باید همانطور که قبلا نیز بحث شده یک وزارتخانه و یا سازمان مختص احیاء امر به معروف و نهی از منکر تاسیس شود که توان و قدرت فرماندهی بر ادارات و غیر ادارات را داشته باشد و در صورت کجروی، هر کدام از آنها را به طور صحیح اصلاح یا جریمه کند.

به گزارش ایسنا، رییس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط و تنها نصیحت نیست، بلکه بعضی مواقع زور و اجبار نیز باید چاشنی آن شود.

آیت‌الله طباطبایی از وضعیت دانشگاهها ابراز تاسف کرد و گفت: مسوولان دانشگاهها باید پاسخ دهند که فلسفه‌ی اختلاط دختر و پسر در دانشگاهها چیست و چرا مرکز آموزشی از دبستان تا دبیرستان مختلط نیست ولی در دانشگاهها که وضعیت سنی و جوی آن با دیگر مقاطع متفاوت است، مختلط است.

وی ادامه داد: مسوولان باید پاسخ دهند که در حال حاضر اختلاط دختر و پسر در دانشگاهها چه نوع پیشرفتی را حاصل می کند؟ آیا درسشان پیشرفت می‌کند؟ آیا دینشان بهتر می‌شود یا سلامت جسمی‌شان بهتر می‌شود؟ یا قصد رواج بی‌دینی را دارند؟

امام جمعه‌ی اصفهان گفت: در هر حکومتی قانونی وجود دارد و در صورت تخلف از آن جریمه و مجازات نیز به همراه دارد و با مشاهده‌ی همه‌ی ممالکت دنیا حتی ایران، می‌بینیم که زور در همه جا حکمفرماست و قانون با زور اجرا می‌شود. یعنی اگر کسی از قانون تخطی کرد باید جریمه و مجازات شود، تا اصلاح شود.

وی افزود: در ایران، اسلام حکومت می‌کند و حکومت ایران باید شمشیر به دست بگیرد و کسانی را که هدایت نمی‌شوند با زور و شمشیر هدایت کند.

آیت‌الله طباطبایی به ریشه‌های فساد اشاره کرد و گفت: فساد مانند نجاست در لباس نمازگزار است و باید به هر طریق آن را برطرف کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با فعالیتهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حکومت به فکر تشکیل سازمانی جهت احیاء این فریضه بیفتد که بتواند ریشه‌های فساد را شناسایی و نابود کند و متخلفان را کیفر دهد.
انتهای پیام
--------------------------------------------------------------------------------

کد خبر :8311-07142

دوست عزیز از مطالب و نظرشما ممنونم . البته همه آزادند که نظرات خود را ابراز دارند . بهترین و موثرترین راه معرفی و تبلیغ دین وامر به معروف عبارت است از نشان دادن اخلاق انسانی پسندیده بر پایه معرفتی عمیق و گذشت و حلم و حوصله و لطف و رحمت و مودت و اخلاص و ایمان . پیامبر اکرم و ائمه معصومین این گونه اسلام را در سراسر جهان گسترش دادند . اگر پیامبر هم به جای آن که به عیادت آن یهودی برود که بر سرش خار و خاشاک می ریخت او را به وسیله یارانش با قدرت شمشیر ادب می کرد الان از اسلام خبری نبود . اگر علی در مسجد کوفه در برابر فحاشی های خوارج کتک کاری و خشونت و ارعاب راه می انداخت علی نبود . اگر امام باقر هم که از کنار خانه بشر حافی عیاش و هوسران می گذشت خانه اش را بر سرش خراب می کرد از امامت خبری نبود. در حالی که با یک سخن دلسوزانه عارفانه بشر حافی را از منجلاب هوسرانی ها به اوج عرفان کشانید و بشر حافی خانه اش را رها کرده به دنبال امام رفت و جزء عارفان گشت . سیره همه انبیا و ائمه اطهار این بود که با روحیه اخلاقی بسیارعالی و پاک و انسانی همه دلها را به سوی خوبی ها و خدا گرایش می دادند . البته شمشیر یا شلاق و مجازات و زندان و ..... در همه کشورها هست اما در برابر تبهکاران حرفه ای است نه برای تبلیغ دین و آیین . برای تبلیغ دین و هدایت انسانها امروزه هزاران وسیله و روش پرجاذبه وجود دارد که همه می توانند از آنها بهره بگیرند . این نکته هم هستکه در کشور ما افرادی هستند که تعدادشان کم است اما جز هرج و مرج و بی نظمی چیز دیگری نمی خواهند مخصوصا اگر در مسیر هوسبازی و عیاشی و هرزگی و فساد و دغلبازی و ... باشد . اینها تنها زبان قانون و زور را درک می کنند . اما زبان عموم آدمیان زبان معرفت و درک انسانی و علم و منطق و گذشت و محبت و صمیمیت است .

مریم سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 02:48 ب.ظ http://www.delaraaam.persianblog.com

با سلام و تشکر از نظرات و راهنمایی شما

ای روشنی بخش روح و روانم
ای همیشگی و ای دورترینم
من می مانم و تنهایی
سوختن کار من است
هجر همراه من است
...
خداوندا با این فاصله ها
مبادا دلهامون تنها باشند
مبادا بهانه ای برای ماندن نباشند
...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 01:17 ق.ظ

http://albareek.net/vb/archive/index.php/t-3069
http://www.albishe10.com/forum/archive/index.php/f-20.html

http://zahrani.com.sa/vb/archive/index.php/f-4.html

حسام دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 08:58 ق.ظ http://mojahid.blogfa.com

سلام عزاداریتان مقبول درگاه حق
استاد وبلاگتان را در وبلاگ خودم لینک کردم لطفا به وبلاگ ما هم نگاه کنیدhttp://mojahid.blogfa.com

[ بدون نام ] چهارشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 07:26 ب.ظ

به همانقدر که چشم تو پر از زیباییست....بی تو دنیای من ای دوست پر از تنهاییست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد