وظایف زنان امروزی

           
                       وظایف زنان در خانواده های امروزی

مدتی است رشته مدیریت خانه در دانشگاه جامع علمی کاربردی  دایر شده و لابد خلا و نیازی بوده که این رشته ایجاد شده . در این مورد که واقعا زنان خانه دار چه وظایفی دارند و زنان دیگر چه وظایفی دارند ؟ یا به قول پست مدرن های امروز زنان فقط حق دارند و نه تکلیف !  با خودم فکر می کردم که واقعا زنان امروزی در زندگی جدید خانوادگی چه مسئولیتی دارند ؟ دیدم آدمها مختلف است و دهها نوع تیپ زناشویی وجود دارد و تلقی ها هم متفاوت است ؛ بعضی از دیدگاهها چنین است :
دیدگاه اول : زنان هیچ وظیفه ای در قبال خانواده ندارند و تنها باید دنبال خواسته ها و منافع و هوس های خود باشند و به طرف استقلال کامل از مردان ( حتی در مسائل جنسی) پیش بروند و  نه خانواده مهم است و نه بچه داری و نه همسرداری ( معلوم نیست که اینها را چه باید کرد ؟ ). هر کس بخواهد زنان را به خانه و خانه داری  برگرداند ، کور خوانده است (‌معلوم نیست که غیر از خانه خود زنان باید به کجا بروند ؟ ). زنان باید از همه جهت آزاد باشند و خانواده زنجیر پای خانم هاست( فمینیسم افراطی) .
دیدگاه دوم : زنان وظایف چندانی ندارند ؛ جز استراحت و نق زدن و قشقرق به پا کردن و خرج های عجیب و غریب تراشیدن و فرمانروایی پنهانی  بر آقایان  و کار کشیدن از آنان و منت گذاشتن بر سرشان و البته گاهی کارهای سنگینی  هم دارند؛ در حد آوردن شیرینی برای پذیرایی از مهمانها یا باز کردن در به هنگامی که کسی دربزند یا روشن کردن لباسشویی .

دیدگاه سوم : وظایف زنان عبارتند از شست و شوی کهنه های بچه ولباس های همه افراد خانواده و اتوکردن به موقع  آنها ، جارو کردن خانه و تمیزکردن همه بخشهای منزل از شیشه ها گرفته تا شستن اطرف در ورودی ، پختن ناهار و شام و شستن همه ظرفها ، تهیه انواع کیک و شیرینی ،  ترشی گذاشتن و پاک کردن سبزیجات و خشک کردن و آماده کردن آنها برای زمستان ، تهیه عرق بادرنجبو و بیدمشک و انواع شربت ها و تهیه رب گوجه فرنگی به صورت طبیعی و خانگی ،  سر زدن به مدرسه بچه ها و بردن آنان نزد پزشک هنگام بیماری ، نگرانی و غصه خوردن ( در حد دوسه ساعت در شبانه روز) نسبت به وضعیت بچه ها و مسائل آنان ،  بازکردن و پهن کردن رخت خوابها و جمع کردن آنها ، پذیرایی از مهمانها ، رسیدگی به بچه ها و رفع مشکلات آنان و ارتباط با مدرسه ، رفع نیازهای مختلف تفریحی و روزمره و جنسی مردان . مرتب کردن وسایل منزل و آشپزخانه و زیرزمین و گاراژ و تمیز کردن آنها ، بافتن ژاکت و انواع دستکش و ... برای اعضای خانواده ، دوخت و دوز همه چیزهای پاره پوره خانه از لحافها گرفته تا جورابهای سوراخ و ... ؛ گذاشتن زباله ها در بیرون منزل ؛ دادن نان خشک ها به نمکی ، فروختن خرت و پرت های قدیمی منزل .

دیدگاه چهارم : وظایف زنان عبارت است از:  گشتن خیابانها و فروشگاههای جدید التاسیس با قر و فر و ادا و اطوار و خرید از مغازه آشنایان به حساب شوهر ، هزینه تراشی از زمین و زمان ، خرید انواع لوازم آرایشی از همه نوعش با قیمتهای گزاف ، خرید لباسهای رنگارنگ برای دهها مناسبت مختلف و پاره کردن و دور انداختن یواشکی آنها دور از چشم شوهر  برای خرید لباسهای جدید ، وادار کردن مردان به شستن لباسها و ظرفها و انجام دادن همه کارهای خانه حتی تعویض پوشک بچه ، مانند شیر ژیان با فریادهای مخصوصی مرد را سر جای خود نشاندن  و سرکوفت و غر زدن سر او و تنبیه و شکنجه او به شیوه های روانی و مرگبارو دلخراش و در آخر تهدید به قطع رابطه جنسی با شوهر .

دیدگاه پنجم : وظایف زنان عبارتند از : در رستوران غذا خوردن با همسر و تماشا کردن فیلم به همراه او ، رفتن به کلاس های کونگ فو و کاراته و در صورت نیاز ضربه فنی کردن شوهر و  فرمانروایی  کامل بر همسر و فرزندان .

دیدگاه ششم : وظیفه زنان عبارت است از : اطاعت محض از شوهر بیعار و بیکار و ولگرد و زورگو و درصورت نیاز  کتک خوردن مرتب از او ؛ سکوت و رضایت و صبوری در برابر همه نوع بازی با سرنوشت آنان .

داشتم فکر می کردم که واقعا زنان امروزی در زندگی جدید چه نقش ها و وظایفی  دارند ؟ با خود گفتم :
اگر مهد کودک و پانسیونها به نگهداری کودکان بپردازند و

اگر لباسها به وسیله لباسشویی و ظرفها به وسیله ظرف شویی مجهز شسته و خشک شوند و

اگر همه کارهای خانه به وسیله خدمتکار یا بچه ها و شوهر انجام شود و

اگر ترشی و کیک و همه خوردنی ها آماده از بیرون تهیه گردد و

اگر رخت خوابها به شکل جدید و مرتب و آماده و بدون نیاز به پهن کردن و جمع کردن باشد و

اگر حتی در مسائل جنسی با شوهران خود بگومگو کنند و سر به سرآنان بگذارند و

اگر کار نگهداری از بچه ها و بازی با آنان را به آقایان بسپارند و

اگر در خانه هیچ جاذبه ای برای شوهران خویش نداشته و همه جاذبه ها را به بیرون از خانه ببرند و سرانجام ،

 اگر عشق و عاطفه و علاقه و مهر و گذشتی در کار نباشد ،

واقعا زنها به چه کار می آیند و نقش آنان در زندگی خانوادگی و زناشویی چیست ؟  
   با توجه به وضع و حال شما و اطرافیان و بستگانی که دارید نظر شما چیست  ؟  

 

             

          مطالبی در باره خانه و خانه داری زنان

نظرات 12 + ارسال نظر
کویر شنبه 9 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 11:36 ب.ظ http://www.darjostejoyemaana.persianblog.com

سلام حضور شما.امشب ای ماه به درد دل من تسکینی اخر ای ماه تو همدرد من مسکینی
کاهش جان تو من دارم و من می دانم که تو از دوری خورشید چه ها میبینی
تو هم ای بادیه پیمای محبت چون من سر راحت ننهادی به سر بالینی
همه در چشمه ی مهتاب غم از دل شویند امشب ای مه تو هم از طالع من غمگینی
من مگر طالع خود در تو توانم دیدن که توام ایینه ی بخت غبار آگینی
باغبان خار ندامت به جگر می شکند برو ای گل که سزاوار همان گلچینی
نی محزون مگر از تربت فرهاد دمید که کند شکوه ز هجران لب شیرینی
تو چنین خانه کن و دل شکن ای باد خزان گر خود انصاف کنی مستحق نفرینی
کی بر این کلبه ی طوفان زده سر خواهی زد ای پرستو که پیام اور فروردینی

وحید یکشنبه 10 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 10:35 ب.ظ http://www.irronypesar.blogfa.com/

سلام خیلی بحث جالبی را مطرح کردی شاید به یک پارادوکس رسیدی یا شاید یک ابهام
می دونی مردها از یک زن چی می خوان فقط می خوان زن خونه ان زنی باشه که تو لحظه های سخت زندگی بتونن ان لحظه های سخت را با یاد ان زن تحمل کنند اگر حتی تمام قرمه سبزی پختن ها سبزی خرد کردن ها تمیزکردنهاوهمه و همه با مرد باشه ولی یک زن بتونه نقش معشوق را به بهترین نحو ممکن برای شوهرش انجام بده باز ان مرد می تونه به عشقش افتخار کنه همون چیزی که من میگم بهش مونس ولی عشق ورزی کار هر زن نیست یک زن تمام و کامل می تونه مردش را عاشق خودش کنه هنر عشق ورزی هنر تمام و کاملی هست که خیلی از متاهل های ایرانی از ان به عنوان بزرگترین مشکل زندگیشون نام می برن
شاید برات جالب باشه که بگم همین القاعده که اینقدر تونستن کارهای کثیف تو دنیا انجام بدن تو تعلیمات مذهبیشون نقش زن به طور کامل حذف و زن هم پایه با شیطان طبقه بندی میشه
مرد بی معشوق یعنی یک مرده متحرک چیزی که امروز خیلی از خانواده های ایرانی باهاش دست به گریبانن
حتما خانمها هم حرفهایی برای گفتن دارن ولی من از طرف خودم فقط گفتم
یک خوده طولانی شد ولی خوب بحث قابل تاملی بود

حسین سه‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 07:34 ب.ظ

سلام استاد . من ترم قبل شاگرد شما در دانشکده علوم بودم و واقعا از کلاسهای شما لذت برده و استفاده کردم. گرچه با خیلی ار عقایدتان مخالف بوده و هستم . اما تحت تاثیر منطق قوی و منش بزرگوارانه ی شما شدم. ولی استاد قبول کنید که کلاس درس جای مطرح کردن مباحث ممنوعه نیست و من نتوانستم خیلی چیزها را که برای خودم سوال بود مطرح کنم. چون ترسیدم و شجاعت نداشتم. مثلا اینکه من به بعضی چیزها شک دارم و این شک مثل خوره روح من را می خورد. نه اینکه مثل صادق هدایت لا مذهب باشم... ولی نمی توانم با شک زندگی کنم . نمی توانم به چیزی که شک دارم ایمان داشته باشم. ایمان کورکورانه را قبول ندارم. هیچ کس جواب مرا نداده.
استاد عزیز ... من به خدا ایمان دارم چون شکی در وجودش نمی بینم. ولی نمی توانم باور کنم که انسان قرن بیست و یک به دین احتیاج دارد . این نقصی که در دین است را چطور می شود توجیه کرد؟
تئوری آدم و حوا که با علم جدید مورد تردید جدی قرار گرفته... نابرابری زن و مرد ... منسوخ نکردن برده و کنیز داری... مردسالاری مفرط... بعضی از آیات سطح پایین و نه چندان جالب توجه و خیلی چیزهای دیگر .
به امید خداوند بزرگ شاید شما بتوانید به من کمکی کنید .
در ضمن از وبلاگ بسیار زیبایتان برای اولین بار بود که دیدار می کردم. همیشه موفق و سالم باشید.

جواد پنج‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 01:17 ب.ظ http://forozan.parsiblog.com

سلام سلام.
فردا روز تکاپوی حقیقت در قلب تکیده من خواهد بود اگر بی ریا از آسمان قلبت بر کویر دلم باران محبت ببارد.
(ببینم من اصلا کجا اومدم)اهااااااا بخش نظرات و انتقاداته(تو رو خدا باز شروع نکن خواهش میکنم باز ابرو ریزی میکنی)
خوب چی میگفتم
اها وبلاگت خیلی زشته در عین حالی که زشته خیلی شلوغ پلوغه.دیگه اصلا ازش خوشم نیومد.ها ها ها ها ها ه اه اه اه ها ها
شوخی کردم امیدوارم که ناراحت نشی وبلاگت قشنگه اممممممممممممما :
خیلی به نظر من شلوغه

اگه اهل پیام تبلیغاتی نیستی خوشحال میشم به من سر بزنی و انتقاد کنی
بایبگذریم میخوتم این اعترافم بکنم که از وبلاگت خوشم اومده خیلی خیلی .به خاطر همینم میلینکمت
وبلاگت کاملا متفاوت بقیه است خیلی منو مجزوب خودش کرده

شمیم پنج‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 11:13 ب.ظ http://hejayehasti.blogsky.com

سلام مجدد
واقعا خوشحالم از اینکه آشنا شدم با وبلاگهاتون
خدا رو شکر که من امروز یه سر زدم به وبلاگهای اپدیت شده
هر دو وبلاگ خیلی پر و خیلی مفید
امیدوارم موفق باشین و توفیق روز افزون شما رو از خدا می خوام ما رو هم از دعای خیر فراموش نکنید
اجازه میدین لینک بذارم وبلاگتونو کنار وبلاگ خودم؟
اینجوری کلاس وبلاگ ما هم یه کم میاد بالا
سند فور ال کردم برای لیست دوستانم
موفق باشین
بای

محمد علی جمعه 15 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:27 ق.ظ http://alii1346.persianblog.com/

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام استاد محترم
وبلاگهای خوبی داری امید وارم خداوند به شما توفیق بدهد و امثال شما را نگهدارد
اگر اجازه بفرمایید وبلاگ اطلاع رسانی پرسمانهای دینی را لینک کنم ؟
موفق باشید

دری به سوی نگاه جمعه 15 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 04:43 ب.ظ http://daribesoooynegah.blogfa.com/

سلام دوست گرامی
نمی دونی چقدر خوشحال شدم نظری کسی روتو کامنتام دیدم که وقتی وارد وبلاکش شدم آرزو می کردم ای کاش زوتر باهاش آشنا میشدم
با مطالب فوق العاده و نظرات عالی
می تونم با شما تبادل لینک کنم

فریبا شش بلوکی جمعه 15 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 07:59 ب.ظ http://fariba1348.blogfa.com

سلام دوست عزیزم
یه شعر دارم تو کتاب شبانه ام خیلی بلنده وگرنه برات کامنت می ذاشتم نمی دونی این پستت منو به شدت یاد اون شعر انداخت
تو سایت شعر نو
و یا آوای آزاد شعر زنی را اگه تونستی بخون

مریم(اشک ها و لبخندها) شنبه 16 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 07:29 ق.ظ http://marysheet.myblog.ir/

سلام...به موضوع خوبی اشاره کردید ایشالا در اسرع وقت می خونم و نظرم رو راجع بهش میگم از طرفی به روزم اگه دوست داشتید یه سری به کلبه ی محقر منم بزنید.
خدا نگهدار

مریم(اشک ها و لبخندها) شنبه 16 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 07:50 ق.ظ http://marysheet.myblog.ir/

مطلبتون رو خوندم حتما نظرمو براتون ارسال میکنم.
فعلا

سعید شنبه 16 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 02:48 ب.ظ http://link623.persianblog.com

salam
link shoma dar linkestan forqan qarar gereft
lotfan baray qurany ha komak konid

مهدی شنبه 16 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 05:40 ب.ظ http://andishehjavan.blogfa.com

سلام بر شما دوست عزیزم مهسا خانم.
فرا رسیدن ماه پر برکت رمضان را تبریک می گویم.عبادت های شما قبول.

بسیار خوشحالم کردی که به من سر زدی....
زن مدیر خانه است.

عاشقانه زندگی کن
در پناه حق.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد