دمی با خدا

 

                 رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَکُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِینَ

                                                                            سوره اعراف آیه 23    
                                                  دمی با خدا

خدایا ما خواب آلودگانی هستیم که در تاریکی زندگی می کنیم ، چشمان ما را پیش از آن که کاملا نابینا گردد ، به سوی روشنایی ها هدایت فرما  و بیداران ما را به حرکت وادار و فعالان ما را اندیشه و اخلاص بخش و مخلصان ما را همدلی و همدلان ما را صبوری عطا فرما .

 خدایا به ما چنان شجاعتی ببخش که از دیدن چهره واقعی خویش سکته نکنیم و عنایتی فرما تا چهره ای داشته باشیم که نخواهیم با رنگ و لعاب و دروغ و دغل آن را از خود و دیگران پنهان کنیم .

خدایا به شخصیت ما ذره ای تحول بخش و این تحول کوچک را سرآغازی برای تحولات وسیع تر قرار ده .

خدایا ما از فرو ریختن آبشار عمر در لابه لای کویر بیحاصلی های رنگارنگ نجات ده .

خدایا ما را از اسارت در روابط و زندگی های تمسخر آمیز نجات ده  و به ما جدیتی بخش که معنای واقعی زندگی را حس کنیم .

و ما را از وارد شدن به بازی های کودکانه که سرگرمی روزانه همگان است ،  در امان دار .

خدایا کمی از پرتوهایی که  بر دل پیامبرانت تاباندی ، بر دلهای تاریک ما نیز بتابان تا گوشه ای از چشم اندازهایی که در برابر آنان گشوده شد ، بر ما نیز نمایان گردد  .

خدایا پرده ای از اسراری که بر آنان فاش نمودی بر ما نیز فاش ساز و از جرعه هایی که در جان و روان اولیایت فرو ریختی ما را نیز سیراب گردان . خدایا ما را از زندگی ای که بذرهایش هوس و خشونت و حاصلش جان کندن است رهایی بخش و از عظمت های پوشالی برحذر دار و جسم و جانمان را از پوچی و پوکی و پلیدی نجات ده .

ای مهربان ! قایق سرگردان زندگی ما را که لحظه به لحظه مسیر خود را گم می کند و با هر نسیمی از جا کنده می شود ،  نیرومند ساز تا از گردابهای سهمگین به سلامت بگذریم  و با امواج ملایم الطاف و عنایات خویش ما را به ساحل امن رهنمون باش  .  

ای خدای بزرگ ! تو گشاینده هر تنگنایی ، زندانهای جسم و جان و زمان و مکان را در هم ریز و ما را به فضای آزاد انسانی رهنمون ساز و از فضاهای خفقان آور خودخواهی ها و جهالت ها و سرکشی ها و بی بصیرتی و بی وفایی نامردمان به ساحت قدس جبروت و محفل کروبیان و مقربان خویش واصل گردان .

خدایا ما بندگان بسیار کوچک تو هستیم . با رویاهای بزرگ و تلاشهای فراوان و هیاهوی بسیار به هزار شگرد دست می زنیم ، تا با چنگ و دندان چیزهایی کسب کنیم ، اما همیشه دستهایمان تهی است و با همه زرنگی ، روز به روز واپس می رویم و خود نمی دانیم . خدایا نادانی هایمان را به ما نشان ده .

خدایا به دشمنان ما انصاف  و به دوستانمان گذشت و تحمل  بخش و به دینداران ما را در گذر از اسارت ظواهر دینی به عشق و دلدادگی ات  رهنمایی فرما .

خدایا به پول پرستان بی روح و بی اندیشه ما ، ذره ای ایمان و آگاهی و مروت و گذشت عطا فرما .

خدایا به عالم نمایان ما علم و آگاهی و فضیلت و به علمای ما حرکت و پویایی و شجاعت و جامعیت بخش

خدایا از بزرگی و عظمت آجرها و مناره ها و ساختمانهای مساجد بکاه و بر معنویت و جاذبه و شور و حماسه و غیرت اهالی آنها بیفزا و مردمان را بیدار کن تا دین را در میان آجرها و گلدسته ها مجویند و کلبه گلی فاطمه و مسجد کوچک علی را از یاد مبرند . خدایا دین پاکت را از شر کسانی را که این دین را بازیچه ای برای سرگرمی و تجارت ساخته اند ، در امان دار  و به آنان بفهمان که حقیقتا دین ندارند . به کسانی که دین از پوست بدنشان و چهره و ادعای بلندشان فراتر نمی رود ، بفهمان که دین خداترسی و فروتنی و عدالت و گذشت و محبت و خیرخواهی و شفقت و از خودگذشتگی و خردورزی است .



خدایا
به کسانی که قمه می زنند بفهمان که این شمشیرها را بر سر یزیدیان زمان فرود آورند ،  نه بر سر یاران حسین بن علی و به کسانی که تنها با کیک و شیرینی و چراغانی منتظر ظهور آخرین ذخیره آسمانی تو هستند ، الهام فرما که با تمام دل و جان و  با همه اندیشه و با همه وجود خویش ، شمشیری از عقل و دانایی و شجاعت و جسارت این زمانی مهیا کنند و هر لحظه آماده رسیدن فرمان مهدی (ع) باشند . مبادا به هنگام ظهور از قافله عقب بمانند و همچنان به نقل و شیرینی سرگرم شوند . مبادا  آن بزرگ مرد تاریخ ،  زمانی بیاید که همه در خواب های رنگی خود کشک حماقت می سابند و جز فریب و ریا و تناسایی هیچ نمی دانند و نمی توانند خود را از زنجیرهای کار و کسب و تجارت رهایی بخشند .

خدایا بی دینان ما را آگاهی بی عقده و معرفت بی کینه عطا فرما و آنان را از تعمیم های ناشیانه و برداشتهای عجولانه پاس دار و  به آنان نشان ده که دین چیزی نیست به جز زیبایی دوستی و حقیقت خواهی و عدالت محوری و منطق گرایی و خردباوری و خدمت به همه انسانهای عالم در محور جاذبه ربوبی . خدایا به آنان که آیین تو را حماقت و بلاهت می انگارند الهام فرما که کلید گنجینه همه خردها در خزانه توست و نیایش و پرستش تو عین خردورزی و فرهیختگی است .   

پروردگارا ! گوشه هایی از سیمای پرجاذبه دین و آیین خود را به بی دینان نشان ده و ذره ای از جمال جاودانه ات را بر آنان نمایان ساز تا بدانند که بیهوده خودکشی می کنند و آب در هاون می کوبند و بر بادها گره می زنند  و ناشیانه و بی مهابا به خرافه ها  و حماقت ها و تصاویر زشتی حمله می کنند که هیچ نسبتی با رسولان بزرگ تو و آیین آسمانی تو ندارد .

خدایا به کسانی که در عرصه بیهودگی قلم و قدم می زنند و گاهی خورشید تو را دود اندود می کنند و آیینه های تو را گل آلود می سازند و ستارگانت را خاموش می سازند ، روشنایی ای عطا کن تا با خویشتن نستیزند و بر سر و روی جان و جانان خویش شمشیر نکشند .

خدایا کشتی شکسته ما کم کم به ساحل آرامش تو نزدیک می شود . ما سالها در همسایگی ات بودیم و همه هدایای تو را از یاد بردیم و تنبلی ها و درماندگی ها و بدی ها و  بدگمانی های خویش را در دفتر زیبای تقدیرات تو نوشتیم . کوله بارمان پر است از ندانم کاری و خبط و خطاهای شگفت آور و اینک تحفه ای در خور مهمانی تو نیاورده ایم . تو که همیشه با ما بودی و مهربانی کردی  ، همچنان بالهای رحمتت را بر سر ما بگستران و از شعله های دامن گستر دوزخ رهایی مان بخش . 
                                                                                                                 

نظرات 10 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 03:54 ب.ظ http://setare_khamoshi_1982@yahoo.com

سلام
خسته نباشید
اگه کسی روزه بگیره ولی نماز نخونه روزه اش باطله؟

نه باطل نمیشه . مثل این میمونه که کتاب شیمی را خوب بخونی ولی فیزیک را پاره کنی و دور بیندازی .

مسعود پنج‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 07:55 ق.ظ http://www.tabassomakalamat.blogfa.com

سلام ممنون از حضورت طاعات و عبادات قبول التماس دعا موفق باشی.

مونا جمعه 29 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 03:09 ب.ظ http://www.sib-sorkh.blogfa.com

سلام . نماز و روزهاتون قبول . نیلیش بسیلر قشنگی بود . پیروز باشید

مسعود شنبه 30 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 07:34 ق.ظ http://www.tabassomakalamat.blogfa.com

حیدریون شنبه 30 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:16 ق.ظ http://hydar.blogfa.com

واقعا از این پستت لذت بردم

کاملیا یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:52 ق.ظ

بابا عظیمی دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 03:29 ق.ظ http://sahelearamesh.com

فزت و رب الکعبه.....فزت و رب الکعبه.....فزت و رب الکعبه.....فزت و رب الکعبه......به خدای کعبه رستگار شدم......نه خدا توانمش گفت....نه بشر توانمش خواند....متحیرم چه نامم شه ملک لافتا را ؟؟؟؟؟

هادی دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:31 ق.ظ http://online64.persianblog.com

سلام...دعاهای قشنگ و خالصانه ای بود.....فقط می تونم بگم آمین......

جواد دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 02:02 ب.ظ http://forozan.parsiblog.com

سلام طاعات و عبادات مورد قبول حق تعالی.
منم میگم داعاهای خوبی بود برای من حقیرم دعا کنید

اکبر یارمحمدی دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 03:07 ب.ظ http://akdi.blogsky.com

سلام
خوبین ؟عالی بود واقعا لذت بردم
خدایا من آنم بنده گنهکار تو که جز بخشایش تو امیدی به رهایی ندارم و مرا توان ده تا خودم را آنی که هستم باشم نه آنی که دیگران می پندارند.
خدایا در این دنیا فقط با یک چیز زنده ام و آنم این هست که شوق و مستی عشق را از سرم دور ننمایی که هر چه دارم از سر دولت پاینده عشق است و بس.
خدایا مرا به نور عبودیتت عاشقتر کن که وجودم سراسر و مالامال از حضور توست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد