پرواز را به خاطر بسپار

                                                                      پرواز را به خاطر بسپار

 روزی از همین روزها تو نیز مثل یک کبوتر لانه خود را ترک خواهی کرد . مانند مار پوست خواهی انداخت . مانند کرم ابریشم به پروانه تبدیل خواهی شد . تو را می گویم که در وانفسای زمانه گرد و غبار غفلت و بیحاصلی برسر و رویت نشسته . تویی که به قالبی سیمانی تبدیل شده ای . تویی که داری  فسیل  می شوی . تو را می گویم که به همه چیز دل می سپاری و به هر رویایی پرنده ذهنت به پرواز در می آید . اما از خود و دلت خبر نداری . تو را می گویم که در میان کوچه های تنگ زندگی راه خود را گم کرده ای . تویی که نمی شناسمت . تویی که سال ها با تو بودم و تو را نشناختم . تویی که مانند سایه همراه من بودی و با من بودی و اینک نه خود را می شناسم و نه تو را . گاهی چنان گرم کار می شوی که زندگی را از یاد می بری . خود را از یاد می بری . در تشییع جنازه ات شرکت می کنم . بار سنگین وجودت را به دوش می کشم . تو را در میان توده های خاک نهان می کنند . بر سر گور تو می مانم و برایت اشک می ریزم و نمی دانم در آن حفره تاریک و تنگ و زیر خروارها خاک چه بر سر تو می آید و زیر آن بلوک های سیمانی چه حسی داری . نمی دانم چگونه به خانه برگردم .  به خانه ات بر می گردم و به کتابخانه ات می روم و اثاثیه ات را زیر و رو می کنم و تو را می جویم و چیزی نمی یابم . در خواب پیکر تو را گاهی خاک الود و گاهی شفاف می بینم . به آینه که نگاه می کنم به جای خود تو را می بینم و حس می کنم که آن که دفن شده بود همین من بودم . گاهی حس می کنم که در زمان دیگری زندگی می کنم . گاهی احساس اصحاب کهف را دارم . گویی سال ها یا قرن ها قبل می زیستم و اکنون شگفت آسا دوباره زنده شده ام و احساس می کنم آدم هایی که می بینم مردم زمانه من نیستند . گویی من به طور استثنایی موقتا به زندگی بازگشته ام  تا  کار نیمه تمامی را به پایان ببرم .

 

نظرات 7 + ارسال نظر
فرجام بی پایان سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1384 ساعت 09:53 ق.ظ

اما زندگی می گوید باز باید زیست .... باز باید زیست .....بازیاید زیست

روان نویس چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1384 ساعت 09:49 ق.ظ http://ravannevis.blogfa.com

سلام دوست خوبم
متن جالب و شیوایی بود
به نظر من
خدا یک نعمت بزرگ به ما داده و آن چیزی نیست به جز فراموشی
اگر ما انسانها فراموش نمی کردیم
زندگی برایمان سخت می شد .
زیرا اگر ما نبودن اطرافیانمان را فراموش نکنیم
دایم در فکر آنها هستیم .
حق نگهدارت باد
دوست کوچکت
روان نویس

شکوفه یاس پنج‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1384 ساعت 07:34 ب.ظ http://weblog.persianyas.com

سلام ...

مهم آموختن پرواز است ...

زیبا بود و پر معنا ...

فرجام بی پایان شنبه 17 دی‌ماه سال 1384 ساعت 04:09 ب.ظ

با سلام . یک ترم تمام شد با سوال های سخت امتحان معارف ۱. خسته نباشید . من یک سوال داشتم . خواستم نظر شما را بدونم . اعتقاد شما نسبت به این برگه ها که گاهی همراه یک خط دعا می باشد و در خانه ها می اندازند و می گویند ۷۰ یا ۸۰یا .... بار از روی این برگه بنویسید و به دیگران بدهید اگر ننویسید این گونه یا آنگونه می شود چیست ؟ خوشحال می شوم اگر پاسخ سوال خود را در همین صفحه یا در پست اکتریکی خود مشاهده نمایم ... پیشاپیش متشکرم

رضا چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1384 ساعت 02:32 ق.ظ http://http://rezal.blogfa.com/

سلام عیدت مبارک . دیگه از ما خبر نمی گیری ؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1384 ساعت 01:07 ق.ظ

برگه هایی که در خانه ها می اندازند و می گویند تکثیر کنید و به دیگران بدهید و الا روز هشتم مصیبتی برایتان اتفاق می افتد از نوع سرگرمی های بسیار مضر و خرافات ناهنجار سالهای اخیر است و علی رغم این که مضامین دینی دارد ضد دینی و ضد الهی است و عمل به آنها عمل به دستوراتی احمقانه و شیطانی است . چون بی مبنا و بدون منبع دینی است و عبادت باید عمل به روش و منش رسول خدا باشد و نه آدمهای خواب بین و بی خرد . در صورت عمل نکردن به این قبیل خرافات هم هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد . اگر واقعا کسی اهل دعاست هزاران دعای پر محتوا و غنی داریم که دیگر نوبت به گوش دادن یا خواندن این نوع چرندیات و جفنگیات نمی رسد .

فرجام بی پایان پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1384 ساعت 11:50 ق.ظ

با تشکر از پاسخ شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد