وبلاگ هایی از نوع دیگر

 

 وبلاگ هایی از نوع دیگر

 وبلاگ نویسان هم مثل همه موجودات دیگر ، گونه های بیشماری دارند . در میان وبلاگ نویسان کم نیستند کسانی که اهل ذوق و هنرند یا دنبال علم و دانش و نکته ها و گفته های بکر و  ارزشمند می گردند . یا زیباترین چهره های عاطفه و انسانیت و معنویت و فرهنگ را نقاشی می کنند و به نمایش می گذارند . افراد زیادی هستند که احساس مسئولیت می کنند و هنوز ضربان وجدان انسانی شان می تپد و اگر چیزی می گویند و می نویسند ، از روی آگاهی و مطالعه و تجربه و دقت و حساسیت مثبت است . اگر از چیزی انتقاد می کنند ، منصفانه و خیرخواهانه و دلسوزانه است نه بی رحمانه و متعصبانه و کورکورانه ؛ و اگر چیزی را دوست دارند ، این دوستی درک انسانی و منطق شان را کور نکرده و روی جاده اعتدال راه می روند . اما وبلاگهای متفاوتی هم هستند که بد نیست  مورد توجه قرار گیرند :   

  

انبار اسقاطی های اینترنتی : هر خنزر پنزری در انباری وبلاگشان پیدا می شود به طوری که گاهی وبلاگ ، شبیه سوپر مارکت یا تاناکورا و بازار مکاره یا انبار اشیای مسروقه مکشوفه نیروی انتظامی می ماند . هرکس چیزی گم کرده باشد می تواند در این وبلاگها بیابد . 

 

بیگانه پرستان و ایرانی ستیزان : ایران را خرابه و ویرانه می دانند و معتقدند ایران جزو عقب مانده ترین کشورهاست و  در ایران از علم و فضیلت و اخلاق و دیانت حتی به اندازه سر سوزن هم نمی توان نشانی یافت . به نظر اینان ، در ایران هیچ نشانی از فرهنگ و مدنیت و دانش مطلقا مشاهده نمی شود و ایران از هر جهت ، از افغانستان و پاکستان و حتی از غنا و آنگولا و حتی بورکیناپاسو عقب مانده تر است . بر عکس ، بیگانگان  را در همه چیز ستایش می کنند و حتی سگ ها و گربه های خارجی ها را اهل فضیلت و نظم و عاطفه می دانند . حتی از مراکز فحشا و همجنس بازی و انوع جنایات و مفاسد رایج در غرب به خاطر دقت و نظم و تنوع و ظرافت و هنرنمایی هایی که در این امور دارند ، با احترام  و تحسین و با آب و تاب یاد می کنند و از همه انحرافات و بدبختی ها و جنایات غربی ها داغ تر از خود غربی ها دفاع می کنند و گاهی هم غربی ها را از ابوذر و سلمان مسلمان تر می دانند . یک شعار توخالی و سخن نیندیشده هم ورد زبانشان است که « در غرب اسلام هست و مسلمان نیست و در ایران مسلمان هست و اسلام نیست » . اینها علاوه بر بیماری های مختلف روانی مانند پارانویا و خودآزادی و خود کم بینی و احساس حقارت ذاتی ، از یک جهت تفکرشان شبیه خوارج است . چون مطلق اندیشند و منفی باف و در ایران حتی اگر یک مسلمان متدین وجود داشته باشد ، او را هم ریاکار و متظاهر و دنیا پرست می دانند . جالب این که از هزاران کتاب و بحث و برنامه انتقادی که غربی ها در باره گرفتاری ها و مشکلات و فجایع و اوضاع تلخ حاکم بر خود منتشر ساخته اند و می کنند ، پاک غافلند و کاسه های بسیار داغ تر از آش هستند . با وجود این قبیل آدمها نیازی به دشمن ایران و ایرانی نیست و اینها مفتکی شمشیر دشمن را صیقلی می کنند و مسیر هدایت و فرود بمب های دشمن را بر سر خودمان طراحی می نمایند .

 

بنگاه های شهوتکده : بعد از کلی مقدمه چینی در باره ادبیات و هنر و سیاست و جمع کردن گروهی از افراد در پاتوق وبلاگ یا سایت خود ، کم کم می روند سر اصل مطلب و آیدی و چت و عکس و صدا و بعد آدرس می خواهند تا به خدمت برسند و یا خدمت شان برسید . قضیه در شکل لطیف تری به بوس و کنار و این قبیل ادا و اصول ها یا نشخوار کلماتی با این مضامین ختم می شود و یا این که در پرده ، ساز و آهنگ این غرض و مرض ها به گوش می رسد و یا این که اگر فرصت و حال و هوای مناسب باشد ، یکراست قضایا سر از زیبایی اندام و  آلات تناسلی در می آورد .

 

عشقولانه های اینترنتی : چون به دلایلی در کوچه یا خیابان نمی توانند به کسی ابراز عشق و عاطفه کنند و هیچ احمقی که چشم یا گوش سالم یا ذره ای مخ  داشته باشد ، حاضر نمی شود خریدار محبت اینان شود ، می آیند در پشت صفحات مجازی با لفاظی و  چرب زبانی و بازی با کلمات و عکس های تزئینی و سرقت کلمات عشقولانه و عاطفی و دل انگیز ، تصویرهای عجیب و غریبی از خود در ذهن آدمهایی  که نمی شناسندشان و نمی بینندشان نقاشی و طراحی می کنند و با قلموی رویا  خودشان را عاشق پاکباخته و دلسوخته و اهل ادب و دارای احساسات بسیار عمیق و لطیف و ظریف و انسانی جا می زنند و گاهی از کثرت احمقان علاف و بیکار در جامعه ، صدها معشوق یا عاشق اینترنتی پیدا می کنند و هر کسی که وارد این بازی ها شود ، از دور حس می کند که یارو یا وارث شیرین و فرهاد است یا لنگه یوسف و زلیخا و یا ملکه زیبایی و مجسمه عاطفه و سرشار از عشق آتشین با ذوقی بسیار عالی و نگاهی بسیار رمانتیک و زیبا به انسان ها و دارای بهترین روح انسانی . آنوقت دم به ساعت  دویست نفر کامنت می گذارد که : « فدات بشم » و « بمیرم برات » و اَه و آه و اوف  و .......  وبلاگهای عشقولانه خیلی وقت ها هم به عنوان روابط عمومی عشقی ، زمینه ارتباط و قرار و مدارهای سری یا علنی را فراهم می کند . توی این قبیل آدمها مردم آزاران مخنث هم زیاد است که معلوم نیست واقعا دخترند یا پسر یا اصلا وجود خارجی دارند یا نه . چون تجربه نشان داده که گاهی مرده ها هم وبلاگ می زنند یا کسی از جهنم ایمیل می زند .   

 

بنگاه های همسر یابی  : برخی هم هستند که در جهان واقعی و در میان انسان های حی و حاضر ، نمی توانند همسری بیابند یا کسی عقلش کم نشده که با آنان ازدواج کند ، به همین جهت از پنجره اینترنت به خانه هر کس و ناکس سرک می کشند تا زن یا شوهر محبوب و گمشده خود را بیابند . گاهی این کار در عرض دو دقیقه طول می کشد و گاهی هم تا 20 سال به نتیجه نمی رسد و در هر صورت به ازدواجی خیالی بین آدم های مجازی یا آدمک های واقعی منتهی می شود و غالبا ازدواج صورت نگرفته ماجرا سر از بگو مگو و چرت و پرت های مربوط به عدم تفاهم و یا طلاق  واقعی در می آورد .

 

بنگاه دلالی برای ازدواج موقت : تبلیغات عجیب و غریب برای ازدواج موقت با یافتن طرف مناسب با سن و سال و هیکل و مبلغ مناسب با شماره تلفن و موبایل و آدرس لازم و خاطرات شیرین (!)ازدواج موقت از زبان خود خانم ها (!) با چاشنی ها و حاشیه های مقدس مآبانه و سوء استفاده کامل از مذهب .

 

ماتم سرایان کلبه احزان : عاشق یا معشوق فلنگ رو بسته و طرف را بعد از کلی ادا و اصول و وعده و وعید و گاهی روابط دوستانه عمیق و طولانی و جلب اعتماد و دست انداختن ، قال گذاشته و خاک به سر رها نموده و یارو هم برای ذکر مصیبت و برپایی مجالس عزاداری برای این عزیز از دست رفته ، این وبلاگ را تاسیس فرموده تا خاطرات طوفانی را بیان فرموده و تسکین خاطری برای بازماندگان این حادثه دلخراش باشد و یا طرف را هر جا که هست دلش بسوزد و اشکش درآید و آدم شود و به آشیانه خود باز گردد .  

 

مدافعان اسلام بدون امام و دین بدون عالم : اینان خودشان را ازائمه بالاتر و مقدس تر و متفکرتر می دانند و از همه علمای بزرگ تاریخ ، خود را اسلام شناس تر و قرآن شناس تر تصور می کنند و به جای ارزیابی علم و تخصص متفکران و متخصصان اسلامی و بهره گیری از تاریخ علوم اسلامی برای درک بهتر اسلام و قرآن  ، خودشان را محور همه معارف و علوم اسلامی می دانند و خود و دیگران را پروفسور قرآن شناس و عالم به ناسخ و منسوخ و شان نزول جا می زنند و گاهی هم شعار قدیمی و پوسیده « حسبنا کتاب الله » سر می دهند و می گویند که کتاب خدا را بگیر و پیامبر را رها کن و یا دور احادیث خط بکش . آن وقت خودشان سعی می کنند با ناشی گری پیامبران و امامان عصر جدید باشند . چون دین بدون علم قابل درک نیست و علم دین در جایی به نام مغز عالم وکتاب عالم جمع می شود و از آنجا که اینان مخالف سر سخت علمای دین شناس هستند و دین بدون علم قابل درک نیست ( چرا که قرآن خودش نمی تواند به تنهایی سخنرانی کند و حقایق خویش را به ما انتقال دهد) نتیجتا اینها تنها خودشان را عالم دین می دانند و بس . و این تناقضی است که در تفکر و منش اینان عیان است . اگر نیازی به عالم نیست پس شما چکاره اید ؟ مگر آن که خود را جاهلی بدانند که مشتاق حقیقت اند و جرات چنین اعترافی را هم ندارند و بدین جهت تا ابد الدهر جاهل عالم نما می مانند .  

 

کپی پیستی ها : شعار اینان « بکن و بچسبان » است . وبلاگشان همیشه با مطالب دیگران تغذیه می شود . مطلقا از نعمت مغز و فکر و احساس و عاطفه و درک و فهم  محرومند و  همیشه از این جا و آنجا مطلبی را می کنند و می چسبانند به وبلاگ شان . یا از روی کتابی و نوشته ای تایپ می کنند و همیشه با مغز دیگران می اندیشند  و با احساس دیگران حس می کنند و عمراً برای یک بار هم که شده فکر خود را به کار نینداخته اند یا فرصت و توانش را ندارند که به کار بیندازند  تا برای یک بار هم که شده به عنوان یک انسان خودشان فکر کنند و خودشان بنویسند و  اثبات کنند که یک انسان زنده هستند نه دستگاه زیراکس یا پلی کپی یا اسکنر یا تایپیست یا سارق مطالب دیگران . در صورتی که کوچه و بازار و خیابان و زندگی آدم ها و طبیعت خدا سرشار از  موضوع و جاذبه و شگفتی است و زمین و آسمان پر است از صدها سوژه بکر برای تفکر و نویسندگی .

 

طنازان بی تربیت : اهل طنز و شوخی و جوکند و به زشت و خوبش و کثیف و تمیزش کار ندارند و گاهی هر مزخرفی را برای خنداندن نقل می کنند ؛ حتی اگر ظرافت کاری در انحرافات بی شرمانه جنسی باشد یا توهین های کثیف به خدا و پیامبر و قرآن و جبرئیل امین یا ائمه معصومین و بازی با دین و قرآن و مقدسات . مسخرگی و لودگی و پوچی و قهقهه بیهوده و حماقت بار روش و منش دائمی اینان است .

 

وکیل مدافعان فواحش : برای دو جنسیتی های از خط خارج شده و بزهکار و فاحشه های تمام عیار ، دفاعیه می نویسند و مظلوم نمایی و مرثیه خوانی و دلسوزی های بلیغ و عجیب می کنند و تا می توانند در تکریم و تعظیم هر چه آدم خودفروش است ، با جان  و دل می کوشند و تبلیغ می کنند که همه انسانیت و عصمت و همه مقدسات یکجا در پیکر نحیف و رنجور و روح لطیف و زخمی این فواحش کثیف و تبهکار و تجار فحشا تجسم یافته است . هدف عبارت است از : مقدس و معصوم جلوه دادن چهره فواحش ، حتی اگر این فواحش از آن روسپی های معتاد و نخاله و بزرگان اراذل و اوباش و اهل قمه کشی و  باج گیری باشند . عجیب است در این عالم این همه مظلوم و بدبخت و گرفتار و فقیر و علیل هست و اینان تنها مظلومان عالم را فواحش می دانند و بس و نمی توانند بدبختی و گرفتاری و دردهای افراد را از تمایل به فساد و توجیه ابتذالات جدا کنند .  گاهی هم با ابراز حس ترحم و ناراحتی و تالم از دردهای خاموش این گوهرهای عزیز (!) ، در ظاهر به بهانه دلسوزی برای مظلومیت و بدبختی های شان اشک می ریزند ولی نمی توانند علاقه باطنی و دلبستگی به شهوت و حرص و ولع فساد و رسمیت بخشیدن به هرزگی و آزادی جنسی را پنهان کنند .  در این وبلاگها چنان از هرزگان دوره گرد دفاع می شود که گاهی آنان را پیامبران خاموش(!) می نامند که خود این تعبیر فحاشی به پیامبران هم هست و شعر حافظ و مولانا و سایر اشعار عمیق یا خود هنر و ادبیات را هم به عنوان گریس لای چرخ های وبلاگ خود می مالند تا هر چه بیشتر بر لطافت روح فواحش تاکید کنند . گاهی هم به طور زنده فواحش مجرب و پرکار و  نامی را به وبلاگ نویسی تشویق می کنند تا از خاطرات زنده و همه روزه خود سخن بگویند و مردم فیض ببرند .  یکی دیگر از اهداف این قبیل وبلاگ ها ، درد دل با روسپیان برای شناسایی و جلب و جذب و به کار گیری آنهاست .

 

تنبل های افسرده :  سالی یکی دو خط در وبلاگ خود می نویسند و می گویند که از زندگی خسته شده اند و نمی خواهند ادامه دهند . گاهی مهم ترین پیام و مطلب شان یک شکلک یا یک عبارت ناتمام با دهها علامت تعجب و سوال است . جالب این که از دیگران می خواهند که حتما نظر دهند .

 

ردیه نویسان نادان :  کارشان این است که با روش های علمی (!!!!!)‌مثلا با خراب کردن زیبایی های قرآن و زشت جلوه دادن چهره پیامبر اسلام ، عظمت عیسی مسیح یا دین زرتشت را ثابت کنند . باید به اینها گفت : دین زرتشت به خاطر این رفتارهای غلط و کارهای ضد فرهنگی دارد نفس های آخر را می کشد و دین عیسی بدون شما خیلی جاهای دنیا مطرح بوده و خواهد بود و عیسی مسیح هیچ نیازی به شما ندارد  ؛ چرا که عیسی مسیح (ع) برادر محمد(ص) و یاور مهدی (ع) است و علی (ع) برای دعوت مردم به مسلمانی، در نهج البلاغه ، سیره عیسی را مطرح می کند و قسمت مهمی از قرآن شرح تعالیم عیسی مسیح و مریم مقدس است . مریمی که در خود انجیل و مسیحیت ، جایگاهش در حد دو خط و آن هم حاشیه ای است و حتی نامش نیز در میان آبا و اجداد عیسی ذکر نشده است .  اگر امروزه سخن مسیح را می شنیدند به آنان چنین می فرمود : اگر می خواهید کار ثوابی بکنید ، بروید مسیحیان را به همان تعالیم انجیل و خدا و سبک زندگی زاهدانه من (عیسی مسیح ) ـ که به کلی فراموش کرده اید ـ دعوت کنید . بروید مسیحیانی را که گوی سبقت از ملحدان و فاسقان عالم ربوده اند و کوچک ترین شناختی از کتاب مقدس ندارند و از قداست و تقوا تنها شراب را می شناسند و از معنویت تنها صلیب طلایی را ، به معنویت و عرفان و گذشت و انسانیت حضرت مسیح دعوت کنید . بروید به مسیحیان بگویید مراکز فساد و قمار را در چهار گوشه دنیا تعطیل کنند و اگر نسل کشی می کنند و یا خون بیگناهان و خداپرستان را بر زمین جاری می کنند به انجیل و عیسی مسیح توهین نکنند و علامت صلیب را از بازوهای جنایتکاران آمریکایی باز کنند .  

 

 تذکر ضروری : این جا پیشاپیش از برخی همسایه های اینترنتی عذرخواهی می کنم . چون فوری ممکن است آسمان ریسمان کنند و بگویند منظرش از فلان عبارت ، من بودم ! خیر اصلا این طور نیست . متاسفانه دل برخی خیلی نازک است و تا گفتیم « ف » می گویند : منظورت « فرخزاد » بود !!! خیر ! منظورمان شما نیستید و مطالب را به دل نگیرید و نازک نارنجی نباشید . مقصودما از این مطالب افراد دیگری غیر از شماست  . به همین جهت هیچ سخنی را به دل نگیرید . بلاخره هر چیزی ـ حتی میوه ها و گل ها ـ خوب و بد دارد و نگران نباشید ، شما چزء خوبان هستید . اگر هم ناراحت شدید ، یا از حرف حق است که ناراحتی ندارد و یا از اشتباه کسی چون من در بیان مطالب است که باز هم ناراحتی ندارد . شما به بزرگی خودتان ببخشید .

نظرات 11 + ارسال نظر
۲۵cent جمعه 27 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:43 ب.ظ http://25cent.blogsky.com

سلام وبلاگ خوب و پر محتوایی داری به همین دلیل بهت تبریک میگم اگه دوست داشتی به ما هم سر بزن و نظر بده و ای دی هم بذار در ضمن ما با تبادل لینک و لوگو هم موافقیم>موفق ویروز باشی خدا همرات عضوی کوچک از خاندان بزرگ 25

اشک ها و لبخندها شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:33 ب.ظ http://marysheet.mihanblog.com

بیا هزاره ی درد مرا تو باور کن
نگاه منتظرم را دوباره پر پر کن
چه ساده و چه صمیمی مرا تو می فهمی
بیا ز بوی حضورت مرا معطر کن
وبلاگ اشک ها و لبخند ها به روز شد از این رو همچون همیشه منتظر حضور مهربان و گرم و پر بار و صمیمی شما هستم
منتظرم و خدانگهدار دوست من

هملت دوشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:12 ب.ظ

سلام جون هملت بگو وبلاگ من جزو کدوم دسته است لطفا طفره هم نرو؟

شما از طبقه بندی ها بالاترید . ما کی باشیم که شما را توی قفسه و طبقه بنشانیم و به سرکار درجه بدهیم .

هملت دوشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:21 ب.ظ

خیلی با حال بود الان همه را خواندم و فهمیدم ؛ تنبل های افسرده؛ البته یه واجه بیمار هم باید با آخرش اضافه کنی -
این پست شما جنبه منفی وبلاگ ها را به درستی و جامع و کامل پوشش می دهد ولی وبلاگ های آموزنده و مفید هم کم نداریم که اگر علاقه مند بودید می توان معرفی کرد. کلا خیلی با حالی عزیز دل برادر

اون بالا خوبا رو گفتم عزیز دل انگیز . تو خودت انرژی هسته ای داری و هر وقت این جا میایی همه جا پر از تشعشعات رادیو اکتیو میشه . پس زود زود بیا .

شریف دوشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:05 ب.ظ http://sharif.blogfa.com/

به نام حضرت حق
با سلام
عید مبعث را به شما تبریک می گویم.
موفق و سربلند باشید.

خاطرات من و ویلچرم سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:29 ق.ظ http://well.mehdin.com

سلام استاد

تا پنج نمونه ی ائلی از وبلاگ هایی که معرفی کردی را خواندنم.
مطالب شما بیشتر مقاله گونه است تا یک مطلب وبلاگی. پیشنهاد میدم جهت اینکه مخاطب حوصله اش سر نرود اینگونه نوشته ها را در سه چهار قسمت روی وبلاگتان بیاورید.

شما همین که یک نظر لطفی به مطالب ما بیندازید بزرگواری کرده اید . امروزه هیچ کس مطالب کامل هیچ کس را نمی خواند و هرکس هر جا و هر چیزی را که دوست دارد می خواند . ما هم این عیب روده درازی را داریم و ظاهرا درمانش مشکل است .

روان نویس سه‌شنبه 31 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:53 ب.ظ http://ravannevis.blogfa.com

سلام همسایه عزیز
چه خوب بود وبلاگ های خوب را نیز لیست می کردید و برای آنها هم می نوشتید.
راستی وبلاگ شما که جز دسته های مذکور نیست، پس جز کدامین دسته است؟ به نظر من وبلاگ های شما و امثالهم جز وبلاگ های سوژه شکار کن و نویسنده ظریف بین است. کسانی که بر آنچه می نویسند ایمان دارند و از روی آگاهی و به جهت دغدغه ای که دارند می نویسند.
در مورد کپی پیست ها هم:
مطالبی را که گفته بودید تاحدودی درست بودند، اما همیشه هم این طور نیست، مثلا کسی که در زمینه کامپیوتر می نویسد و می آید مطالب نشریه ها و کتب را جمع آوری می کند و کپی پیست می کند! اما می بینیم در کل، خروجی و محصول کار اثر و کاری مفید است. همچنین اگر ایشان به مطالب ایمان نداشته باشند مطالب را در وبلاگشان نمی آورند.
من مثل شما فکر نمی کنم که ایشان "مطلقا از نعمت مغز و فکر و احساس و عاطفه و درک و فهم محروم باشند." چون در پیرامونم وبلاگ های کپی پیستی زیبا و مفیدی را دیده ام.
اما خرده ای که می توان به این نوع گرفت این است که منبع را ذکر کنند، چون بسیاری از آنان با نیاوردن منبع، به شک می اندازند ما را .
با تشکر از حضور جنابعالی
روان نویس .

روان عزیز من که نخواستم صد هزار وبلاگ را یک جا طبقه بندی کنم . البته اون بالا به خوبا هم اشاره کرده ام . گردآوری منظم و منطقی اطلاعات یعنی اطلاع رسانی خیلی ضروری است . من انتقادم از وبلاگ نویسهای بی ذوق بدسلیقه و فاقد اندیشه بود. کسانی که هیچ وقت نمی خواهند یا نمی توانند هیچ حرفی برای گفتن داشته باشند و همیشه از کیسه دیگران می خورند و از جیب خلیفه می بخشند و افتخارات سایر نویسندگان را به خود می چسبانند . البته این هم از هیچ هیچ بهتر است ولی کمی بالاتر از صفر است و به یک نمی رسد و باز هم میشود هیچ .

بهمن فریان چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 06:38 ق.ظ http://bahmanfarian.persianblog.com/

با درود به همه‌ی گرامیان
راستش دوست ندارم وبلاگ من از هیچ کدام از این وبلاگها باشد- کاشکی عینک مذهبی بودنت را بر می‌داشتی و بی‌طرفانه‌تر نظر می‌دادی! چونکه خیلی از عقاید مسلمونها دفاع کردی!- دیگران نیز حق دارند عقاید خود را بروز دهند- همه آنها که گفتی آدمند!- اگر اینجا احساسات و اندیشه های خود را نگویند پس کجا را دارند که بگویند
من سعی دارم در وبلاگم درباره‌ی ادبیات کار کنم سپاسگزار می‌شوم اگر با انتقادات و نظرات خود من را یاری کنید

شما از من بی طرف تر هستید که دو تا کامنت ساده را هم از وبلاگتان حذف کردید . اما من از عقاید مسلمونا دفاع نکردم . هرچند که این کار هم خودش فضیلت بزرگی است و نصیب هر آدمی نمی شود . اما من انتقادم از افراد بی فکر و بی منطق و متعصب کور روزمزد است نه مسیحی و .... و الا همه پیامبرا اگه با هم رو به رو باشن هیچ سوء تفاهمی نخواهند داشت . ضمنا همه آدمها آدمند اما آدمها هم درجه یک و دو و درجه چند هزارم دارند . عین میوه ها و بعضی هم دور ریختنی اند که گوسفند هم اگر آنها را بخورد استفراغ می کند . من نه عینک زیبا و شفاف مذهبی به چشم دارم و نه عینک دودی غیرمذهبی . خوشبختانه هنوز عینکی نشده ام .

اکبر چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:21 ق.ظ http://akdi.blogsky.com

سلام
خوبین؟
ببخشید که دیر اومدم بدجوری مشغولم.
منم با اینکه دیر شده مبعث پیامبر رو بهتون تبریک میگم در مورد این طبقه بندی هم خیلی جالبه در واقع الان اکثرا وبلاگها طوری شدند که فقط یه بار دل آدم میاد که بهشون سر بزنه.
فعلا تا بعد

مهندس حسن چهارشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 04:55 ب.ظ http://mohandeshassan.blogfa.com

با سلام به دوست عزیز
من هم به نوبه خودم عید سعید مبعث رو به شما - خانواده محترم و همه مسلمین جهان تبریک عرض می کنم و امیدوارم وحدت و همدلی در قلب امت اسلامی سایه افکند و اسلام را در جهان فرا گیر سازد
حق نگهدارتان - یا علی

فرشته مهر سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 12:22 ق.ظ http://mahmele-shekasteh.blogfa.com

؛با بهترین کلام سخن بگویید ؛
سلام تقسیم بندی خیلی خوبی کردید ولی یک جایی ترو خشک رو با ....
حتا انتقاد رو هم باید لطیف و مشفقانه بیان کرد
باید همدل شد و از دریچه چشم دیگرانی که ......نگاه کرد و ریشه رو یافت ...و در رفع اون کمک کرد.
نباید طوری در برخورد با دیگران برخورد کنیم که حس کنند من نوعی خودمو برتر و بهتر از دیگری میدانم
پستتون گرچه عالی ولی قدری مختصر و فشرده تر بود بهتر بود ....
راستی همسر خیلی خوبی دارید بهتون تبریک میگم
گاهی به وبلاگشون سر میزنم ...
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد