انتخاب ملت ایران شگفتی ساز شد


       خبر اول دنیا 
 
                                       
انتخاب ملت ایران شگفتی ساز شد


جلب اعتماد قاطع مردم ایران از سوی دکتر محمود احمدی نژاد در انتخابات روز جمعه، رسانه های خارجی را به تحسین واداشت.
سایت فارسی بی .بی.سی (بنگاه سخن پراکنی انگلیس) پس از ناکامی جوسازی چند روز اخیر علیه احمدی نژاد، نوشت: احمدی نژاد، شهردارتهران در دور دوم انتخابات، پیروزی گسترده ای به دست آورده که شگفتی ناظران سیاسی و رسانه ای را به همراه داشته است.
همچنین «پم اوتول» گزارشگر بی .بی. سی نوشت: احمدی نژاد برای حامیانش یک مرد ساده و درستکار است که با فساد به مبارزه برخاسته است. این گزارش افزود: مبارزات انتخاباتی آقای احمدی نژاد که فرزند یک آهنگر است بر ارزش های اسلامی متمرکز بود و با مبارزات پرزرق و برق برخی دیگر از نامزدها فاصله زیادی داشت.
شبکه تلویزیونی بی . بی. سی هم با پخش گوشه هایی از تصاویر صف کشیده مردان، زنان و جوانان ایرانی در مراکز رأی گیری، از حضور گسترده ایرانی ها در پای صندوق های رأی ابراز شگفتی و اعلام کرد: علی رغم گرمای شدید هوا مردم برای انداختن رأی خود در صندوق در صف های طولانی ایستادند.
رویتر؛ پیروزی با شعارهای اسلامی
در همین حال، خبرگزاری رویتر در نخستین تحلیل خود از پیروزی احمدی نژاد در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: احمدی نژاد دل فقرا و مردم محروم ایران را برده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، رویتر با تصریح بر این که «احمدی نژاد، رابین هود است»، افزود: در حالی که دیگر رقبای احمدی نژاد برای کسب رأی مردم به شیوه های تبلیغاتی غربی برای جذب جوانان روی آوردند و یا مسائلی از قبیل برقراری رابطه با آمریکا را مطرح کردند، احمدی نژاد با طرح مسائلی از جمله خدمت به مردم و پیاده کردن اهداف اولیه انقلاب از جمله عدالت، رئیس جمهوری ایران شده است.
رویتر افزود: سبک زندگی فروتنانه احمدی نژاد و وعده هایش در خصوص مهار فساد و توزیع مجدد ثروت حاصل از نفت کشور، اقشار مردم روستاها و شهرها را جذب کرد.
گزارش گاردین
روزنامه گاردین نیز در آخرین شماره خود نوشت: «محمود احمدی نژاد که تا یک هفته پیش هیچ کس تصور ریاست جمهوری وی را نمی کرد، به پرهیزکاری، مردمی بودن و شایستگی شناخته می شود.»
گاردین افزود: «احمدی نژاد به عنوان قهرمان محرومین شناخته می شود و مردی است که با خودروی خود به سرکار می رود و علیرغم دشواری ها، در دو سال گذشته شهر تهران را اداره کرده است.»
بازتاب در خبرگزاری فرانسه
از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه پیروزی محمود احمدی نژاد، به عنوان ششمین رئیس جمهوری ایران را آخرین ضربه به اصلاح طلبان دانست و نوشت:آنها برای مدت زیادی با بلاتکلیفی مواجه هستند.»
در این میان، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: سیاست های اقتصادی مردم گرایانه، وعده های افزایش درآمدها و در عوض پایین آوردن قیمت ها و تعهد سپردن به مبارزه جدی و فراگیر با فساد، از عواملی بود که موفقیت محمود احمدی نژاد را برای جلب آرای انبوه مردم در استان های محروم و شهر تهران بدست آورد.
گزارش ان تی وی روسیه
شبکه تلویزیونی «ان.تی.وی» روسیه نیز اعلام کرد: در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران، محمود احمدی نژاد، شهردار تهران با 62 درصد آرا پیروز شده است.
این شبکه در گزارشی در مورد انتخابات ایران گفت: احمدی نژاد با کسب آراء اقشار متوسط و محروم ایران به پیروزی رسید.
ساده سخن می گوید
در عین حال، رادیو آمریکایی فردا در اولین واکنش به پیروزی احمدی نژاد به نقل از کارشناس خود گفت: راز پیروزی احمدی نژاد را شاید در ساده سخن گفتن و رفتار ساده و خاکی بودن وی باید جستجو کرد.
خبرنگار شبکه الجزیره نیز روز شنبه در واکنش به پیروزی احمدی نژاد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: احمدی نژاد یک شهردار بود و تا قبل از آغاز مبارزات انتخاباتی، کسی به جز اهالی تهران و استان اردبیل نامی از احمدی نژاد نشنیده بود، ولی از کسی پیشی گرفت که یکی از زیرکترین و باتجربه ترین سیاستمداران است.
مردم ایران به دموکراسی خود
عشق می ورزند
رئیس شبکه تلویزیونی مدیترانه در فرانسه گفت: شرکت گسترده مردم و جوانان ایران در انتخابات ریاست جمهوری نشان داد برخلاف تبلیغات منفی رسانه های غرب مردم ایران به دموکراسی بومی خود اعتماد دارند.
«متلوتی»، رئیس شبکه تلویزیونی بین المللی مدیترانه در فرانسه و رئیس حزب تکثرگرای فرانسه در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: شرکت گسترده و چشمگیر مردم و به ویژه جوانان ایران در انتخابات دلیل قاطعی است که نشان می دهد مردم ایران به سرنوشت خود و کشورشان بی تفاوت نیستند و از سوی دیگر نشان می دهد در ایران آزادی وجود دارد و مردم ایران از مسئولیت های ملی خود شانه خالی نکرده اند.
المنار: امیدهای فراوانی برانگیخته است
شبکه تلویزیونی «المنار» لبنان هم در تحلیل انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: سخنان جذاب «محمود احمدی نژاد، امیدهای فراوانی را در مردم ایران به وجود آورد.
المنار روز شنبه افزود: بی تردید پیروزی احمدی نژاد همه ناظران بین المللی و تحلیلگران سیاسی در بیرون مرزهای ایران را شگفت زده کرد.
در همین حال روزنامه الثوره، چاپ سوریه از احمدی نژاد به عنوان فردی که به ساده زیستی معروف است، یاد کرد و افزود: وی پیش از این اعلام کرده است که حاضر به تن دادن به فشارهای آمریکا و از سرگیری روابط با آن کشور نیست.
در همین حال شبکه 7 ترکیه با انتشار گزارشی از انتخابات ایران تأکید کرد: ملت ایران با این انتخابات با شکوه، باز هم شیطان بزرگ را عصبانی کرد.

نظرات 5 + ارسال نظر
مجتبی شنبه 11 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 02:34 ق.ظ

سلام ... من هم آپ کردم ... اینبار برای خداحافظی .... بیا و ببین
http://faheshe.blogfa.com

مریم دوشنبه 13 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 05:28 ب.ظ http://marypage.myblog.ir/

سلام...خوب هستید ایشالا...ببخشید دیر به دیر سر میزنم بالاخره زندگی هست و گرفتاریهای جور و واجورش و اما در مورد مطالبتون هم باید بگم واقعا عالیه و حرف نداره...در ضمن منم آپم و مثل همیشه منتظر حضور پر بارتون.
خدا نگهدار

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 12:18 ق.ظ

موسوی‌لاری بابیان اینکه بیشترین پرونده تخلفات انتخاباتی به‌سازمان قضایی نیروهای مسلح ارجاع شده است افزود: حرکت‌های تخریبی در این انتخابات علیه نظام و موجودیت آن بوده و این امر خوشحالی دشمنان را در پی داشته است.

وی در رابطه با بمب‌گذاری های انجام گرفته درزمان انتخابات ریاست جمهوری اظهارداشت: بمب گذرایهای شهرهای قم و زاهدان متفاوت از جریان بمب‌گذاری در اهواز بود که از سوی ضد انقلاب صورت گرفت.

[ بدون نام ] جمعه 24 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 01:56 ق.ظ

معه 3 تیر 1384
گزارشی برای ثبت در تاریخ انتخابات ایران: تخریب سازماندهی شده هاشمی رفسنجانی از سوی برخی نظامیان، هاتف نیوز
اعتراض نسبت به سازماندهی بودن آراء یک کاندیدای خاص مهمترین موضوع انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری ایران است. حضور سازماندهی شده نظامیان و شبه نظامیان واکنشهای گوناگونی را در بین مردم و فعالان سیاسی برانگیخته است. پیش از این هاتف گزارشی در خصوص دخالت فرماندهان نظامی در انتخابات منتشر کرده بود. این گزارش مهر تایید دیگری است بر دخالت و حمایت نظامیان در امر انتخابات.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی "هاتف" قسمت دیگری از موضعگیری مسوولان نظامی در انتخابات منتشر می شود.
سردار آقا میر: هاشمی علیرغم نظر آقا ثبت نام کردند
سردار آقامیر 16 خرداد در جلسه کادر حوزه ها و مسئولین پایگاه های بسیج ناحیه ابوذر تهران در حوزه صیاد شیرازی مدعی شده است: آقای هاشمی قبل از ثبت نام خدمت آقا ( مقام معظم رهبری ) رسیدند و در رابطه با کاندیدا شدنشان سئوال کردند و حضرت آقا فرموده اند بنده و شما کنار گود باشیم بهتر است.
وی افزود: آقای هاشمی علیرغم نظر آقا رفتند و ثبت نام کردند.
شایان ذکر است این جلسه با حفاظت کامل و تحویل گرفتن تلفن همراه و کیف دستی شرکت کنندگان برگزار شد و قرار بوده جلسات مشابهی در سایر مناطق و نواحی مقاومت نیز تشکیل شود.
سردار کلولی دزفولی: انتقاد به دولت هاشمی این است که از امثال میردامادی و کرباسچی استفاده کرده است
در جلسه شورای فرماندهی وگردانهای عاشورا و الزهرا شهرستان رامهرمز که در تاریخ 25 خرداد و با موضوع انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، سردار کلولی دزفولی، فرمانده منطقه مقاومت بسیج استان خوزستان، با ارایه تحلیلی از احزاب و جناح های کشور مدعی شده است که قالیباف انتخاب مقام معظم رهبری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود را دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی انتقاد کرده است.
شایان ذکر است در حاشیه این مراسم جزوه ای با عنوان «چه کسی را انتخاب کنیم؟» در حمایت صریح از آقای قالیباف در بین حاضرین توزیع و آقای توکلی تاکید نموده که این جزوه تکثیر و در اختیار گردان های عاشورا قرار گیرد.
همچنین سردار کلولی درفولی سوم خرداد در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اهواز نیز با تشرح آسیب ها راهبردها در صحنه انتخابات ریاست جمهوری اظهارات تقریبا مشابهی در انتقاد از آقای هاشمی و دولت وی داشته است.
وی در تاریخ 11 خرداد نیز در همایشی به نام بصیرت در خصوص دولت آقای هاشمی اظهار داشت که به دولت آقای هاشمی این انتقاد وارد است که از نیروهای همچون میردامادی، کرباسچی و... استفاده کرده و به نیروهای ارزشی و انقلابی کمتر توجه داشته و بیشتر به مسائل اقتصادی و بازسازی می پرداخت.
سردار حمید رضا ناصری: حضور هاشمی برای سپاه مضر است

در تاریخ های 23 و 24 سردار حمید رضا ناصری از اداره اطلاعات ستاد مشترک سپاه، سردار سالک از واحدهای ستادی سپاه مرکز با حضور در جلسات متعددی در استان کرمانشاه که در پادگان شهدا، قرارگاه نجف ، پادگان ورمنجه، کانون بسیج جوانان ، میهمان سرای بعثت و اکثریت شهرستانهای استان تشکیل شده با تشرح شرایط کشور و بر شمردن ویژگی های ریاست جمهوری آینده ، با نقد عملکرد آقای هاشمی رفسنجانی که با تخریب و بی حرمتی توام بوده احراز مقام ریاست جمهوری توسط ایشان را برای سپاه مضر دانسته و گفته اند: حضور هاشمی تضعیف سپاه را به دنبال خواهد داشت.
سردار مقدم، فرمانده سپاه تهران: پسر هاشمی از دولتهای اروپایی قولهایی گرفته است

سردار مقدم در همایشی که سپاه ناحیه شمال تهران در خرداد ماه جاری برگزار کرد ادعا کرده است که پسر آقای هاشمی رفسنجانی به بهانه ماموریت کاری به اروپا سفر کرده و در این سفرها قول های مساعدی از آنان ( دولت های اروپایی) گرفته است.
سردار مهرکیش: هاشمی رفسنجانی کار اصولی نکرده است

سردار مهرکش، فرمانده نیروی مقاومت استان یزد 18 خرداد در کانون فرهنگی بسیج در جمع حدود 300 نفر از فرماندهان پایگاه های بسیج در خصوص آقای هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی کار درست و اصولی نکرد که وارد صحنه انتخابات شده و اخیرا آقای عطریانفر– یکی از مسئولین ستاد انتخاباتی آقای هاشمی رفسنجانی – اعلام کرده که نظر حزب کارگزاران بر این است که در جامعه هم افراد غنی و هم افراد فقیر باید باشد و با این توصیف کاندیدای این حزب به درد مردم نمی رسد.

تخریب چهره آقای هاشمی رفسنجانی توسط سپاه شهرستان شیروان

تعداد محدودی بولتن داخلی توسط سپاه شهرستان شیروان تهیه و در مجموعه سیاسی این نهاد توزیع شده که در آن مطالبی به نقل از خبرگزاری های خارجی ، سایت های داخلی و اظهار نظر فعالان سیاسی علیه آقای هاشمی رفسنجانی درج شده است. در سطح نسبتا وسیعی بین فعالان انتخاباتی و عموم مردم اینگونه شایع شده است که :
خراسان جنوبی:
فرزند آقای هاشمی رفسنجانی در سایت اینترنتی با زیر سوال بردن ولایت فقیه ، شورای رهبری بهترین گزینه برای اداره کشور عنوان کرده است.
آقای هاشمی رفسنجانی عامل رد صلاحیت آقایان معین و مهرعلیزاده است
سیستان و بلوچستان:
اگر هاشمی رفسنجانی رئیس جمور شود مجدا چادرها را بر سر دختران خواهد کرد و آزادی روابط بین دختر و پسر محدود شود.
افراد حزب اللهی بسیجیان در مناطق مختلف کشور با حمله به ستادهای انتخاب آقای هاشمی ، تمامی نیروهای دوم خردادی و مشارکتی هایی را که در این ستادها عضو بوده اند را اخراج و طرد نموده اند.

اظهارات سردار یوسف علیزاده علیه هاشمی رفسنجانی در مشهد

در جلسه ای با حضور فرهنگیان بسیجی در سپاه مشهد برگزار شده ، ابتدا آقای عباسپور نماینده ولی فقیه در سپاه سخنرانی کرد و سپس یوسف علیزاده فرمانده سپاه مشهد سخرانی و مطالبی علیه آقای هاشمی رفسنجانی مطرح و موضعگیری کرده است.
فرمانده سپاه مشهد گفت: آقای هاشمی رفسنجانی در جمع انجمن اسلامی دانشجویان گفته اند رهبری تاکنون کشور را هدایت کرده ولی هم اکنون دیگر نمی تواند آقای هاشمی به دیدار آقای منتظری رفته و عذر خواهی کرده است.
سردار مولوی حقیقتی: جریان خزنده اطراف هاشمی دوباره زنده شده است
مولوی حقیقتی، فرمانده منطقه مقاومت بسیج استان سیستان و بلوچستان در جلسه ای با حضور اعضا شورای کانون مشورتی بسیج برخی ازمتنفذان و افراد حزب الهی این شهرستان در اظهاراتی با انتقاد از آقای هاشمی رفسنجانی علت آن را ناشی از تحرکات برخی اعضا نفوذی در حزب کارگزاران تحت عنوان جریان سوم نام برده است.
وی همچنین در مورخ 9 خرداد درجمع حدود 200 نفر از بسیجیان زاهدان گفت: یک جریان سومی که خزنده است و اطرافیان آقای هاشمی و حزب کارگزاران بوده اند دوباره زنده شده اند و با واردکردن آقای هاشمی به صحنه انتخابات قصد دارند به مقاصد خود برسند. این جریان باعث شده اند که کاندیدای اصلی اصولگرایان یعنی آقای دکتر ولایتی از صحنه انتخابات کناره گیری نماید . آقای هاشمی بهتر است در همان جایگاه مجمع تشخیص بماند و جوان ترها وارد میدان شوند.
سردار مولوی حقیقی در این جلسه گفت: آقای هاشمی رفسنجانی باید صحنه انتخابات را برای جوان ها مهیا می کردند و خودشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام بر امور نظارت می داشتد.
وی در خصوص عملکرد حزب کارگزاران گفت: آنچه در دوم خرداد بوجود آمد و در طول هشت سال کشور را مدیریت کرد مربوط به عملکرد حزب کارگزاران و کسانی است که در دولت قبل جمع شده بودند. و در پوشش سازندگی معنویت را به فراموشی سپردند و در جریان سوم می بینیم که همان ها پا به میدان گذاشتند و برخی از سوابق افراد را نادیده گرفته و می خواهند در مقابل نیروهای اصولگرا صف آرایی کنند.

حجت الاسلام علیزاده: چه جایگاهی بالاتر از مجمع تشخیص مصلحت
پس از سردار مولوی حقیقی، حجت الاسلام و المسلمین علیزاده نماینده ولی فقیه در سپاه استان سیستان وبلوچستان با انتقاد از نامزدی هاشمی رفسنجانی گفت: عده ای از افراد که در جبهه اصلاحات آمریکایی بوده و هستند و برخی افراد در حال حاضر سوت و کف می زنند وزیر سایه شخصیتهای انقلاب مشغول فعالیت هستند که یکی از دغدغه های اصلی این است چه جایگاهی بالاتر از مجمع تشخیص مصلحت نظام شخصیت برخی از بزرگان در مقام و جایگاهی که هستند بهتر است حفظ شود بهتر است ما در کانون انقلاب اقدام به شخصیت پروری با دورانی که نیستیم انجام دهیم و جوانترها وارد صحنه شوند و زیر چتر ما و با نظارت ما و کنترل ما رشد کنند تا آبنده نظام تامین شود.
وی در ادامه انتخابات را تحت تاثیر سه جریان اصولگرا ، اصلاح طلبان و بخشهایی از کارگزاران دانسته و چنین بیان داشته است: ما در انتخابات دارا ی سه جریان هستیم یکی جریان اصولگرا یا به قول مقام معظم رهبری اصولگرای اصلاح طلب جریان دوم که اصلاح طلبان هستند که نامزد آنها با حکم حکومتی مقام معظم رهبری وارد صحنه شده و مرگ خودشان را درانتخابات می بینند و جریان سوم که بخشهایی از کارگزاران بوده اند که زنده شده و در اطراف یک شخصیت بزرگوار جمع شده اند.

عضو سپاه اصفهان: قرار ما این است که احمدی ن‍ژاد مورد حمایت قرار گیرد
یکی از پرسنل سپاه درتاریخ 3 خرداد در یکی از مساجد اصفهان با بیان مطالبی در انتقاد از آقای هاشمی رفسنجانی گفت: قرار نبود آقای هاشمی وارد صحنه انتخابات شود و قرار ما این است که آقای احمدی نژاد که فرد مناسبی است مورد حمایت قرار گیرد.
مسئول حفاظت اطلاعات لشکر 14 امام حسین: هاشمی به مملکت خیانت کرده است
مسئول حفاظت اطلاعات لشکر 14 امام حسین در تاریخ 23/3/84 در جمع پرسنل تیپ 3 عاشورا در کاشان مطالبی علیه آقای هاشمی بیان کرده و گفته است هاشمی به مملکت خیانت کرده است.
مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت خراسان: دیدار آقای هاشمی و منتظری نادرست بود

سرهنگ بازیاد در مورخه 22/3/84 در گردهمایی اعضا کانون بسیج آ.پ مشهد در خصوص انتخابات و آرایش جناح های سیاسی در رد آقای هاشمی رفسنجانی به دلایلی اشاره کرده است.
وی گفت: عملکرد نادرست فائزه هاشمی و دیگر فرزندان ایشان، عملکرد نادرست دولت ایشان دیدار آقای هاشمی با منتظری و اظهار اینکه قرار نبود با شما این طور برخورد شود.
وی در ادامه ضمن تشریح محورهای فوق مدعی شده که پسر آقای هاشمی گفته است جایگاه ولی فقیه را مثل جایگاه ملکه انگلیس می کنیم، کدهای که مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی های رئیس جمهور در کرمان مطرح کردند شامل ایشان نمی شود دوره هاشمی و دوره روی آوردن به تجملات و غیره بود.

یکی از مسئولین سپاه اصفهان: هاشمی جاه طلب است
در تاریخ 26 خرداد، مسئول حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در سپاه اصفهان در جمع بسیجیان شهرستان خوانسار در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در مورد نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: آقای هاشمی رفسنجانی فردی جاه طلب است . آقای دین فروش است. آقای محسن رضایی پشت به ولایت نموده است آقای معین توانایی اداره یک وزارتخانه را نداشته چه رسد به ریاست جمهوری؟

سردار حاجیان: کاندیدای مطلوب سپاه و بسیج احمدی نژاد است
سردار حاجیان در تاریخ 3 خرداد با حضور در مسجد کلمان، به ایراد سخنرانی در جمع حاضران پرداخته و با انتقاد از آقای هاشمی رفسنجانی گفته است: قرار نبود ایشان وارد صحنه انتخابات شوند و کاندیدای مطلوب سپاه و بسیج آقای احمدی نژاد که فردی مناسب است می باشد.
برهم زدن ستاد هاشمی از سوی سپاه بابلسر
در شامگاه 25 خرداد چندین تن از پرسنل احیاء امر به معروف و نهی از منکر سپاه بابلسر با مراجعه به ستاد جوانان و دانشجویان آقای هاشمی رفسنجانی اقدام به برهم زدن وسایل و امکانات ستاد مذکور نموده و قصد داشتند به اجبار مسئول آن ستاد را با خود به سپاه ببرند که بدلیل مقاومت افراد یاد شده موفق به این کار نمی شوند.

فرمانده ارشد سپاه در ایلام: برای مردم هاشمی بهترین نیست

سرهنگ اختیاری، در تاریخ 20 خرداد در پاسخ به سوالی در مورد آقای هاشمی رفسنجانی در جمع بسیجیان ایلام با انتقاد از عملکرد دولت آقای هاشمی گفت: شاید برای مقام معظم رهبری هیچ کس مثل هاشمی نباشد ولی برای مردم هاشمی بهترین نیست .
توزیع بیانیه علیه آقای هاشمی توسط پرسنل سپاه آبدانان

ستوان دوم پاسدار محمود نوروزی مسئول بسیج فرهنگیان آبدانان بیانیه ای تحت عنوان آیا می دانید چراهاشمی نه؟ بین کارکنان شهرستان مذکر توزیع نموده است.
تکثیر و توزیع اعلامیه علیه آقای هاشمی توسط سپاه کرمانشاه

اعلامیه" آیا می دانید چرا هاشمی نه؟" در قرارگاه رمضان سپاه در استان کرمانشاه تکثیر و سپس توسط بسیج منطقه مقاومت استان مذکور جهت توزیع تحویل رابطین شهرستان در تاریخ 26 خرداد در سطح استان توزیع شده است. همچنین موارد مشابهی مبنی بر تکثیر و توزیع اعلامیه علیه آقای هاشمی رفسنجانی در واحدهای وابسته به سپاه از برخی استانهای دیگر نیز واصل شده است.
رئیس حفاظت اطلاعات سپاه سمنان: به هرشکلی باید تلاش شود تا هاشمی رئیس جمهور نشود

سرهنگ غلامی، رئیس حفاظت اطلاعات ارشد سپاه استان سمنان در جمع پرسنل سپاه عنوان گفت: به هر شکلی تلاش شود آقای هاشمی رئیس جمهور نشود.وی یکی از دلایل خود را فرزندان آقای هاشمی مطرح کرده اند که عنوان داشته اند ما به زور آقای هاشمی را وارد صحنه انتخابات کردیم تا در مقابل رهبری بیاستد .
توزیع شبنامه توسط یکی از پرسنل سپاه سمنان

در تاریخ 25 خرداد یک دستگاه پیکان سواری به شماره 444 ل 52 تهران 21 در حال توزیع شبنامه ای تحت عنوان " چرا هاشمی نه؟" در سطح شهر سمنان مشاهده شده است . راننده اتومبیل یکی از پرسنل سپاه به نام مرتضی اباالخیریان بوده است .
کتاب مرثیه قدرت و مصباح انتخابات

در تاریخ 26 خرداد یکی از منابع اداره اطلاعات سمنان ضمن ملاقات با یکی از پرسنل سپاه فرد سپاهی یک عدد کتابچه با عنوان «مرثیه قدرت و مصباح انتخابات» ( حاوی نکاتی علیه آقای هاشمی رفسنجانی) به وی می دهد و اعلام می دارد تعداد بیشتری از جزوات مذکور در اختیار ما می باشد.

مسئول دفتر تحلیل و بررسی مسائل سیاسی بسیج: در مجمع تشخیص مصلحت ریاست ورشکسته نمی خواهیم

سردار صلاحی، مسئول دفتر تحلیل و بررسی مسائل سیاسی بسیج، در جمع شرکت کنندگان طرح هادیان سیاسی سپاه شهرستان دامغان اقدام به ایراد سخنرانی کرده و در بخشی از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفته است: آقای هاشمی به دو دلیل نامزد انتخاب آتی نخواهد شد. اول اینکه رهبر معظم انقلاب تمایلی به حضور ایشان در انتخابات ندارد و گروه های سیاسی و اصلی کشور از وی حمایت نمی کنند.
وی مدعی شده است: مقام معظم رهبری در گفتگوی خصوصی با آقای هاشمی تاکید کرده اند اگر در انتخاب وارد صحنه شوید شکست بخورید بنده مجبور هستم فکری برای ریاست تشخیص مصلحت بکنم. زیرا در مجمع مدیریت ورشکسته نمی خواهم.
وی در تاریخ 22 خرداد در خصوص حضور آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشته:
ایشان حرکت های سیاسی نامطلوبی در چند سال اخیر داشته است. آقای هاشمی نامه ای را خطاب به آقایان منتظری و طاهری اصفهانی نوشت که در نامه به آقای منتظری از حصر منزلش ابراز گله مندی کرده و گفته من هم از این حیث ناراحتم.

مسئول سابق دفتر سیاسی سپاه سمنان: به هرکسی رای می دهم به جز هاشمی

سرهنگ عموزاده، مسئول سابق دفتر سیاسی سپاه سمنان، 27 خرداد در جمعی عنوان داشته است: به وزارت اطلاعات گفته شده تا از آقای هاشمی حمایت شود. من به هر کسی رای می دهم جز آقای هاشمی.
عضو سپاه تهران: 30 دلیل برای عدم صلاحیت هاشمی دارم
محمد اختری از اعضا سپاه تهران در محل سپاه سرخه سمنان در تاریخ 20 خرداد در بخشی از اظهارات خود در جمع تعدادی از پرسنل سپاه و بسیج شهرستان با انتقاد شدید از عملکرد ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی اظهار گفت: من هم اکنون 30 دلیل با خود دارم که به نوعی صلاحیت ایشان را برای تصدی پست ریاست جمهوری زیر سوال می برد.
یک عضو سپاه مرکز: هاشمی دوم خردادی خطرناک است
حجت الاسلام موسوی از روحانیون اعزامی از سپاه مرکز در تاریخ 4 خرداد و در جمع مسئولین پایگاه های بسیج منطقه یا شهرستان صحنه ضمن موضعگیری علیه آقای هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی فردی دوم خردادی خطرناک می باشد و اگر رای بیاورد، مقابل رهبری قرار خواهد گرفت.

تخریب هاشمی از سوی فرمانده سپاه ماکو

سرهنگ حسین قره تپه لو فرمانده سپاه ماکو در همایش ها و جلسات مختلف شهر و بخشهای تابعه شهرستان ماکو به صورت علنی با انتقاد از آقای هاشمی رفسنجانی پرداخته است.
اظهارات یاد شده موجب نگرانی برخی از مسئولین شهرستان از جمله امام جمعه پلدشت گردیده که ایشان با تماس با اداره اطلاعات، از فعالیت تبلیغاتی تخریب کاندیداها خصوصا آقای هاشمی رفسنجانی توسط آقای قره تپه لو گلایه کرده است.
همچنین آقای قره تپه لو در مورخه 25/3/847 در میان جمعی از بسیجیان عضو هیات نظارت گفت: شماها باید لحظه به لحظه گزارش انتخاب را به سپاه بدهید
ور در این جلسه آقای هاشمی رفسنجانی را رو در روی مقام معظم رهبری معرفی نموده اند.

فرمانده سپاه آذربایجان غربی: آقای هاشمی نباید در انتخابات شرکت می کرد
سردار شاکری در تاریخ 20/3/84 با حضر در شهرستان چالدران در جمع بسیجیان آن شهرستان ضمن بیان آخرین وضعیت انتخابات درکشور و انتقاد از برخی کاندیداها از جمله آقای هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی نباید در انتخابات شرکت می کردند اجازه می دادند که نیروهای جوان انتخاب شوند.

یکی از اعضا دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت مرکز: به هاشمی رای ندهید

حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در جمع سپاهیان استان گلستان با انتقاد از علملکرد دولت آقای هاشمی رفسنجانی و ضمن تشبیه آقای هاشمی به بازرگان، تاکید نموده است که به آقای هاشمی رفسنجانی رای ندهید و مردم را در این زمینه توجیه نمایید.
اظهارات عضو مرکز پژوهشکده سپاه قم علیه هاشمی
حاتمی راد در جمع شورای دانش آموزی در سالن اجتماعات سپاه محلات اظهار داشت: چهل روز پیش افراد بسیجی در تهران انباری حاوی پوسترهای تبلیغاتی آقای هاشمی رفسنجانی را کشف کردند. لذا ادعای ایشان مبنی بر اینکه منتظر اجماع اصولگرایان است، صحت ندارد ... محسن هاشمی مبلغی حدود 34 میلیارد تومان برای تعدادی از خبرنگاران روزنامه های دوم خردادی ، هفته نامه ها در راستای تبلیغات انتخاباتی پدرش در نظر گرفته است ... خبرنگاری ضمن مراجعه به سپاه در تهران اذعان داشته در ازاء کار تبلیغاتی برای آقای هاشمی رفسنجانی مبلغی حدود 5/1 میلیون تومان در ماه قرار است دریافت کند ... مهدی هاشمی با آقای بهزاد نبوی در خصوص ریاست جمهوری پدرش اذعان داشته پدرم تنها کسی است که می تواند قانون اساسی را اصلاح و اقدماتی در خصوص محدود کردن رهبری از نظر قانونی و ایجاد ارتباط با آمریکا داشته باشد.

سردار کریمی: آمدن هاشمی به ضرر اسلام، مسلمین و کشور خواهد بود
مسئول بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس اصفهان در یک جلسه سخنرانی که در مسجد ابوذر احمدآباد درچه برگزار شد، گفت: آمدن آقای هاشمی به ضرر اسلام، مسلمین و کشور خواهد بود. در زمان ریاست جمهوری ایشان هم از بعد فرهنگی بسیار بد عمل کرد و امثال محمد رضا خامی، بهزاد نبوی، اکبر گنجی و ... و با بورس او دکتری گرفتند و امروزه اینگونه عمل می کنند.
وی در پایان یادآور شد: از بین آقایان لاریجانی و احمدی نژاد یک نفر را انتخاب کنید.
سردار متولیان: ارتباط با اروپا و ظهور دوم خرداد از معایب دولت هاشمی است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی تهران بزرگ در جلسه ای که در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری با اظهار سخنانی در خصوص عملکرد دولت های پس از پیروزی انقلاب از دولت بازرگان تا دولت خاتمی عملکرد هاشمی را به نقد کشیده و در ادامه با انتقاد از دولت آقای هاشمی و نامگذاری دولت ایشام به نام دولت سازندگی گفت: این دولت مدت 8 سال به طور انجامید. کارهای اقتصادی خوبی انجام شد. بازسازی پس از جنگ آغاز شد. طرح های مالی در راستای توسعه اقتصادی رونق گرفت اما معایبی نیز در این دوره وجود داشت که عبارت از: شهر و تکنوکرات ها در عرصه اقتصای کشور. ظهور سرمایه دارها، تعامل با کشورهای اروپایی، فراموش شدن مستضعفین، باز گشت سرمایه داری فراری و ... بروز سرمایه داری، تشکیل اولین حزبی دولتی به نام کارگزاران، رسمیت یافتن بدترین مدیران در نظام اسلامی از حیث حقوق و مزایا . پی ریزی جریان دوم خرداد فاصله طبقاتی بین احاد مردم و مسئولین . افزایش رشوه خواری دربین ادارت دولتی . پاول ثروت های عمومی و ... که این همه مسائل در زمان دولت ایشان به وجود آمد.
سردار جباری: با برنامه ریزی منطقی نفی هاشمی مجاز است

فرمانده سپاه قزوین در جمع فرماندهان سپاه با اشاره به عملکرد سوء کارگزاران و تام الاختیار بودن آقای مرعشی در ستاد آقای هاشمی رفسنجانی و انتقاد از ایجاد فاصله طبقاتی در دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی، تخریب وی را جایز ندانسته اما با برنامه ریزی منطقی نفی ایشان را در عرصه رقابت های انتخاباتی مجاز دانستند.
وی در پاسخ به سوال یکی از فرماندهان درخصوص بیان مقام معظم رهبری پیرامون آقای هاشمی ( هیچ کس برایم هاشمی نمی شود) پاسخ دادند: معیار حال افراد است. چرا که در شرایط فعلی دیدگاه رهبری متوجه مدیران جوان تر می باشد.
مسئول عملیات نیروی مقاومت سپاه اهر: هاشمی نتوانسته خدمات قابل توجهی به مردم ارائه مند

وی در مورخ 25/2/84 پایگاه مقاومت بنت الهدی اظهار داشته: آقای هاشمی در دو دوره ریاست جمهوری و در مدت حضورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام نتوانست خدمات قابل توجهی به مردم ارائه نماید.

معاونت عملیاتی سپاه تبریز: اگر هاشمی پیروز شود نیروهای ارزشی دچار مشکل می شوند

در جلسه مناطق ده گانه حوزه ای مقاومت شهری تبریز در مورخه 22/3/84 سرهنگ صادقی معاونت عملیاتی سپاه تبریز گفت: اگر آقای هاشمی پیروز شود نیروهای ارزشی دچار مشکل خواهند شد و انتخاب وی برای رهبر یک تهدیداست.
اظهارات فرمانده نیروی مقاومت بسیج: سخنان رهبری در خصوص هاشمی مربوط به گذشته است

سرهنگ پاسدار نورایی فرمانده نیروی مقاومت بسیج در جلسه پرسش و پاسخ در خصوص علت شرکت آیت الله رفسنجانی و سخنان مقام معظم رهبری که فرموده: هیچ کس برای من هاشمی نمی شود، اظهار داشت: این سخنان مربوط به هشت سال قبل است و شرایط آن زمان با شرایط فعلی فرق می کند و الان جوانان در صحنه هستند و نظر رهبری هم در حال حاضر اینچنین نیست. همانگونه که مقام معظم رهبری طی مصاحبه ای در کرمان به همین سوال پاسخ داده وغیر مستقیم آن را رد نموده و اعلام داشته که این مطلب مربوط به قبل بوده والان مصداق ندارد.
اظهارات مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت استان فارس علیه هاشمی

حجت الاسلام و المسلمین طالب لو ، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت استان فارس، در جمع بسیجیان درباره دولت سازندگی اظهار داشت:
تشکیل اولین حزب دولتی، کنار گذاشتن بخشی از نیروهای انقلابی به بهانه مانور تجمل ، حاکم شدن فن سالاران ( تکنوکرات ها) در مدیریت کشور را به همراه داشته است.
سردار سعادتی: ساواکی های زمان شاه از هاشمی حمایت می کنند
سردار سعادتی در جمع پرسنل نیروی مقاومت بسیج شهرستان قائمشهر در رابطه با توصیف کارگزاران به انتقاد از هاشمی پرداخت و گفت: افرادی چون کرباسچی، مهاجرانی، بهزاد نبوی و ...از جبهه دوم خرداد از کابیمه آقای هاشمی بودند ... آقای هاشمی رفسنجانی به تیم کارگزاران ایمان دارند و ساواکی های زمان شاه دور و بر او هستند و 75 درصد از دوم خردادی های استان از او حمایت می کنند.
نامبرده در مقابل اعتراض تعدادی از حاضرین نسبت به تخلف بودن دخالت سپاه در انتخابات طبق نظر امام و مقام معظم رهبری پاسخ داد: ما با آقا ( مقام معظم رهبری) صحبت کرده ام و آقا دستور داده اند که سپاه فعالیت بکند. ضد انقلاب ها و فاسدها دخالت می کنند چرا ما دخالت نکنیم.
حسین الله کرم: خانواده هاشمی پول پارو می کنند

نامبرده در مورخه 20/3/84 در جمع تعدادی از پرسنل سپاه و بسیج خرم آباد در اننقاد از آقای هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: وقتی محسن هاشمی به دلیل 6 ماه غیبت و بی کفایتی دوباره از طرف آقای احمدی نژاد اخراج می شود، دوباره به وسیله مافیای قدرت دوباره به سر کار باز می گردد...
وی همچنین به برج سازی و اتوبان سازی توسط دختر و پسر آقای هاشمی در کانادا اشاره و عنوان داشته:با پول بیت المال پول پاور می کنند. آنها را در بانک های خارجی می گذارند و نزولشان را به حلق مردم می ریزند و می خواهند با ربا کشور را توسعه دهند.
لازم به ذکر است که الله کرم اظهارات مشابه و بعضا شدید تری را نسبت به آقای هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان در سایر مناطق کشور نیز داشته است.

اظهارات فرزند امام جمعه نیشابور علیه هاشمی رفسنجانی
فرزند امام جمعه نیشابور در دوم خرداد به نقل از یکی از مسئولین تیپ 21 سید الشهداء که در نیشابور مستقر است، گفت: در بولتن محرمانه سپاه به نقل از آقای هاشمی آمده است: باید رهبری به صورت شورایی باشد لذا به همین دلیل سپاه با نامزدی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری مخالف می باشد.

****گزارشی از مطالب گذشته****

یک - افضلی خرد ، مسئول سابق معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه منطقه در سوم خرداد در سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در خصوص آقای هاشمی رفسنجانی گفت: تاریخ مصرف ایشان تمام شده و بایستی حکومت را جریان سوم ( اصولگرایان) به دست بگیرند.
همچنین وی مدعی سوء استفاده فرزندان هاشمی شده و از نام مقام معظم رهبری برای اثبات مدعایش استفاده ابزاری کرده است.

دو- یکی از مسئولین عقیدتی سپاه اصفهان در جلسه فرهنگیان این استان گفت: اگر آقای هاشمی رییس جمهور شود مجددا کارگزاران مطرح می شود. لذا سعی کنید رییس جمهوری انتخاب کنید که با نمایندگان مجلس هفتم همفکر و هماهنگ باشد.

سه- مسوول عقیدتی – سیاسی تیپ 3 انصار الرضا(ع) در بین تعدادی از اعضای پایگاه مقاومت شهرری در مسجد جواد الائمه در مورد حضور آقای هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری مدعی شده :رهبری به ایشان فرموده حضور شما خلاف منطق سیاسی می باشد.

چهار- سرهنگ ذبیحی، مسئول آماد و پشتیبانی نیروی زمین سپاه 16 خرداد در جمع حدود 120 نفر از اعضای سپاه شرق شهرستان کرمان در خصوص آقای هاشمی اظهار داشت: ایشان از انقلابیون و فرد خوبی است ولی اطرافیان وی تجمل گرا و دنبال مادیات هستند.

[ بدون نام ] جمعه 24 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 02:21 ق.ظ

جمعه 3 تیر 1384
گزارشی برای ثبت در تاریخ انتخابات ایران: تخریب سازماندهی شده هاشمی رفسنجانی از سوی برخی نظامیان، هاتف نیوز
اعتراض نسبت به سازماندهی بودن آراء یک کاندیدای خاص مهمترین موضوع انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری ایران است. حضور سازماندهی شده نظامیان و شبه نظامیان واکنشهای گوناگونی را در بین مردم و فعالان سیاسی برانگیخته است. پیش از این هاتف گزارشی در خصوص دخالت فرماندهان نظامی در انتخابات منتشر کرده بود. این گزارش مهر تایید دیگری است بر دخالت و حمایت نظامیان در امر انتخابات.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی "هاتف" قسمت دیگری از موضعگیری مسوولان نظامی در انتخابات منتشر می شود.
سردار آقا میر: هاشمی علیرغم نظر آقا ثبت نام کردند
سردار آقامیر 16 خرداد در جلسه کادر حوزه ها و مسئولین پایگاه های بسیج ناحیه ابوذر تهران در حوزه صیاد شیرازی مدعی شده است: آقای هاشمی قبل از ثبت نام خدمت آقا ( مقام معظم رهبری ) رسیدند و در رابطه با کاندیدا شدنشان سئوال کردند و حضرت آقا فرموده اند بنده و شما کنار گود باشیم بهتر است.
وی افزود: آقای هاشمی علیرغم نظر آقا رفتند و ثبت نام کردند.
شایان ذکر است این جلسه با حفاظت کامل و تحویل گرفتن تلفن همراه و کیف دستی شرکت کنندگان برگزار شد و قرار بوده جلسات مشابهی در سایر مناطق و نواحی مقاومت نیز تشکیل شود.
سردار کلولی دزفولی: انتقاد به دولت هاشمی این است که از امثال میردامادی و کرباسچی استفاده کرده است
در جلسه شورای فرماندهی وگردانهای عاشورا و الزهرا شهرستان رامهرمز که در تاریخ 25 خرداد و با موضوع انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، سردار کلولی دزفولی، فرمانده منطقه مقاومت بسیج استان خوزستان، با ارایه تحلیلی از احزاب و جناح های کشور مدعی شده است که قالیباف انتخاب مقام معظم رهبری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود را دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی انتقاد کرده است.
شایان ذکر است در حاشیه این مراسم جزوه ای با عنوان «چه کسی را انتخاب کنیم؟» در حمایت صریح از آقای قالیباف در بین حاضرین توزیع و آقای توکلی تاکید نموده که این جزوه تکثیر و در اختیار گردان های عاشورا قرار گیرد.
همچنین سردار کلولی درفولی سوم خرداد در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اهواز نیز با تشرح آسیب ها راهبردها در صحنه انتخابات ریاست جمهوری اظهارات تقریبا مشابهی در انتقاد از آقای هاشمی و دولت وی داشته است.
وی در تاریخ 11 خرداد نیز در همایشی به نام بصیرت در خصوص دولت آقای هاشمی اظهار داشت که به دولت آقای هاشمی این انتقاد وارد است که از نیروهای همچون میردامادی، کرباسچی و... استفاده کرده و به نیروهای ارزشی و انقلابی کمتر توجه داشته و بیشتر به مسائل اقتصادی و بازسازی می پرداخت.
سردار حمید رضا ناصری: حضور هاشمی برای سپاه مضر است
در تاریخ های 23 و 24 سردار حمید رضا ناصری از اداره اطلاعات ستاد مشترک سپاه، سردار سالک از واحدهای ستادی سپاه مرکز با حضور در جلسات متعددی در استان کرمانشاه که در پادگان شهدا، قرارگاه نجف ، پادگان ورمنجه، کانون بسیج جوانان ، میهمان سرای بعثت و اکثریت شهرستانهای استان تشکیل شده با تشرح شرایط کشور و بر شمردن ویژگی های ریاست جمهوری آینده ، با نقد عملکرد آقای هاشمی رفسنجانی که با تخریب و بی حرمتی توام بوده احراز مقام ریاست جمهوری توسط ایشان را برای سپاه مضر دانسته و گفته اند: حضور هاشمی تضعیف سپاه را به دنبال خواهد داشت.
سردار مقدم، فرمانده سپاه تهران: پسر هاشمی از دولتهای اروپایی قولهایی گرفته است
سردار مقدم در همایشی که سپاه ناحیه شمال تهران در خرداد ماه جاری برگزار کرد ادعا کرده است که پسر آقای هاشمی رفسنجانی به بهانه ماموریت کاری به اروپا سفر کرده و در این سفرها قول های مساعدی از آنان ( دولت های اروپایی) گرفته است.
سردار مهرکیش: هاشمی رفسنجانی کار اصولی نکرده است
سردار مهرکش، فرمانده نیروی مقاومت استان یزد 18 خرداد در کانون فرهنگی بسیج در جمع حدود 300 نفر از فرماندهان پایگاه های بسیج در خصوص آقای هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی کار درست و اصولی نکرد که وارد صحنه انتخابات شده و اخیرا آقای عطریانفر– یکی از مسئولین ستاد انتخاباتی آقای هاشمی رفسنجانی – اعلام کرده که نظر حزب کارگزاران بر این است که در جامعه هم افراد غنی و هم افراد فقیر باید باشد و با این توصیف کاندیدای این حزب به درد مردم نمی رسد.

تخریب چهره آقای هاشمی رفسنجانی توسط سپاه شهرستان شیروان
تعداد محدودی بولتن داخلی توسط سپاه شهرستان شیروان تهیه و در مجموعه سیاسی این نهاد توزیع شده که در آن مطالبی به نقل از خبرگزاری های خارجی ، سایت های داخلی و اظهار نظر فعالان سیاسی علیه آقای هاشمی رفسنجانی درج شده است. در سطح نسبتا وسیعی بین فعالان انتخاباتی و عموم مردم اینگونه شایع شده است که :
خراسان جنوبی:
فرزند آقای هاشمی رفسنجانی در سایت اینترنتی با زیر سوال بردن ولایت فقیه ، شورای رهبری بهترین گزینه برای اداره کشور عنوان کرده است.
آقای هاشمی رفسنجانی عامل رد صلاحیت آقایان معین و مهرعلیزاده است
سیستان و بلوچستان:
اگر هاشمی رفسنجانی رئیس جمور شود مجدا چادرها را بر سر دختران خواهد کرد و آزادی روابط بین دختر و پسر محدود شود.
افراد حزب اللهی بسیجیان در مناطق مختلف کشور با حمله به ستادهای انتخاب آقای هاشمی ، تمامی نیروهای دوم خردادی و مشارکتی هایی را که در این ستادها عضو بوده اند را اخراج و طرد نموده اند.

اظهارات سردار یوسف علیزاده علیه هاشمی رفسنجانی در مشهد
در جلسه ای با حضور فرهنگیان بسیجی در سپاه مشهد برگزار شده ، ابتدا آقای عباسپور نماینده ولی فقیه در سپاه سخنرانی کرد و سپس یوسف علیزاده فرمانده سپاه مشهد سخرانی و مطالبی علیه آقای هاشمی رفسنجانی مطرح و موضعگیری کرده است.
فرمانده سپاه مشهد گفت: آقای هاشمی رفسنجانی در جمع انجمن اسلامی دانشجویان گفته اند رهبری تاکنون کشور را هدایت کرده ولی هم اکنون دیگر نمی تواند آقای هاشمی به دیدار آقای منتظری رفته و عذر خواهی کرده است.
سردار مولوی حقیقتی: جریان خزنده اطراف هاشمی دوباره زنده شده است
مولوی حقیقتی، فرمانده منطقه مقاومت بسیج استان سیستان و بلوچستان در جلسه ای با حضور اعضا شورای کانون مشورتی بسیج برخی ازمتنفذان و افراد حزب الهی این شهرستان در اظهاراتی با انتقاد از آقای هاشمی رفسنجانی علت آن را ناشی از تحرکات برخی اعضا نفوذی در حزب کارگزاران تحت عنوان جریان سوم نام برده است.
وی همچنین در مورخ 9 خرداد درجمع حدود 200 نفر از بسیجیان زاهدان گفت: یک جریان سومی که خزنده است و اطرافیان آقای هاشمی و حزب کارگزاران بوده اند دوباره زنده شده اند و با واردکردن آقای هاشمی به صحنه انتخابات قصد دارند به مقاصد خود برسند. این جریان باعث شده اند که کاندیدای اصلی اصولگرایان یعنی آقای دکتر ولایتی از صحنه انتخابات کناره گیری نماید . آقای هاشمی بهتر است در همان جایگاه مجمع تشخیص بماند و جوان ترها وارد میدان شوند.
سردار مولوی حقیقی در این جلسه گفت: آقای هاشمی رفسنجانی باید صحنه انتخابات را برای جوان ها مهیا می کردند و خودشان در مجمع تشخیص مصلحت نظام بر امور نظارت می داشتد.
وی در خصوص عملکرد حزب کارگزاران گفت: آنچه در دوم خرداد بوجود آمد و در طول هشت سال کشور را مدیریت کرد مربوط به عملکرد حزب کارگزاران و کسانی است که در دولت قبل جمع شده بودند. و در پوشش سازندگی معنویت را به فراموشی سپردند و در جریان سوم می بینیم که همان ها پا به میدان گذاشتند و برخی از سوابق افراد را نادیده گرفته و می خواهند در مقابل نیروهای اصولگرا صف آرایی کنند.
حجت الاسلام علیزاده: چه جایگاهی بالاتر از مجمع تشخیص مصلحت
پس از سردار مولوی حقیقی، حجت الاسلام و المسلمین علیزاده نماینده ولی فقیه در سپاه استان سیستان وبلوچستان با انتقاد از نامزدی هاشمی رفسنجانی گفت: عده ای از افراد که در جبهه اصلاحات آمریکایی بوده و هستند و برخی افراد در حال حاضر سوت و کف می زنند وزیر سایه شخصیتهای انقلاب مشغول فعالیت هستند که یکی از دغدغه های اصلی این است چه جایگاهی بالاتر از مجمع تشخیص مصلحت نظام شخصیت برخی از بزرگان در مقام و جایگاهی که هستند بهتر است حفظ شود بهتر است ما در کانون انقلاب اقدام به شخصیت پروری با دورانی که نیستیم انجام دهیم و جوانترها وارد صحنه شوند و زیر چتر ما و با نظارت ما و کنترل ما رشد کنند تا آبنده نظام تامین شود.
وی در ادامه انتخابات را تحت تاثیر سه جریان اصولگرا ، اصلاح طلبان و بخشهایی از کارگزاران دانسته و چنین بیان داشته است: ما در انتخابات دارا ی سه جریان هستیم یکی جریان اصولگرا یا به قول مقام معظم رهبری اصولگرای اصلاح طلب جریان دوم که اصلاح طلبان هستند که نامزد آنها با حکم حکومتی مقام معظم رهبری وارد صحنه شده و مرگ خودشان را درانتخابات می بینند و جریان سوم که بخشهایی از کارگزاران بوده اند که زنده شده و در اطراف یک شخصیت بزرگوار جمع شده اند.

عضو سپاه اصفهان: قرار ما این است که احمدی ن‍ژاد مورد حمایت قرار گیرد
یکی از پرسنل سپاه درتاریخ 3 خرداد در یکی از مساجد اصفهان با بیان مطالبی در انتقاد از آقای هاشمی رفسنجانی گفت: قرار نبود آقای هاشمی وارد صحنه انتخابات شود و قرار ما این است که آقای احمدی نژاد که فرد مناسبی است مورد حمایت قرار گیرد.
مسئول حفاظت اطلاعات لشکر 14 امام حسین: هاشمی به مملکت خیانت کرده است
مسئول حفاظت اطلاعات لشکر 14 امام حسین در تاریخ 23/3/84 در جمع پرسنل تیپ 3 عاشورا در کاشان مطالبی علیه آقای هاشمی بیان کرده و گفته است هاشمی به مملکت خیانت کرده است.
مسئول عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت خراسان: دیدار آقای هاشمی و منتظری نادرست بود
سرهنگ بازیاد در مورخه 22/3/84 در گردهمایی اعضا کانون بسیج آ.پ مشهد در خصوص انتخابات و آرایش جناح های سیاسی در رد آقای هاشمی رفسنجانی به دلایلی اشاره کرده است.
وی گفت: عملکرد نادرست فائزه هاشمی و دیگر فرزندان ایشان، عملکرد نادرست دولت ایشان دیدار آقای هاشمی با منتظری و اظهار اینکه قرار نبود با شما این طور برخورد شود.
وی در ادامه ضمن تشریح محورهای فوق مدعی شده که پسر آقای هاشمی گفته است جایگاه ولی فقیه را مثل جایگاه ملکه انگلیس می کنیم، کدهای که مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی های رئیس جمهور در کرمان مطرح کردند شامل ایشان نمی شود دوره هاشمی و دوره روی آوردن به تجملات و غیره بود.

یکی از مسئولین سپاه اصفهان: هاشمی جاه طلب است
در تاریخ 26 خرداد، مسئول حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در سپاه اصفهان در جمع بسیجیان شهرستان خوانسار در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در مورد نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: آقای هاشمی رفسنجانی فردی جاه طلب است . آقای دین فروش است. آقای محسن رضایی پشت به ولایت نموده است آقای معین توانایی اداره یک وزارتخانه را نداشته چه رسد به ریاست جمهوری؟

سردار حاجیان: کاندیدای مطلوب سپاه و بسیج احمدی نژاد است
سردار حاجیان در تاریخ 3 خرداد با حضور در مسجد کلمان، به ایراد سخنرانی در جمع حاضران پرداخته و با انتقاد از آقای هاشمی رفسنجانی گفته است: قرار نبود ایشان وارد صحنه انتخابات شوند و کاندیدای مطلوب سپاه و بسیج آقای احمدی نژاد که فردی مناسب است می باشد.
برهم زدن ستاد هاشمی از سوی سپاه بابلسر
در شامگاه 25 خرداد چندین تن از پرسنل احیاء امر به معروف و نهی از منکر سپاه بابلسر با مراجعه به ستاد جوانان و دانشجویان آقای هاشمی رفسنجانی اقدام به برهم زدن وسایل و امکانات ستاد مذکور نموده و قصد داشتند به اجبار مسئول آن ستاد را با خود به سپاه ببرند که بدلیل مقاومت افراد یاد شده موفق به این کار نمی شوند.

فرمانده ارشد سپاه در ایلام: برای مردم هاشمی بهترین نیست
سرهنگ اختیاری، در تاریخ 20 خرداد در پاسخ به سوالی در مورد آقای هاشمی رفسنجانی در جمع بسیجیان ایلام با انتقاد از عملکرد دولت آقای هاشمی گفت: شاید برای مقام معظم رهبری هیچ کس مثل هاشمی نباشد ولی برای مردم هاشمی بهترین نیست .
توزیع بیانیه علیه آقای هاشمی توسط پرسنل سپاه آبدانان
ستوان دوم پاسدار محمود نوروزی مسئول بسیج فرهنگیان آبدانان بیانیه ای تحت عنوان آیا می دانید چراهاشمی نه؟ بین کارکنان شهرستان مذکر توزیع نموده است.
تکثیر و توزیع اعلامیه علیه آقای هاشمی توسط سپاه کرمانشاه
اعلامیه" آیا می دانید چرا هاشمی نه؟" در قرارگاه رمضان سپاه در استان کرمانشاه تکثیر و سپس توسط بسیج منطقه مقاومت استان مذکور جهت توزیع تحویل رابطین شهرستان در تاریخ 26 خرداد در سطح استان توزیع شده است. همچنین موارد مشابهی مبنی بر تکثیر و توزیع اعلامیه علیه آقای هاشمی رفسنجانی در واحدهای وابسته به سپاه از برخی استانهای دیگر نیز واصل شده است.
رئیس حفاظت اطلاعات سپاه سمنان: به هرشکلی باید تلاش شود تا هاشمی رئیس جمهور نشود
سرهنگ غلامی، رئیس حفاظت اطلاعات ارشد سپاه استان سمنان در جمع پرسنل سپاه عنوان گفت: به هر شکلی تلاش شود آقای هاشمی رئیس جمهور نشود.وی یکی از دلایل خود را فرزندان آقای هاشمی مطرح کرده اند که عنوان داشته اند ما به زور آقای هاشمی را وارد صحنه انتخابات کردیم تا در مقابل رهبری بیاستد .
توزیع شبنامه توسط یکی از پرسنل سپاه سمنان
در تاریخ 25 خرداد یک دستگاه پیکان سواری به شماره 444 ل 52 تهران 21 در حال توزیع شبنامه ای تحت عنوان " چرا هاشمی نه؟" در سطح شهر سمنان مشاهده شده است . راننده اتومبیل یکی از پرسنل سپاه به نام مرتضی اباالخیریان بوده است .
کتاب مرثیه قدرت و مصباح انتخابات
در تاریخ 26 خرداد یکی از منابع اداره اطلاعات سمنان ضمن ملاقات با یکی از پرسنل سپاه فرد سپاهی یک عدد کتابچه با عنوان «مرثیه قدرت و مصباح انتخابات» ( حاوی نکاتی علیه آقای هاشمی رفسنجانی) به وی می دهد و اعلام می دارد تعداد بیشتری از جزوات مذکور در اختیار ما می باشد.

مسئول دفتر تحلیل و بررسی مسائل سیاسی بسیج: در مجمع تشخیص مصلحت ریاست ورشکسته نمی خواهیم
سردار صلاحی، مسئول دفتر تحلیل و بررسی مسائل سیاسی بسیج، در جمع شرکت کنندگان طرح هادیان سیاسی سپاه شهرستان دامغان اقدام به ایراد سخنرانی کرده و در بخشی از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفته است: آقای هاشمی به دو دلیل نامزد انتخاب آتی نخواهد شد. اول اینکه رهبر معظم انقلاب تمایلی به حضور ایشان در انتخابات ندارد و گروه های سیاسی و اصلی کشور از وی حمایت نمی کنند.
وی مدعی شده است: مقام معظم رهبری در گفتگوی خصوصی با آقای هاشمی تاکید کرده اند اگر در انتخاب وارد صحنه شوید شکست بخورید بنده مجبور هستم فکری برای ریاست تشخیص مصلحت بکنم. زیرا در مجمع مدیریت ورشکسته نمی خواهم.
وی در تاریخ 22 خرداد در خصوص حضور آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشته:
ایشان حرکت های سیاسی نامطلوبی در چند سال اخیر داشته است. آقای هاشمی نامه ای را خطاب به آقایان منتظری و طاهری اصفهانی نوشت که در نامه به آقای منتظری از حصر منزلش ابراز گله مندی کرده و گفته من هم از این حیث ناراحتم.

مسئول سابق دفتر سیاسی سپاه سمنان: به هرکسی رای می دهم به جز هاشمی
سرهنگ عموزاده، مسئول سابق دفتر سیاسی سپاه سمنان، 27 خرداد در جمعی عنوان داشته است: به وزارت اطلاعات گفته شده تا از آقای هاشمی حمایت شود. من به هر کسی رای می دهم جز آقای هاشمی.
عضو سپاه تهران: 30 دلیل برای عدم صلاحیت هاشمی دارم
محمد اختری از اعضا سپاه تهران در محل سپاه سرخه سمنان در تاریخ 20 خرداد در بخشی از اظهارات خود در جمع تعدادی از پرسنل سپاه و بسیج شهرستان با انتقاد شدید از عملکرد ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی اظهار گفت: من هم اکنون 30 دلیل با خود دارم که به نوعی صلاحیت ایشان را برای تصدی پست ریاست جمهوری زیر سوال می برد.
یک عضو سپاه مرکز: هاشمی دوم خردادی خطرناک است
حجت الاسلام موسوی از روحانیون اعزامی از سپاه مرکز در تاریخ 4 خرداد و در جمع مسئولین پایگاه های بسیج منطقه یا شهرستان صحنه ضمن موضعگیری علیه آقای هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی فردی دوم خردادی خطرناک می باشد و اگر رای بیاورد، مقابل رهبری قرار خواهد گرفت.

تخریب هاشمی از سوی فرمانده سپاه ماکو
سرهنگ حسین قره تپه لو فرمانده سپاه ماکو در همایش ها و جلسات مختلف شهر و بخشهای تابعه شهرستان ماکو به صورت علنی با انتقاد از آقای هاشمی رفسنجانی پرداخته است.
اظهارات یاد شده موجب نگرانی برخی از مسئولین شهرستان از جمله امام جمعه پلدشت گردیده که ایشان با تماس با اداره اطلاعات، از فعالیت تبلیغاتی تخریب کاندیداها خصوصا آقای هاشمی رفسنجانی توسط آقای قره تپه لو گلایه کرده است.
همچنین آقای قره تپه لو در مورخه 25/3/847 در میان جمعی از بسیجیان عضو هیات نظارت گفت: شماها باید لحظه به لحظه گزارش انتخاب را به سپاه بدهید
ور در این جلسه آقای هاشمی رفسنجانی را رو در روی مقام معظم رهبری معرفی نموده اند.
فرمانده سپاه آذربایجان غربی: آقای هاشمی نباید در انتخابات شرکت می کرد
سردار شاکری در تاریخ 20/3/84 با حضر در شهرستان چالدران در جمع بسیجیان آن شهرستان ضمن بیان آخرین وضعیت انتخابات درکشور و انتقاد از برخی کاندیداها از جمله آقای هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی نباید در انتخابات شرکت می کردند اجازه می دادند که نیروهای جوان انتخاب شوند.

یکی از اعضا دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت مرکز: به هاشمی رای ندهید
حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در جمع سپاهیان استان گلستان با انتقاد از علملکرد دولت آقای هاشمی رفسنجانی و ضمن تشبیه آقای هاشمی به بازرگان، تاکید نموده است که به آقای هاشمی رفسنجانی رای ندهید و مردم را در این زمینه توجیه نمایید.
اظهارات عضو مرکز پژوهشکده سپاه قم علیه هاشمی
حاتمی راد در جمع شورای دانش آموزی در سالن اجتماعات سپاه محلات اظهار داشت: چهل روز پیش افراد بسیجی در تهران انباری حاوی پوسترهای تبلیغاتی آقای هاشمی رفسنجانی را کشف کردند. لذا ادعای ایشان مبنی بر اینکه منتظر اجماع اصولگرایان است، صحت ندارد ... محسن هاشمی مبلغی حدود 34 میلیارد تومان برای تعدادی از خبرنگاران روزنامه های دوم خردادی ، هفته نامه ها در راستای تبلیغات انتخاباتی پدرش در نظر گرفته است ... خبرنگاری ضمن مراجعه به سپاه در تهران اذعان داشته در ازاء کار تبلیغاتی برای آقای هاشمی رفسنجانی مبلغی حدود 5/1 میلیون تومان در ماه قرار است دریافت کند ... مهدی هاشمی با آقای بهزاد نبوی در خصوص ریاست جمهوری پدرش اذعان داشته پدرم تنها کسی است که می تواند قانون اساسی را اصلاح و اقدماتی در خصوص محدود کردن رهبری از نظر قانونی و ایجاد ارتباط با آمریکا داشته باشد.

سردار کریمی: آمدن هاشمی به ضرر اسلام، مسلمین و کشور خواهد بود
مسئول بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس اصفهان در یک جلسه سخنرانی که در مسجد ابوذر احمدآباد درچه برگزار شد، گفت: آمدن آقای هاشمی به ضرر اسلام، مسلمین و کشور خواهد بود. در زمان ریاست جمهوری ایشان هم از بعد فرهنگی بسیار بد عمل کرد و امثال محمد رضا خامی، بهزاد نبوی، اکبر گنجی و ... و با بورس او دکتری گرفتند و امروزه اینگونه عمل می کنند.
وی در پایان یادآور شد: از بین آقایان لاریجانی و احمدی نژاد یک نفر را انتخاب کنید.
سردار متولیان: ارتباط با اروپا و ظهور دوم خرداد از معایب دولت هاشمی است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی تهران بزرگ در جلسه ای که در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری با اظهار سخنانی در خصوص عملکرد دولت های پس از پیروزی انقلاب از دولت بازرگان تا دولت خاتمی عملکرد هاشمی را به نقد کشیده و در ادامه با انتقاد از دولت آقای هاشمی و نامگذاری دولت ایشام به نام دولت سازندگی گفت: این دولت مدت 8 سال به طور انجامید. کارهای اقتصادی خوبی انجام شد. بازسازی پس از جنگ آغاز شد. طرح های مالی در راستای توسعه اقتصادی رونق گرفت اما معایبی نیز در این دوره وجود داشت که عبارت از: شهر و تکنوکرات ها در عرصه اقتصای کشور. ظهور سرمایه دارها، تعامل با کشورهای اروپایی، فراموش شدن مستضعفین، باز گشت سرمایه داری فراری و ... بروز سرمایه داری، تشکیل اولین حزبی دولتی به نام کارگزاران، رسمیت یافتن بدترین مدیران در نظام اسلامی از حیث حقوق و مزایا . پی ریزی جریان دوم خرداد فاصله طبقاتی بین احاد مردم و مسئولین . افزایش رشوه خواری دربین ادارت دولتی . پاول ثروت های عمومی و ... که این همه مسائل در زمان دولت ایشان به وجود آمد.
سردار جباری: با برنامه ریزی منطقی نفی هاشمی مجاز است
فرمانده سپاه قزوین در جمع فرماندهان سپاه با اشاره به عملکرد سوء کارگزاران و تام الاختیار بودن آقای مرعشی در ستاد آقای هاشمی رفسنجانی و انتقاد از ایجاد فاصله طبقاتی در دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی، تخریب وی را جایز ندانسته اما با برنامه ریزی منطقی نفی ایشان را در عرصه رقابت های انتخاباتی مجاز دانستند.
وی در پاسخ به سوال یکی از فرماندهان درخصوص بیان مقام معظم رهبری پیرامون آقای هاشمی ( هیچ کس برایم هاشمی نمی شود) پاسخ دادند: معیار حال افراد است. چرا که در شرایط فعلی دیدگاه رهبری متوجه مدیران جوان تر می باشد.
مسئول عملیات نیروی مقاومت سپاه اهر: هاشمی نتوانسته خدمات قابل توجهی به مردم ارائه مند
وی در مورخ 25/2/84 پایگاه مقاومت بنت الهدی اظهار داشته: آقای هاشمی در دو دوره ریاست جمهوری و در مدت حضورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام نتوانست خدمات قابل توجهی به مردم ارائه نماید.

معاونت عملیاتی سپاه تبریز: اگر هاشمی پیروز شود نیروهای ارزشی دچار مشکل می شوند
در جلسه مناطق ده گانه حوزه ای مقاومت شهری تبریز در مورخه 22/3/84 سرهنگ صادقی معاونت عملیاتی سپاه تبریز گفت: اگر آقای هاشمی پیروز شود نیروهای ارزشی دچار مشکل خواهند شد و انتخاب وی برای رهبر یک تهدیداست.
اظهارات فرمانده نیروی مقاومت بسیج: سخنان رهبری در خصوص هاشمی مربوط به گذشته است
سرهنگ پاسدار نورایی فرمانده نیروی مقاومت بسیج در جلسه پرسش و پاسخ در خصوص علت شرکت آیت الله رفسنجانی و سخنان مقام معظم رهبری که فرموده: هیچ کس برای من هاشمی نمی شود، اظهار داشت: این سخنان مربوط به هشت سال قبل است و شرایط آن زمان با شرایط فعلی فرق می کند و الان جوانان در صحنه هستند و نظر رهبری هم در حال حاضر اینچنین نیست. همانگونه که مقام معظم رهبری طی مصاحبه ای در کرمان به همین سوال پاسخ داده وغیر مستقیم آن را رد نموده و اعلام داشته که این مطلب مربوط به قبل بوده والان مصداق ندارد.
اظهارات مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت استان فارس علیه هاشمی
حجت الاسلام و المسلمین طالب لو ، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت استان فارس، در جمع بسیجیان درباره دولت سازندگی اظهار داشت:
تشکیل اولین حزب دولتی، کنار گذاشتن بخشی از نیروهای انقلابی به بهانه مانور تجمل ، حاکم شدن فن سالاران ( تکنوکرات ها) در مدیریت کشور را به همراه داشته است.
سردار سعادتی: ساواکی های زمان شاه از هاشمی حمایت می کنند
سردار سعادتی در جمع پرسنل نیروی مقاومت بسیج شهرستان قائمشهر در رابطه با توصیف کارگزاران به انتقاد از هاشمی پرداخت و گفت: افرادی چون کرباسچی، مهاجرانی، بهزاد نبوی و ...از جبهه دوم خرداد از کابیمه آقای هاشمی بودند ... آقای هاشمی رفسنجانی به تیم کارگزاران ایمان دارند و ساواکی های زمان شاه دور و بر او هستند و 75 درصد از دوم خردادی های استان از او حمایت می کنند.
نامبرده در مقابل اعتراض تعدادی از حاضرین نسبت به تخلف بودن دخالت سپاه در انتخابات طبق نظر امام و مقام معظم رهبری پاسخ داد: ما با آقا ( مقام معظم رهبری) صحبت کرده ام و آقا دستور داده اند که سپاه فعالیت بکند. ضد انقلاب ها و فاسدها دخالت می کنند چرا ما دخالت نکنیم.
حسین الله کرم: خانواده هاشمی پول پارو می کنند
نامبرده در مورخه 20/3/84 در جمع تعدادی از پرسنل سپاه و بسیج خرم آباد در اننقاد از آقای هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: وقتی محسن هاشمی به دلیل 6 ماه غیبت و بی کفایتی دوباره از طرف آقای احمدی نژاد اخراج می شود، دوباره به وسیله مافیای قدرت دوباره به سر کار باز می گردد...
وی همچنین به برج سازی و اتوبان سازی توسط دختر و پسر آقای هاشمی در کانادا اشاره و عنوان داشته:با پول بیت المال پول پاور می کنند. آنها را در بانک های خارجی می گذارند و نزولشان را به حلق مردم می ریزند و می خواهند با ربا کشور را توسعه دهند.
لازم به ذکر است که الله کرم اظهارات مشابه و بعضا شدید تری را نسبت به آقای هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان در سایر مناطق کشور نیز داشته است.

اظهارات فرزند امام جمعه نیشابور علیه هاشمی رفسنجانی
فرزند امام جمعه نیشابور در دوم خرداد به نقل از یکی از مسئولین تیپ 21 سید الشهداء که در نیشابور مستقر است، گفت: در بولتن محرمانه سپاه به نقل از آقای هاشمی آمده است: باید رهبری به صورت شورایی باشد لذا به همین دلیل سپاه با نامزدی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری مخالف می باشد.
****گزارشی از مطالب گذشته****
یک - افضلی خرد ، مسئول سابق معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه منطقه در سوم خرداد در سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در خصوص آقای هاشمی رفسنجانی گفت: تاریخ مصرف ایشان تمام شده و بایستی حکومت را جریان سوم ( اصولگرایان) به دست بگیرند.
همچنین وی مدعی سوء استفاده فرزندان هاشمی شده و از نام مقام معظم رهبری برای اثبات مدعایش استفاده ابزاری کرده است.
دو- یکی از مسئولین عقیدتی سپاه اصفهان در جلسه فرهنگیان این استان گفت: اگر آقای هاشمی رییس جمهور شود مجددا کارگزاران مطرح می شود. لذا سعی کنید رییس جمهوری انتخاب کنید که با نمایندگان مجلس هفتم همفکر و هماهنگ باشد.
سه- مسوول عقیدتی – سیاسی تیپ 3 انصار الرضا(ع) در بین تعدادی از اعضای پایگاه مقاومت شهرری در مسجد جواد الائمه در مورد حضور آقای هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری مدعی شده :رهبری به ایشان فرموده حضور شما خلاف منطق سیاسی می باشد.
چهار- سرهنگ ذبیحی، مسئول آماد و پشتیبانی نیروی زمین سپاه 16 خرداد در جمع حدود 120 نفر از اعضای سپاه شرق شهرستان کرمان در خصوص آقای هاشمی اظهار داشت: ایشان از انقلابیون و فرد خوبی است ولی اطرافیان وی تجمل گرا و دنبال مادیات هستند.

پنج- حجت الاسلام عرب پور، نماینده ولی فقیه در لشکر ثار الله در 14 خرداد و در مراسم سالگرد رحلت امام (ره) در بخش راین از توابع کرمان گفت: دولت اصلاحات و سازندگی جز اینکه فقیرها را فقیرتر و پولداران را پولدارتر کرد، مگر چه کار دیگری انجام داد.
وی افزود: به افراد پیر و فرتوت رای ندهید، رئیس جمهور آینده باید فرزند مجلس باشد نه اینکه ادعای شاهی کند. ما شاه نمی خواهیم زیرا حکومت شاهنشاهی را به زباله دان تاریخ انداخته ایم.
شش- سرهنگ بیانی، معاون فرمانده بسیج مقاومت شهرستان شیراز با بیان مطالبی در خصوص فعالیت های اقتصادی فرزندان آقای هاشمی و عدم حسیاسیت و پیگیری وی در این زمینه به تخریب چهره آقای هاشمی پرداخته و بر حمایت از یک کاندیدای اصولگرا تاکید کرد.
هفت- هاشمی نسب از کارشناسان سیاسی اعزامی از سپاه مرکز در همایش نشست سیاسی اعضاء پایگاه های مقاومت و اداری محلات که در 28 اردیبهشت در یکی از حسینیه های مرکز شهر لامرد برگزار شده، پیرامون انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری به تفصیل سخنانی ایراد کرد .
وی گفت: رئیس جمهوری انتخاب کنید که امیر مشاور و رئیس باشد. امیر معاونینش نه اسیرشان. دور و بری ها خیلی مهم است. در آن 10، 15 سال اخیر از بعضی از اطرافیان آقایان رئیس جمهورها ما خیلی لطمه خوردیم. اگر آقای هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری اش عدالت اجتماعی را فراموش نمی کرد، کار به اینجا نمی کشید که تبعیض طبقاتی کاری بکند که مردم جانشان به لبشان برسد.
هشت- سردار ابوحمزه، فرماندهی منطقه مقاومت بسیج استان کرمان از چندی قبل با سخنرانی ها و موضعگیرهای مختلف له یا علیه کاندیداها، عملا وارد صحنه تبلیغات انتخابات شده است.
وی در جلسه فرماندهان و هادیان سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جیرفت در محل نمازخانه سپاه، در پاسخ به سوالات حضار به انتقاد شدید از هاشمی رفسنجانی پرداخته است.

نه- سردار خورشیدی، مسئول سیاسی قرارگاه ثار الله در مسجد الزهراء (س) ورامین گفت: آن کاندیدا ( موسوی) خانمش آن طوری است تو هم که سازندگی ات آن طوری بود و دخترت را نمی توان کنترل کنی، هر روز در خارج از کشور است و در خانه های میلیاردی می نشینی و پسرانت تا خرخره در مسائل اقتصادی هستند و {...}، چگونه مجددا ادعای ریاست جمهوری می کنی، برو کنار و بگذار جوانان بیایند.
وی مدعی شده : کرباسچی شهردار زمان هاشمی از رانت خواران بوده در کشور تعدادی رانت خوار هستند که کرباسچی و شهرام جزایری کوچکترین آنها می باشند.
سردار خورشیدی پس از پایان سخنرانی به همراه آقای نیک همت – فرمانده سپاه ورامین و برخی از همراهان جهت صرف شام به منزل حجت الاسلام و المسلمین قشقائی امام جماعت مسجد الزهراء (س) رفت و در نشست خصوصی از کاندیداتوری یکی از اصولگرایان حمایت کرد.
ده- احمدی مقدم فرمانده سپاه منطقه تهران در جلسه ای که با حضور فرماندهان حوزه های بسیج نواحی سپاه در تاریخ 24 اردیبهشت در سپاه منطقه تهران برگزار شده بود در سخنرانی خود پیرامون انتخابات گفت: آقای هاشمی در طی هشت سال ریاست جمهوری کار مثبتی نداشته و به لحاظ اقتصادی مشکلات زیادی را ایجاد و فرهنگ کشور نیز رو به رکود رفته است.
یازده- خادم، 6 اردیبهشت مسئول سیاسی بنیاد تعاون سپاه در حمایت از کاندیداتوری آقای لاریجانی در جمع واحد خواهران شهرک شهبد بروجردی سخنرانی کرده است.
دوازده- در جلسه ای با حضور 20 نفر از بسیجیان که در محل نمازخانه مقاومت بسیج شهرستان استهبان برگزار شد، سرهنگ محمدرضا هاجری،سردبیر گزیده اخبار کانون فرهنگی ورزشی پایگاه مقاومت شهید عرشی از کاندیداهای اصولگرایان حمایت کرد و از آقایان هاشمی رفسنجانی، معین و محسن رضایی انتقاد کرده است.
سیزده- جلسه ای تحت عنوان نشست سیاسی بسیج فرهنگیان با حضور فرمانده نیروی مقاومت بسیج شهرستان رزین دشت و سرهنگ پاسدار نورائی از سپاه استان و حدود 500 نفر از بسیجیان در مسجد امام موسی کاظم (ع) زرین دشت برگزار شد. در این جلسه با انتقاد از هاشمی رفسنجانی از یک کاندیدای اصولگرا حمایت شد.
سرهنگ نورائی در پرسش و پاسخ ها در خصوص علت شرکت آقای هاشمی رفسنجانی و سخنان مقام معظم رهبری ( مدظله) که فرموده هیچ کس برای من مثل هاشمی نمی شود اظهار داشت: این سخنان مربوط به هشت سال قبل است و شرایط آن زمان با شرایط فعلی فرق می کند ... نظر رهبری هم در حال حاضر این چنین نیست.
در کرمان هم به همین سوال پاسخ دادند و غیر مستقیم آن را رد نموده و اعلام داشته که این مطلب مربوط به قبل بوده و الان مصداق ندارد.
چهارده- حجت الاسلام و المسلمین طالب لو، مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت که به دعوت سپاه مقاومت شهرستان جهرم به آن شهرستان سفر کرده بود در جمع بسیجیان حاضر در سالن اجتماعات شهرداری عملکرد دولت های قبل خصوصا آقای هاشمی و خاتمی را زیر سوال برده است.
پانزده- آقایان سردار خاتمی و سردار خورشیدی در ستاد انتخاباتی استان تهران آقای احمدی نژاد مشغول فعالیت هستند .
شانزده- سازمان بسیج فرهنگیان تهران بزرگ در بخشنامه ای به مدیران کانون های بسیج فرهنگیان که در سه برگ آرم دار سپاه انتشار یافته ، دستور العملی را در مورد فعالیت های انتخاباتی بسیج فرهنگیان صادر کرده است. در بند 4 این دستورالعمل آمده است: عد عضویت در هیات های اجرایی و پرهیز از هر نوع دخالت در امور اجرایی انتخابات در بند 5 همین بخشنامه آمده است: همکاری با هیات های نظارت شورای نگهبان بنا بر درخواست دفاتر شورای نگهبان و تایید سلسله مراتب سپاه بلامانع است.
ملاحظات: 1- بند 4 بخشنامه مغایر ماده 21 قانون انتخابات ریاست جمهوری می باشد.
با توجه به اینکه این بخشنامه توسط سرهنگ پایدار غلامرضا شجاعی زاده امضا شده است شائبه ای دخالت نیروهای نظامی در امر انتخابات را به دنبال خواهد داشت.
هفده- سرهنگ صدوقی، معاونت انتظامی تاکسیرانی تهران و رئیس سابق پلیس 110 در کمیته برنامه ریزی آقای قالیباف به فعالیت می پردازد.
هجده- حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد علی جلالی، نمایندگی ولی فقیه درسپاه هم پاسدار و هم رئیس هیات نظارت شهرستان می باشد.
نوزده- آقایان حجت الاسلام و المسلیمن مهدوی صالح آباد، نماینده ولی فقیه در منطقه مرکزی عضو هیات نطارت استان و حجت الاسلام و المسلمین حسن گنجی، مسئول عقیدتی، سیاسی سپاه شهرستان شازند، رئیس هیات نظارت شهرستان شازند است.
بیست- جزوه ای با عنوان انتخاب نهم در خصوص تحلیل بر نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حوزه های مقاومت ارسال شده است . در این حوزه پس از بررسی دولت های گذشته و چگونگی علل افول جبهه دوم خرداد به آرایش گروه های مختلف در آستانه انتخابات پرداخته و با بیان معیارهای کاندیدای مورد نظر نقش و جایگاه بسیج را درانتخابات تبیین نموده است.این جزوه از سوی نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج (معاونت سیاسی) تهیه و تنظیم شده است.
بیست و یک- حجت الاسلام علیزاده، نماینده ولی فقیه در سپاه و فرمانده حوزه ثارالله شهرستان زاهدان در جلسه ای در جمع بسیجیان پایگاه های مقاومت حوزه ثارالله در مسجد امام جعفر صادق (ع) به بیان سخنانی پیرامون بررسی و تحلیل مسائل سیاسی روز و حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: سپاه و بسیج در کل کشور تصمیم گرفته اند به صورت خیلی فعال وارد صحنه انتخابات شوند و هر کدام از شما بسیجیان می بابست بین 10 تا 20 نفر و حتی بیشتر را ترغیب به شرکت در انتخابات نمایید.
بیست و دو- سردار غیب پور، فرمانده لشکر 25 کربلا در جلسه ای که با حضور مسئولین اطلاعات لشکر فوق و ائمه جمعه استان برگزار شد، گفت: نظر مسئولین بر این است که آقای لاریجانی فرد مناسبی برای ریاست جمهوری است و شما بدون ایجاد حساسیت و غیر مستقیم برای ایشان تبلیغ کنید و حرفی از این نشست و جلسه در بیرون نیاورید که چنانچه ادعا شود، من تکذیب خواهم کرد.
شایان ذکر است در این نشست مقرر شده اطلاعات لشکر اخبار و اطلاعات انتخاباتی و خطوط مورد نظر را مستمرا به ائمه جمعه منتقل شود.
بیست و سه - عابدی، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در سخنرانی خود با اشاره به سال همبستگی ملی و مشارکت عمومی بارزترین نمونه همبستگی ملی را انتخابات دانست.
وی در بخش هایی از سخنرانی از یک کاندیدای اصولگرا حمایت کرد و غیر مستقیم از هاشمی رفسنجانی انتقاد کرد.
بیست و چهار- سردار کریمی، فرماندهی بسیج خراسان رضوی در جلسه سخنرانی خود در شهرستان طرقبه و چناران به طور ضمنی و تلویحی و از یک کاندیداهای اصولگرا حمایت کرده است. وی در قسمتی از سخنرانی خود عنوان داشته است: مردم به حزب رای نمی دهند.
وی همچنین در همایش بسیجیان شهرستان شیروان با عنوان بصیرت طی سخنان ضمن لزوم تشکیل دولت اسلامی از اصولگرایان خواست با اجماع روی یک کاندیدا انتخاب را برای مردم آسان تر نمایند.
وی همچنین در مصلای شهرستان شیروان و در حضور بیش از یک هزار نفر از بسیجیان گفت:250 هزار مدیر بسیجی در سه استان خراسان حضور دارند که خود می توانند محور همبستگی باشند و هر یک 20 نفر را جمع کنند تا حضور حداکثری در انتخابات را فراهم نمایند.
بیست و پنج- فرمانده و جانشین سپاه مقاومت شهرستان در جلساتی در تاریخ 20 و 21 فروردین که با حضور یک صد نفر از اعضاء مقاومت بسیج در دهستان قادر آباد برگزار شد به همراه سرهنگ مسعودی، جانشین سپاه از عملکرد دولت آقای خاتمی او هاشمی انتقاد کرده و از یک کاندیدای اصولگرا حمایت کرده است.
بیست و شش- حسن عباسی، پرسنل رسمی سپاه در دانشکده فنی دانشگاه تهران طی سخنانی عملکرد دولت های گذشته و مسئولین نظام را زیر سوال برده است وی در گوشه ای از صحبت های خود گفت:"مدیریت دستگاه تصمیم گیری کشور فلج است چون در دست عده ای پیر و فرسوده اداره می شود مانند بعضی احزاب و شورای نگهبان.
وی با بیان در راس قرار گرفتن ولایت فقیه در هرم نظام گفت: از سال 61 دور شدن از نهاد ولایت شروع شده و در سال 67 راست و چپ معنا پیدا کرد و واگرایی و تفکیک صورت گرفت.
عباسی با احضاء 5 جریان در میان نخبگان کشور به ترتیب جریان سنت گرایان، جریان مدرنیست، جریان امانیست ها ، جریان التقاطی، و جریان تئوریست ها یا خداگرایان به تبیین رویکردها و دیدگاه های هر یک از این 5 جریان پرداخته و عملکرد مجموعه ی دولت های پیشین به خصوص دولت آقایان هاشمی و خاتمی را به شدت زیر سوال برد.
وی همچنین با اشاره به مدیریت کشور گفت: باید کار را از دست افراد پیر بیرون کشید و به دست افراد جوانتر سپرد. توصیه من به آنان این است که خودتان با احترام این مناسب را ترک کنید تا با بی احترامی شما از آنجا بیرون نکشیده ایم .
بیست و هفت- سردار گرمه ای، فرمانده سپاه استان گلستان به همراه تنی چند از مدیران ارشد سپاه در جلسه ای در اسفند سال گذشته در منزل آیت الله ظاهری نماینده محترم مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با حضور آقای لاریجانی کاندیدای ریاست جمهوری برگزار گردیده بود، شرکت داشته است.
بیست و هشت- در برخی از اخبار آمده بود که ستاد تبلیغاتی آقای قالیباف واقع درخیابان شهید بهشتی با حضور سردار طلایی و برخی از معاونین ناجا در تاریخ 27 فروردین افتتاح شده است.
بیست و نه - شنیده شده در تاریخ 13 اردیبهشت ساعت 22 جلسه الی با حضور 3 نفر از نمایندگان آقای قالیباف از تهران با هویت نامعلوم و 3 نفر از استان جهت تشکیل ستاد انتخاباتی دکتر قالیباف برگزار شده است.
در این دیدار سرهنگ حسنوند، فرمانده انتظامی میناب – عبدالمجید جلالی- سنی مذهب و عضو شورای شهر بندرعباس – و علی باصره – عضو مجمع امور صنفی – 3 نفر از کسانی بودند که در این جلسه شرکت داشته اند.
در این جلسه عبدالمجید جلالی به عنوان رئیس ستاد برگزیده شد.
سی- گفته می شود فرمانده سپاه رشتخوار نامه ای محرمانه به رییس هیات نظارت این شهرستان نوشته است.
وی در این نامه خواستار انتخاب افراد حاضر بر سر صندوق ها با هماهنگی سپاه شده است اما این نامه مورد قبول ذولفقاری رییس هایت نظارت بر انتخابات این شهرستان قرار نگرفته است.
سی و یک- گفته می شود سردار قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از آقای سرهنگ دهقان، فرمانده انتظامی شهرستان داراب، درخواست معرفی نیرو جهت راه اندازی ستاد انتخاباتی در آن شهرستان را کرده است.
سی و دو- شنیده شده در فروردین سال جاری تعدادی از فرماندهان نیروی انتظامی مرکز با هدف تبلیغاتی به نفع آقای قالیباف با مولوی عبدالمجید امام جمعه اهل سنت زاهدان دیدار و گفتگو کرده اند.
گفته می شود هدف از این ملاقات که به همراه فرماندهی گردان عملیاتی مقداد ( به نام سردار عفتی) بوده برای هماهنگی برای سخنرانی قالیباف در مسجد مکی بیان شده است.
سی و سه- سردار یعقوبی و دکتر کاظم زاده از مشاوران نیروی انتظامی در تاریخ 16 و 17 فروردین به بیرجند عزیمت و ضمن تعیین مسئول ستاد آقای قالیباف در آن استان ( خراسان جنوبی) در سالن اجتماعات ایرانگردی و جهانگردی برای تعدادی از پرسنل آن نیرو جلسه ای برگزار کرده اند.
سی و چهار- منطقه مقاومت بسیح سپاه پاسداران خراسان رضوی فرمی با عنوان عهدنامه همبستگی تهیه و جهت اقدامات بعدی در اختیار پایگاه ها بسیج قرار داده است.
طبق فرم تهیه شده یک نفر به عنوان مدیر محور همبستگی تعیین می شود و دو نفر معاون به عنوان یاور و هجده نفر به عنوان هم عهد خواهد داشت که اسامی و تلفن آنها را بر اساس فرم مربوطه ثبت کرده و آنان را آماده شرکت در انتخابات می نمایند.
سی و پنج- طرح تقریبا مشابهی تحت عنوان طرح فتح در استان هرمزگان در حال جریان است که بر اساس آن فرماندهان نواحی سپاه مقاومت 15 نفر از اعضاء فعال و شاخص را به استخدام شبکه تحت نظارت خود درآورده و هر کدام از این اعضاء 10 نفر دیگر را برای مجموعه خود انتخاب و در ادامه هر کدام از این 10 نفر می بایست 10 دیگر را عضو گیری کرده اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد